Salutare,
Am observat un consum cam mare de ulei: dupa 1200 KM de cand am luat masina si am schimbat uleiul, nivelul pe joja era sub jumate. Ulei folosit Motul 8100X-Clean 5W30FE. Am vorbit cu seful de service si mi-a spus sa adaug 3-400 ml si sa vin la ei sa vada si partea cu vibratiile. Am pus 400 ml si nivelul a ajuns mai sus de maxim, probabil 300 ml ar fi fost de ajuns.
Am plecat spre Cluj ieri pentru constatare.
Am plecat la 3 dimineata din Iasi si am zis sa folosesc cat mai mult cruise controlul, mai ales ca drumul era liber la orele alea. Masina a fost alimentata cu Rompetrol Efix 95. Unde s-a putut am limitat viteza la 100 km/h, cand am ajuns prin munti sau serpentine a fost setata pe 80. Ideea e ca am ajuns la Cluj cu consum 8 L/100 km!
Acolo am vorbit cu un mecanic care zice ca a avut un Forester SH cu acelasi EJ204 si el cand punea de la OMV Carera 100 masina consuma cu un litru mai putin. La retur am alimentat cu Carerra 100. Am folosit iar Cruise controlul in aceleasi limite si am ajuns la Iasi cu consum mediu 7,6 L/100 km! Diferenta de 2 litri fata de cat am avut cand am adus-o acasa si nu am folosit foarte mult cruise-ul... O sa mai fac teste si cu benzina asta de la OMV, acum se pare ca si in oras e la 13 L, dar nu am decat vreo 30 KM, deci mai urmaresc aspectul asta.
Legat de pierderea de ulei pe partea soferului, au gasit un furtun legat cu o ata, nu avea colier. Asta au rezolvat-o, dar tot e cam mult 300 ml la 1200 km, o sa mai urmaresc sa vad ce se intampla.
Legat de vibratii: au verificat cardan, tobe, suporti sa nu fie ceva cu joc si nu au gasit nimic. Au verificat busonul de ulei la cutie, nu au gasit deloc pilitura. Singura varianta e diferentialul central. L-am cunoscut si pe Tudor, zicea ca la manuale au mai schimbat diff cu totul, dar alea cand se duceau masina facea urat tare, nu puteai sa mergi. La a mea se simte putin, dar este o problema care trebuie rezolvata si se incadreaza in garantie. Cica sunt niste inele care se comanda pe cote de reparatii, astea de aici:
https://partsouq.com/tesseract//assets/global/SUBARU201802/source/S12_165_01_LH_3_LR.gifA ramas sa vada daca le gaseste in tara sau nu, si in functie de livrare ma cheama din nou sa le schimbe. Sper sa fie asta, oricum daca desfac cutia o sa vada daca sunt si altele de rezolvat.
Au mai gasit rulmentul spate dreapta uzat, dar ar mai merge cateva mii de km, cel de pe stanga pare mai ok. Cand ma duc sa fac cutia probabil o sa-l schimb si pe ala.
Deci cu cutia se rezolva, cu consumul de benzina m-am lamurit, ramane partea cu consumul de ulei. Voi face cate o masuratoare la fiecare 500 km parcursi si sa vad cum/cat scade. As incerca sa spal si motorul sa vad daca mai apar scurgeri pe undeva, teoretic trebuie sa nu dau cu apa la electromotor si sa nu fie presiune mare, corect?
Tudor de la Twin zicea ca boxerul consuma ulei, normal ar fi maxim 2L la 5000 Km, si poate inca 2,5 pentru inca 5000 Km cu acelasi ulei. 4,5 L la 10000 Km. E cineva cu EJ204 pe Forester care imi poate spune ce consum de ulei are? Masina mea are 153000 km, stiu ca e normal un consum de ulei, dar as vrea sa stiu daca e in limite ca mi se pare cam mult ce vad la mine.