Salut,
De la sfârșitul lui februarie 2020 am achiziționat un Subaru Outback 2.0d din 2016. Toate sunt bune si frumoase, incantat de mașina, de consum (având in vedere ca este always AWD + CVT).
Am achiziționat un OBD-II si mai urmăream din când in când parametri legați de DPF (regenerări etc)
Mașina a fost cumpărata din Cluj de la Tudor, schimburile le-am făcut la Cluj, uleiul de motor folosit de ei este Castrol Edge (Titanum sau nu, din ce vad pe facturi) 5W30. Pana aici regenerările se făceau intre 350km - 600 - 800 km, depinde de cați km făceam într-un singur "foc". De obicei fac drumuri de 280km sau 350km(Cluj - Arad sau Cluj - Botoșani) si foarte rar umblam cu mașina in oraș (Cluj).
Am fost cu ea la ITP si după asta am observat o chestie interesata (vezi poza 1),
diluția sarea la
104%,
Mileage after Injector Replacement sarea la
1125km (in condițiile in care mașina are peste
130k km),
"săritura" asta dura circa
5 - 10 sec, după care își revine la valorile reale (
diluție de
2%,
Mileage after Injector Replacement ->
130k km) (vezi poza 2)
In timp, am observat ca aceste
"sărituri" se repeta, într-o ora de mers apare de 2-5 ori si durează 5 - 10 secunde, apoi își revine la valorile normale.
Am făcut un mic concediu la Brașov si am zis sa fac schimburile acolo, le-am povestit de problema asta cu "săriturile" din OBD-II, mi-au zis ca nu au mai întâlnit, ei au verificat si au zis ca sa urmăresc dar sa nu îmi fac probleme ca mașina își face ok regenerările etc.
Cei de la Brașov au băgat ulei Motul 8100 X-Clean FE C2-C3 5W30.
După schimburi, valorile care "sar" s-au schimbat, vezi poza 3.
La toate schimburile am insistat sa se schimbe toate filtrele (ulei, motorina, etc)
Recent am avut puțin de umblat prin Cluj, 3 - 5 drumuri in decurs de 2 săptămâni, drumurile nu au fost lungi nici ca distanta si nici ca timp, 10 - 15 km maxim si 30 min - 1 h maxim)
Apoi am avut de făcut un drum pana la Botoșani (350 km). Când am ieșit din Cluj a început sa-si facă regenerarea, a 2-a zi a trebuit sa merg într-o localitate de lângă Botoșani (60 km pana acolo, deci 120 km dus-întors), când m-am întors iar si-a făcut o regenerare.
In următoarea zi, când am pornit spre Cluj, a început sa-si facă o regenerare nereușita, iar înainte sa intru in Cluj cu 30km a început o nouă regenerare care a fost cu succes.
După cum se poate vedea din poza 4,
diluția a ajuns la
5% iar in timpul regenerării ajunge la
6%.
O alta chestie ce am observat, după regenerare, soot-ul este la
0%, după
20 km urma la
1% si treptat urca... dar apoi dintr-o data ajunge la
20%, apoi urca la
30% -
35%, fluctuează valorile intre
10% si
30%, apoi urca pe la
40% -
45%, fluctuează valorile intre
25% -
45%, si apoi ajunge ușurel la
50% -
55% si după ce ajunge la
60% -
65%, începe regenerarea. Faza este ca încărcarea DPF-ului mi se pare mult mai rapid fata de acum jumătate de an.
Ar trebui sa îmi fac probleme ? Sa merg cu ea la service-ul din Cluj sa vad ce zic băieții de acolo? Ce îmi recomandați ?
V-ați mai lovit de acest fenomen al "săriturilor" din OBD-II ?
Idea este ca o sa merg in vacanta, am de făcut cam 1200km (dus) - 1200km (întors) si nu aș vrea sa am probleme cu ea pe drum.
PS: Nu știu cum sa atașez poze mai ok
Poza 1
https://drive.google.com/file/d/1GaTuiu3UK5yZqUEWoFrW8HFbiXct7oft/viewPoza 2
https://drive.google.com/file/d/1ZjpDW8t1PWaZ4G_j2utlwDQV4fGbgznx/viewPoza 3
https://drive.google.com/file/d/1qyAslQ8KX3Ez7nlEZ7pNZooDjmdVEbs9/viewPoza 4
https://drive.google.com/file/d/1KTf3cMN2jaImfZdd4d5vXva76_U08qSI/view