Dar cu ce te-a suparat EGR-ul de vrei sa-l anulezi din soft ?
Mai demult am vazut pe ceva site-uri de peste balta kit-uri pentru anularea EGR-ului.
In fapt, maretul kit era o bucata de tabla stantata care bloca EGR-ul si nu mai permitea recicularea gazelor. Nu-i mare inginerie.
Daca esti familiarizat cu functionarea lui, stii ca are doua pozitii: inchis si deschis.
Inchis inseamna ca in motor intra doar aer curat / deschis - permite ca in motor, pe langa aerul ”curat” sa intre si gaze de ardere. Rolul lui este sa reduca poluarea prin reducerea catitatii de gaze de ardere emisa de motor.
Problema cu anularea EGR-ului e ca ai sanse mari sa ”nu-ti iasa gazele” la ITP.
Si asta-i problema cea mai mica. Cea mare consta in posibilitatea de a trozni DPF-ul ! Si asta-i cam la aceeasi suma - doar ca nu in lei ci in Euro !!!
Si, da, dupa cum spune colegul Xander, un EGR nou nu-i foarte scump (daca tin bine minte, in urma cu cca. 5-6 ani cand am schimbat si eu EGR-ul a fost in jur de 1200=1500 lei.