Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #140 on: December 27, 2019, 23:33:25 PM »
Se pare ca in US se gasesc o gramada de chestii pentru cei ce modifica subaru:
Shock extensions:
https://get-primitive.com/alignment-solutions/474-shock-extension-125-m10-125-.html

Amortizoare putin mai ferme:
https://get-primitive.com/struts/71-kyb-excel-ggr-2-2009-2013-forester.html

SI kit complet:
https://get-primitive.com/lift-kits/151-2009-13-forester-lift-kit-king-springs-off-road.html

Pe viitor o sa trebuiasca sa masor dimensiunea axelor de la amortizoare si sa caut extensiile astea, iar intr-un viitor indepartat sper, cand amortizoarele o sa trebuiasca schimbate, cred ca se poate merge si pe amortizoare mai sport de la ei...
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #141 on: December 28, 2019, 00:00:26 AM »
Extensiile alea se pot face la orice strung.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #142 on: December 28, 2019, 00:07:44 AM »
Cu profil de imbus in mijloc??
WRX SW 2002

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #143 on: December 28, 2019, 07:10:03 AM »
Cu salt de diametru si hexagon pentru inelara sau patrat pentru fixa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #144 on: August 24, 2020, 22:56:15 PM »
Salutare la toata lumea!
N-am mai avut timp de scris, dar din cand in cand v-am mai urmarit aventurile de pe telefon :)
Foresterul merge bine, am fost in 2 concedii vara asta, la mare la noi, si la vecinii bulgari.
Consum benzina in concedii cam 9.5 L/100 km, mers cu AC mai mult de jumate din drum (am plecat noaptea si pana la 8-9 nu a fost nevoie), consum ulei cam 600 ml in aproape 4000 km. Astea in conditiile in care turatia motorului a ajuns destul de des la 6000 rpm, mai ales in depasiri.
Mi-a luat putin timp sa inteleg ca nu e masina cu care sa mergi "tare" pe sosea: cutia schimba cu intarziere si treptele de viteza sunt lungi. Chiar si pe mod manual uneori e nevoie si de alinierea planetelor ca sa schimbe cum trebuie... Dupa schimbarea arcurilor e mai stabila in curbe daca drumul e drept, dar daca dau de o denivelare sare destul de tare, la viteze de peste 80 Km/ora nu e funny deloc... Cred ca si amortizoarele pe fata sunt cam duse, sau prea moi pt arcurile de la ironman, asa ca am luat un set de KYB Excel-G, o sa le schimb in urmatoarele saptamani.
Am ajuns in Bulgaria la Capul Emine, o locatie foarte frumoasa, pe o stanca deasupra marii. Acolo mi-am dat seama pentru ce e masina asta foarte buna: drumul e plin de gropi si denivelari pentru vreo 10 km, dar ultimii doi km sunt horror, un fel de pamant cu pietre ascutite, unele destul de mari, gropi, serpentine si pante abrupte. Am vazut ca au ajuns si masini care nu au competente offroad: un Opel Zafira, un BMW seria 5  si un Volvo S60 mai vechi, dar cred ca nu a fost deloc usor. Am vazut si doua urme de bai de ulei sparte, una destul de proaspata, exact dupa un pietroi din asta mai mare. Oricum, noi eram 5 in masina, si s-a comportat excelent: cu cutia asta nu am avut nevoie de reductor, nu am avut nici un moment pierdere de aderenta, si oricat de mare era panta masina mergea constant. Mi-a placut :)

O poza de la capul Emine:


Si asta chiar inainte sa ajungem, poza e facuta dreapta, asta era inclinarea pantei acolo:


Am in plan sa vopsesc bara fata si spate ca am tot felul de urme din parcare pe ele, si as vrea sa montez si un scut motor. Am vazut ca sunt unele care nu sunt chiar ce trebuie, aveti ceva recomandari? Am gasit ceva de la Sheriff, are cineva sau ati auzit ceva de ele? https://www.olx.ro/oferta/scut-motor-sheriff-subaru-xv-forester-impreza-outback-legacy-IDapM1F.html


