Făcut azi revizia cea mare, la Pitești la unchiu, ulei, filtre standard + diferențiale + cvt.
Revizia începe ca de fiecare dată cu o curățare de injecție, vreo 2, 3 ore pe dispozitivul ăsta.
Băgată apoi înăuntru pentru schimbul de ulei. Cel vechi avea cam 9k km, nu arăta prea rău. Pus ca de obicei Motul 8100 5w30 x-clean.
Cât timp a stat pe elevator s-au verificat și brațe, bucși etc și s-a descoperit cu stupoare că tirantul stânga spate era rupt, aproape de tot, era întreg doar pe plan orizontal și pe verticală era făcut floare. Nu știu cum, când... L-a îndreptat și sudat, la următoarea revizie va fi înlocuit.
Schimbat apoi uleiul la diferențiale. La cel din față culoarea era cam neagră, pe spate era ok dar nivel puțin sub ce trebuia.
Tot plimbându-mă pe-acolo am observat că eșapamentul este extrem de curat. Semn bun.
Trecut apoi la schimbul de ulei la cvt. Se face semi-automat folosind o mașinărie de la Motul (Evo). Primul pas a fost mufarea la cutie și injectarea unui detergent special care curăță interiorul timp de 10 min cât merge cu motorul pornit.
Următorul pas, se desface bușonul de golire. Cam 6L au curs (13 sunt în total). Uleiul arăta destul de bine.
Next, trebuia schimbat filtrul de ulei cvt. Pentru asta se dă jos capacul de la Baia de ulei. Destul de migălos proces, pentru că e prins cu ceva mastic/silicon.
Dat jos filtrul.
Curățat bine resturile de silicon.
Pus filtrul nou.
Pus la loc capacul evident cu mastic nou.
Cu capacul la loc, s-a umplut cutia cu lichid proaspăt până la nivel (cei 6L), urmând să se completeze cu încă 7L până la totalul teoretic de 13. Pe mașinărie se vede cum intră ulei proaspăt și iese cel uzat, scopul fiind în final ca cele două culori să fie aproximativ identice. Între timp am pornit și motorul și l-am lăsat să meargă până temperatura uleiului a ajuns la 30 și ceva de grade, schimbat între poziții cutie de mai multe ori, completat și repeat. La final au ieșit pe hârtie 13.1L.
A primit și o regenerare forțată, că să plece de acolo curată.
Regenerarea asta nu glumește
Cam atât a fost. La drumul de întoarcere desigur am observat că merge totul mai smooth, că de obicei după revizie, dar parcă de data asta și cutia "schimbă" mai finuț. Mi se pare sau nu, important e că am rezolvat treaba și pot să stau liniștit vreo 2 ani de-acum încolo.