Tema de azi - Troubleshooting DPF
Acum o luna am avut clasicul concediu de vara, facut 5000km prin afara tarii, cu mici peripetii, dupa cum urmeaza. Cu 2 saptamani inainte sa plecam, am avut surprinderea sa mi se aprinda becul de dpf in bord, palpaia galben. Nu ma asteptam sa am probleme la cei 85.000km ai masinii, am bagat obd-ul si surpriza, dilutia 10%, conditie in care stiam ca se aprinde becul. Am fost cu ea la AutoKino pentru resetare dilutie in ideea ca poate au uitat la revizia anterioara (ceea ce s-a dovedit ulterior ca nu a fost cazul) si cu scopul de a verifica atent situatia ulterior, pentru ca am posibilitatea de a monitoriza toti parametri. Am plecat asa in concediu si pe drum mi-am dat seama ca problema e la regenerare, anume nu mai reusea sa aduca soot-ul la nivel sub 30%, el insistant pe o durata foarte mare de timp, uneori de 40min, timp in care desigur dilutia crestea ingrijorator iar in final abandona si regenerarea era fara succes. Am monitorizat foarte stresat tot procesul, practic la orice drum eram cu aplicatia in fata si singura solutie temporara gasita era sa opresc masina in timpul regenerarii, cand ajungea la 30%, urmand ca dupa ce pornesc, procentul sa scada in mod foarte ciudat la 0% cu dpf-ul in racire. Putin cam panicat de situatie, nu stiam in ce masura dilutia poate genera long term damage la motor, am facut schimbul de ulei in Salzburg si am pus ceva aditiv de curatare dpf in rezervor, care parca au ajutat putin, dar problema a ramas aceeasi. Pe autostrada era decent, ajungeam la un 600km intre regenerari, dar pe drumuri secundare, pe serpentine, etc, am avut si 60km intre procese. In fine, am ajuns pana la urma acasa cu dilutia la 8% (real 18%, dar tinem cont ca am schimbat uleiul pe la 3%, deci eram ok din acest punct de vedere). Dupa o saptamana am dus masina iar la AutoKino pentru curatare DPF, l-au dat jos si l-au trimis la Odorhei la cuptor, ramas fara masina cam 4 zile (timp foarte ok, ma asteptam la mai mult).
Acum, comportamentul dpf era total schimbat. Soot-ul era stabil, crestea foarte greu si la viteze de peste 150 (temperatura dpf spre 400) chiar scade. Am mers 650km in regim mixt (oras, dn, autostrada) pana sa ajunga soot-ul la 65% si sa inceapa regenerarea. In timpul procesului, soot-ul a scazut rapid de la 65% la 0% in decurs de aprox 4 min, apoi a continuat inca vreo 6-7 min pana s-a oprit regenerarea cu succes (cred ca are un timp minim cat trebuie sa mearga). A functionat deci impecabil, ca nou. Am pus si filmul mai jos pentru a se vedea procesul complet de regenerare. Acum ce sa zic, mi s-a luat o piatra de pe inima, eram setat cat de cat sa vand masina pentru ca mi se pare aiurea sa stai cu stresul asta mereu si sa nu poti sa te bucuri de masina si de timpul liber. Sa vedem acum cat tine. Daca rezolvarea e de termen lung, cel mai probabil o sa-i mai fac o curatare cand si daca se va mai aprinde becul si in rest stau linistit si ma bucur de ea pentru ca altfel sincer nu prea am nimic sa-i bag de vina, imi place foarte mult configuratia actuala.
(Nu pomeniti de dpf off, nu exista asa ceva)
Asta aveam inainte de curatare.
Dupa curatare, toti parametri au fost resetati mai putin distanta de la ultima regenerare cu succes.
Prima regenerare dupa curatare, pe autostrada la 130km/h.
Pfa