« Last Edit: August 24, 2020, 22:59:58 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #145 on: November 13, 2020, 21:54:31 PM »
Salutare, m-am gandit sa mai fac cateva investitii, ca tot imi place masina asta :)
Am revopsit elementele care erau ciobite/zgariate (bara fata, spate, capota si grila) si am polishat restul caroseriei. Daca tot era in proces de refacere am antifonato si pe dedesupt, sa fie bine cativa ani de-acum incolo.
Pentru ca vroiam sa schimb si jantele, dar nu am gasit un model care sa-mi placa la un pret decent si sa aiba specificatii similare, le-am vopsit pe astea ale ei. Aceiasi vopsea si model l-am avut si pe Yaris cativa ani si au rezistat foarte bine.
Am schimbat si tobele (intermediara si finalele ca erau cam ruginite), filtrul de benzina si i-am facut si o curatare la clapeta de acceleratie. Pentru clapeta am fost la Trado Motors in Iasi si am fost foarte multumit, fara sa exagerez a stat mai bine de o ora doar la curatat clapeta. Cand a terminat cu ea arata ca noua.
Am mai schimbat amortizoarele pe fata, se simte parca mai ferma putin acum, si am curatat si gresat culisele de la etriere, unul pe spate era blocat. Placute inca bune, discuri foarte bune.
Scaunul soferului era rupt, si pentru ca vara pielea care era se incalzea foarte tare am schimbat partile din mijlocul scaunului cu alcantara, foarte multumit si de lucrarea asta.
Ramane sa mai schimb o planetara, stanga fata. Uneori daca e rece bate cand virez mai strans, daca se incalzeste totul e ok. Si bucsele la bara stabilizatoare. Probabil dupa iarna o sa fac si operatiunea asta.
In rest totul ok, ulei nu a mai consumat daca nu am mai exagerat cu turatiile.
Si niste poze :





Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #146 on: November 13, 2020, 22:09:30 PM »
Arată bine. Felicitări!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #147 on: November 13, 2020, 23:25:47 PM »
Super! Iar scaunele zici că așa trebuiau sa vina din fabrică.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #148 on: February 04, 2021, 21:19:10 PM »
Salutare la toti, si la multi ani fara Covid ;)
Am mai urmarit aventurile voastre, dar nu am mai avut timp sa postez.
Weekendul asta daca tot a inceput vacanta copiilor am zis sa mergem putin la munte, sa vedem zapada ca in Iasi nu aparuse. Asa ca am plecat in Fundu Moldovei...
Am ajuns, ioc zapada, masina atat de curata ca m-a intrebat un prieten daca am spalat-o acolo :)

Dar a doua zi a aparut si zapada:

A fost super, am urcat la partia Mestecanis si copii si-au consumat energia cu saniile.
Eu eram cam sceptic in legatura cu performanta cauciucurilor mele pe zapada, am niste Michelin Latitude Cross vechi de aproape 5 ani. Au inscriptia M+S, dar ele se vand ca fiind de vara, nu au semnul cu fulg. Nu le-am schimbat ca vazusem cateva review-uri si lumea spune ca se descurca foarte bine pe zapada chiar daca nu sunt de iarna, si am zis sa le testez si eu. Ca sa urci la partie, de la strada asfaltata intri prin padure vreo 2 km pe un drum neasfaltat, zapada nu era exagerat de multa, dar erau zone cu gheata, si drumul e in urcare. Am urmarit in special sa vad daca pierde aderenta vreo roata dar nu am simtit nimic, nici martorul din bord (VSC) nu s-a aprins deloc. Am urcat in D fara sa fortez, parca eram la plimbare, turatia nu cred ca a depasit 2000 rpm de prea multe ori.
Bravo Subaru, bravo Michelin! ah, si bravo cutia 4EAT!

