Pedders nu, in nici un caz. Am vorbit cu ei si nu mi s-au parut profi... Adica atunci cand am vorbit cu Cosmin, mi-a explicat ce fac ei, cum sunt arcurile, amortizoarele, mi-a raspuns la intrebari cu lux de amanunte. Pedders nu mi s-a parut la fel, detalii cam vagi... ceva nu mi-a placut oricum.
Anul asta nu am buget de Penteker, ma gandeam sa iau Bilstein si Lesjofors, dar Bilstein nu mai face modelul pt Forester. Asa am ajuns sa caut alte variante.
Daca nu gasesc o sa mai merg cu astea pana la primavara si sper sa nu crape de tot in mijlocul iernii, si in vara fac o investitie si iau set spate Penteker, plus arcuri fata ca si alea sunt cam ruginite.
Trebuie sa rezolv si vibratiile de pe puntea spate, astept sa ma cheme cei de la Cluj la constatare.
Azi am fost la un prieten mecanic sa vad cum arata pe dedesupt, sa vad daca e ceva de facut inainte de iarna... Ar fi cateva zone ruginite, am inteles ca o solutie ar fi o ceara auto care se foloseste si prin tarile nordice, gen parafina, o sa caut sa vad ce gasesc, macar sa fie ca protectie.
S-a intamplat ceva ciudat: am ridicat masina pe elevator si am vrut sa vedem de unde vin vibratiile in puntea spate. Am pornit masina cand era suspendata si am virat stanga-dreapta sa vad daca se mai aude. Nu se auzeau vibratiile respective, dar s-a aprins becul de la VSC/ESP. Am dat masina jos si cand am pornit-o era aprins check engine si VSC/ESP. A pus mecanicul o diagnoza pe un laptop si au aparut erorile:
P0500 - Vehicle speed senzor malfunction
P1572 - Communication, immobiliser
P0345 - Camshaft Position sensor A Circuit (Bank 2)
Masina mergea normal, am deconectat borna de la baterie, pus la loc, erorile erau tot acolo, check engine si VSC aprinsi.
Din laptop nu se stergeau erorile, a pus alt aparat de diagnoza portabil, si se pare ca cu ala s-au sters. Dupa asta s-au stins si martorii din bord si nici pe laptop nu mai apareau erorile.
Nu inteleg ce legatura au erorile astea (mai ales pe axul cu came) cu mersul masinii in gol, cu rotile suspendate. Nu e acelasi lucru ca si cand as fi pe gheata?
De cand am luat masina nu s-au aprins nici o data, si ma gandesc ca daca ar fi o problema s-ar aprinde si in mers, cand nu e pe elevator, nu? Cauzele la erorile astea am vazut ca ar putea fi si contacte imperfecte, oare se tensioneaza ceva cabluri cand e cu rotile suspendate si nu mai fac contact cum trebuie? Nu mi se pare normal, ati mai patit asa ceva?