Weekendul asta am facut o tura prin muntii Retezat si Gradistea Muncelului - Cioclovina. Pentru ca foresterul avea programare la AK pentru verificare sunete ciudate la ambreiaj abia azi, am zis ca mai bine sa nu riscam si am pus cortul pe outback. Au fost aproape 1000km, un sfert din ei fiind pe offroad. Ca si experienta, cel putin comparativ cu forester (sh):
- per total confortul a fost de 10 ori mai mare decat in forester, atat pe forestiere cat si (cu atat mai mult) pe sosea. Continuu sa observ ca suspensia pe outback e net superioada, desi e considerabil mai tare, face treaba extrem de buna si pe drumuri pietruite, gropi, etc. Pe sosea e de vis, daca nu as fi stiut ca am cortul deasupra, nu as fi putut sa zic, nu se simte absolut deloc.
- tot cu privire la cort si sosea, pe forester daca bate vantul deja viteza a 5-a iese din ecuatie, te lupti bine sa tii 100+km/h, consumul creste exponential. Aici, pe sosea am avut consum 6.1, cu aprox 0.5 mai mult decat fara cort, deci clar dieselul n-ar treaba cu vantul si probabil si aerodinamica e mult mai buna.
- consumul per total a fost 7.6. Nu stiu sa zic exact cat ar fi fost pe forester cu gpl, dar aproximez undeva un echivalent 8-8.5 la viteza la care am mers. Diferenta nu e foarte mare pentru ca a fost destul de mult offroad si viteza mica pe drumuri judetene, unde consumul e foarte mic si la forestier.
- portbagajul e fantastic, cu toata casa cu care mergem de regula la camping, care in forester ar fi ocupat si bancheta din spate sau minim portbagajul umplut ochi cu ruloul dat jos, aici au intrat toate la locul lor, ruloul tras peste ele, bancheta spate libera, de vis. M-am uitat si la suspensia spate, credeam ca se va lasa grav, dar nu, se lasa mai putin decat la forestier, din nou surpriza.
- pe offroad am simtit nevoia garzii si cauciucurilor de pe forester, clar yokohamele stoc nu au fost ce trebuie si mi s-a demonstrat inca o data de ce nu trebuie sa mergi cu gume de strada pe offroad. La un drum destul de bun, intoarcere din retezat, m-am distrat putin mergand cu 50-60 pe forestier, drum sinuos, a fost o placere. La final insa, avertizare in bord, cica am pana. M-am dat jos, am inspectat, nu se vedea nimic, am zis ca iar a luat-o razna de la vreme (se racise brusc) si am mers mai departe. Am oprit sa mancam undeva si cand am dat sa plecam iar, ghici, roata fata stanga era pe janta. Am zis ok, macar merge senzorul
Problema, obk-ul nu are roata de rezerva, doar kit de pana, iar roata era pe janta, nu-mi dadeam mari sperante. Am scos insa kit-ul, foarte fain facut de altfel, compresor cu rezerva de lichid de pana interconectabile. Spre surprinderea mea, a functionat perfect si a ridicat roata de pe janta si adusa la presiune normala.Chiar nu ma asteptam sa mearga atat de bine. Ok, am plecat mai departe, maxim 80km/h pana la prima vucanizare deschisa duminica. Cand a dat baiatul cauciucul jos, a reusit sa smulga si senzorul de presiune ... fmm, parca vad ca e mai scump decat un cauciuc. In fine, a rezolvat pana, era doar putin intepat de la o piatra mai ascutita si viteza excesiva, pus petec pe interior.
- cred ca singurul minus e haionul electric, absolut enervant, as fi preferat sa fie normal.
Concluzii sunt multiple:
- diesel + cvt cred in continuare ca e combinatia ideala pentru acest gen de plimbari, overlanding, whatever. M-am distrat in offroad, m-am distrat pe sosea, e superb motorul asta.
- cu un colt de inima, ma tenteaza foarte mult sa o inalt foarte putin si sa-i pun gume ceva mai serioase si sa o fac masina principala pentru toate plimbarile. Ar fi combinatia perfecta pentru ce facem noi.
- cu celalalt colt, mi-ar fi greu sa trec peste toate zgarieturile pe care si le ia, uzura generala si toate anexele unui astfel de regim, impreuna cu valoarea mare a masinii si implicit a riscurilor asociate la defectiuni.
Totusi, e superba masina, nu-mi dau seama momentan de ce vreau s-o vand ...