Saptamana trecuta am facut si schimbul de ulei la motor dar am improspatat si uleiul in cutie.
La motor am trecut de la 5w30 Motul xclean 8100 FE, la Amsoil European Car Formula 5W30 Improved ESP Synthetic
La cutie am dat drumul la buson, a curs putin peste 3,5 Litri si am completat cu (ATF1G) AMSOIL - Signature Series Multi-Vehicle Synthetic

Posibil sa fie placebo dar la motor am observat diferente: masina porneste mai usor dimineata, si mai silentios parca. In 7300 km de la ultimul schimb am calculat ca a consumat cam 6-700 ml de ulei, cea mai mare parte cand am fost in concediu in vara si a mers mai turata. Acum, in 600 km de la schimb am avut destule depasiri cu turatii peste 5000 rpm, am verificat uleiul si e exact la acelasi nivel ca atunci cand l-am schimbat. E cam devreme si cam putini km ca sa fie relevant, o sa mai urmaresc nivelul la fiecare 500 km, dar pana acum pare o imbunatatire destul de mare fata de Motul.

La cutie nu-mi dau seama daca e vreo schimbare, dar o sa mai fac vreo 2 operatiuni de genul in urmatoarele luni, din cate am inteles la trei flush-uri din astea ar trebui sa am cam 80% ulei nou in cutie.

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #149 on: February 04, 2021, 21:20:32 PM »
Pana prin noiembrie aveam o planetara care batea la viraj stanga, dar doar daca era rece. Adica pana ajungeam la service dintr-un capat in altul al Iasiului nu mai facea. Acum face si dupa ce se incalzeste, destul de des, si a aparut bataie si cand virez dreapta. Probabil cealalta planetara, deocamdata doar la rece... :)
Aveti vreo recomandare daca sa schimb planetarele cu totul sau doar capetele dinspre roata?
Am intrebat la AlPadrino si capetele sunt 1400 Lei bucata. Dar din cate am mai cautat informatii poate fi si partea dinspre cutie, sau poate fi si ceva la cutie, partea unde intra planetara? Am verificat la mana si nu pare sa aiba joc unde intra in cutie, plus ca nu face decat la viraj.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #150 on: February 05, 2021, 10:00:30 AM »
Mai caută. Vezi și la automobilus (ucosmin pe forum). Vezi pe ebay. Caută pe la polonezi și ruși.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #151 on: February 05, 2021, 10:57:22 AM »
Multumesc Mihai, mai caut. Cu automobilus am mai lucrat, nu am stiut ca avem un om in interior acolo :))
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #152 on: February 20, 2021, 12:53:57 PM »
Salutare, a avut cineva probleme cu OBD readerele din comert?
Am luat asa ceva sa verific niste detalii: OBD ELM327
L-am tinut conectat tot timpul vreo 2 zile, la un moment dat cand am plecat de pe loc s-a aprins check engine si AT temp, am verificat ce erori avea (cu app torque lite) si mi-a dat P0600 si P0700. Le-am sters, oprit/pornit masina, nu s-au mai aprins luminite in bord, tot ok.
Am incercat si metoda de a vedea codurile pe ecranul masinii: pui contact, aprinzi lumini, 4*clicks pe trip, stingi lumini, 4*clicks pe trip, aprinzi lumini, 4*clicks pe trip. Pe coduri P nu-mi arata nimic, pe coduri C am C0045, C0047 si C0071.
Pe net gasesc diferite explicatii, stie cineva ce inseamna la Subaru Forester 2.0 NA 2009 4AT?
Marti incerc sa ajung la un mecanic sa vad daca gasesc mai multe detalii, dar eram curios daca a mai patit cineva asta, oare sa fie problema de la OBD reader ca pana sa-l folosesc nu am mai patit?
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #153 on: February 20, 2021, 13:48:09 PM »
După coduri primele doua, cele cu P sunt erori de comunicație pe tcm.
Dar C-urile spun ca nu ai presiune pe sistemul de franare ceea ce afectează ABS -ul și o punte nu raspunde corespunzator.(c0071).

Pana la OBD ai grija cu frânarea.
ABS și check engine se aprind împreuna la    erorile astea.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #154 on: February 20, 2021, 14:16:23 PM »
Multumesc, am mers azi cu masina putin si pare ok. Am verificat si lichid de frana am. Nu am testat o franare mai brusca sa vad ce face, dar voi fi atent pana ajung la service.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #155 on: February 20, 2021, 14:27:58 PM »
Daca o sa dai un search pe forum dupa OBD ELM o sa mai gasesti si pe altii care au avut aceeasi problema, adica le-a aprins bordul ca un pom de craciun.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #156 on: February 20, 2021, 17:37:50 PM »
Scaunul soferului era rupt, si pentru ca vara pielea care era se incalzea foarte tare am schimbat partile din mijlocul scaunului cu alcantara, foarte multumit si de lucrarea asta.


Cat a costat lucrarea ptr scaune?
Chiar arata bine si stiu avantajele fata de piele, dar nu m'am interesat de cost pana acum

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #157 on: February 20, 2021, 17:43:31 PM »
900 lei, acelasi pret ar fi fost si daca vroiam piele normala. Mai era si varianta cu textil, 700 lei, dar materialul asta pe care l-am pus cica e mai rezistent si decat pielea. Vom vedea, pana acum sunt foarte multumit.
A durat vreo 4-5 ore toata lucrarea.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #158 on: April 09, 2021, 23:17:53 PM »
Salutare, am aflat azi raspunsul la o intrebare care ma chinuie de prin octombrie ... :)

A inceput sa consume tot mai multa benzina prin oras. Incet, incet am ajuns la consum de 19L/100 km, in conditiile in care nu conduc agresiv.
Din cate am citit pe aici consumul in Bucuresti ar fi 13 - 14, poate 15 cand e aglomerat.
M-am intalnit si prin Iasi cu cineva cu o masina identica, acelasi an, motorizare si cutie, si omul zicea ca in oras ii consuma cam 12%.
Nu am luat masina ca ar fi economica, dar daca peste tot vezi valori mai bune ca la tine incepi sa te intrebi daca nu e o problema care trebuie rezolvata.

Nu am luat in calcul toti factorii si am inceput sa verific senzori oxigen, frane, filtre, baterie, curatat EGR. Totul parea OK dar la mine nu mai scadea consumul, cam 17 era minimul.

Am aflat care era "problema", scriu aici poate mai cauta cineva:

1. Drumuri scurte: Am un drum dimineata la 7:30 de 4 km, un drum la 12:00 de 2 km, un drum la 17:00 de 6 km. Daca iarna, dimineata, o lasam sa se incalzeasca cateva minute pana sa plec rezulta 19 L/100 km. Daca o lasam doar 30 sec - un minut sa se incalzeasca ajungea pe la 17.
Acum de cand s-a incalzit am cam 16% pe acelasi traseu.
Mai sunt si altii care au aceleasi valori in aceleasi conditii, se pare ca e worst case scenario asta:
https://www.subaruforester.org/threads/15-mpg-city-29-mpg-highway-help.22922/

2. Tipul benzinei: De cand am masina s-a comportat mai bine si a consumat cam cu 1 litru mai putin atunci cand am alimentat cu OMV 100. Stiu, nu ar trebui sa conteze pe un motor fara turbo, dar la mine am observat diferente de fiecare data.
Ultimele 3 plinuri au fost cu OMV 95 (consum de minim 16%), dar azi am pus 100 si am vazut una dintre diferentele dintre ele: conținut maxim de etanol de 5% pe OMV 100, 10% pe OMV 95. Din cate mai citisem etanolul nu e neaparat bun la o masina care nu e gandita sa mearga cu asa ceva. Cateva detalii aici:
https://www.canstar.com.au/car-insurance/which-petrol-should-you-use/
In unele tari e mai ieftina benzina daca are 10% etanol, la noi nu se poate... M-am uitat si la Lukoil si Rompetrol, toate au 10% etanol.
In cazul meu, masina mea merge mai anemic si consuma mai mult daca alimentez de la Romperol. Yarisul pe care l-am avut inainte mergea cel mai bine cu Rompetrol.

Azi dimineata am facut plinul cu OMV 100, am facut cei 12 km din 3 bucati (4+2+6) consum 14%. Ieri aveam 16%. A trebuit sa fac un drum dintr-un capat in altul al orasului pe la 17:30, trafic normal pt ora asta, cu semafoarele aferente. Cand am ajuns acasa aveam consumul scazut la 12.6 L/100 km.

Am pus multe detalii dar fac un rezumat daca o sa mai caute cineva informatii despre consum la Forester 2.0 benzina: poate fi 12 in oras daca faci drumuri de 10 - 15 km dintr-o bucata, in trafic normal. Poate fi si 18 daca faci drumuri scurte. Nu conteaza ca cineva zice ca lui ii consuma X L/100 km daca nu aveti acelasi traseu, in acelasi timp.

O sa trebuiasca sa ajung pe la Autokino sa schimb airbagul pe dreapta, o sa ii rog si pe ei sa faca o verificare la toti parametrii masinii, sa am si confirmarea ca e totul in regula :)
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #159 on: May 27, 2021, 13:01:52 PM »
Va salut,

Am fost la Autokino, am schimbat airbag pasager, a facut un inginer de acolo un test drive la masina si a spus ca totul e in ordine. Consum benzina normal, consum ulei normal. Mi-au recomandat baietii sa incerc si cu 5W40, cel putin acum ca vine caldura pot sa fac un test.
Am ajuns in Iasi, luat si pus in masina Amsoil European Car Formula 5W40 Classic ESP Synthetic, o sa verific daca apare consum de ulei si cu asta la turatii ridicate.
Daca tot eram la schimbat uleiuri am schimbat si ulei diferential fata si spate, Amsoil 75W90 Long Life Synthetic Gear Lube.
Si am facut si a treia schimbare de ulei la cutie, acelasi AMSOIL - Signature Series Multi-Vehicle Synthetic Automatic Transmission Fluid. Cam trei schimburi am vazut ca sunt necesare ca sa fie peste 80% ulei nou.

Prin iarna am reusit si mi-am comandat extensii de amortizoare din US, mi le-a adus un prieten si nu am platit transport. Doar pt spate am gasit, pe fata mi-am facut la un strungar in Iasi. Cand ajung la service mecanicul zice ca arcurile sunt cam ruginite, sigur vreau sa le pun tot pe astea? Si atunci am observat cat de ruginite sunt, pun si niste poze. Doi mecanici mi-au spus ca de obicei cand incep sa rugineasca ar trebui sa fie schimbate, e posibil sa se rupa in perioada urmatoare.
Asa arata arcuri Ironman HeavyDuty, montate in Decembrie 2019, mai putin de 1 an jumate, kilometri facuti maxim 15000 (12000 in oras, 3000 pe drumuri europene). Nu am avut ocazia sa ma bag cu masina prin noroaie sau off-road mai mult decat m-as fi bagat si cu Yarisul pe care l-am avut inainte.







Am vorbit si la Ironman, garantia in Australia e de trei ani sau 60000 km, la noi e de un an pe vopsea. Explicatia e ca in Australia nu e umiditate si nu se da cu sare pe strazi... Si faptul ca sunt ruginite nu e o problema, ca a sarit doar vopseaua de deasupra.

Am auzit si pareri ca nu e problema chiar daca sunt ruginite, si ca se pot vopsi... Probabil o sa le pun la vanzare la super pret dupa ce le scot de pe masina, poate or fi doritori...

Acum m-am apucat de cautat arcuri, aveti ceva recomandari?
Penteker iese din buget, pentru ca ar trebui sa schimb si amortizoarele care sunt bune. Ma gandesc sa caut varianta de arcuri OEM, sau Lesjofors (de astea am auzit ca ar fi ok ca varianta AM). De cand am luat masina nu am avut nevoie de garda marita de prea multe ori, de asta as merge pe inaltimea standard.

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT