Salut din nou pe toata lumea.
Am postat in "Sfat cumparare Forester second hand" despre un Forester pe care l-am vazut la Twinmotors Cluj. Inmatriculat prima data 10.2008, fabricat 2009, 150.000 km, 2.0 benzina 4EAT 150 cp, varianta cea mai echipata cred din acel an, cu tapiterie piele, trapa mare, cruise control.
Joia trecuta, dimineata la 8 eram la ei la poarta sa vad masina
Am facut un test drive, am mers si pe un drum foarte accidentat dar si pe drum european, mi-a placut masina, confort, spatiu, motor.
Aveam o oferta de la ei pt schimbat distributie si lichide motor, am cerut sa adauge si bujiile si sa curete clapeta acceleratie, de astea uitasem initial.
La ora 10 am semnat contractul de vanzare cumparare si am platit masina, dupa care le-am dat unda verde celor din service sa inceapa lucrarile.
La distributie au gasit o bucsa rola care era rupta. Masina avea si o pata de ulei pe capac chiuloasa, nu au gasit ulei pe filetul bujiilor cand le-au schimbat, au curatat zona si o sa mai urmaresc asta. Am schimbat distributie, pompa apa, antigel, ulei motor, filtru ulei, ulei diferentiale si cutie sa fiu sigur ca totul e ok.
Am primit garantie 6 luni pe motor si cutie.
Singurul lucru de care am aflat dupa ce am luat masina (era deja 6:30 PM si service-ul termina la 6 parca) sunt senzorii de la autoreglajul farurilor care nu mai functioneaza. Am inteles ca sunt destul de scumpi, dar deocamdata farurile sunt reglate, o sa vad daca o sa fie nevoie sa-i schimb.
In rest mai am de schimbat tobe (nu e urgent), ceva bucse (iar nu e urgent) si amortizoare spate (36% eficienta) - am vorbit cu Boxer care mi-a explicat cum sta treaba cu amortizoarele la Forester, si cred ca in Octombrie o sa le schimb si pe astea.
Am mai observat o trepidatie cand intorc pe loc, la viteze mici, cu volanul bracat mai mult de jumatate de cursa. Ma gandesc ca o fi de la cauciucuri, am Michelin Latitude Cross 215/65 R16, care sunt in stare buna si par cam agresive. Sau e posibil sa fie de la altceva, e ca si cum un cauciuc e infranat, sau nu se invarte cu aceeasi viteza ca celelalte ? O sa verific si asta cand ajung la Brasov sa schimb amortizoarele, dar orice sfaturi sunt binevenite.
Vineri dimineata am plecat spre casa, din Cluj spre Iasi.
Pe drumul pana la Regin mi-am dat seama cat e de mare masina. Am condus Rav 4, Land Cruiser si Lexus RX generatie 2012. Mi s-a parut mai greoi, mai putin agil decat Rav-ul, mai ales cu amortizoarele spate care sunt la 36%, pe curbe si drum denivelat parca l-as asemana mai mult cu LC.
Dar cand am dat de drum fara denivelari nu mi-a venit sa cred ce bine sta in curbe, cel putin prin serpentinele spre Borsec parca era pe sine. Am abordat niste curbe in ac de par cam tare ca nu stiam drumul, a scartait putin dar nu l-am simtit sa iasa de pe "traseu".
Spatiul interior mi s-a parut foarte mare, comparat cu Rav 4 2012, e mult mai mult loc pentru pasageri, si portbagajul la fel e mai mare.
Mi s-a parut foarte confortabila, se putea si mai bine, dar nu ma pot plange.
Nu stiu ce sa zic de consum. Din cate am citit extraurban declarat e 7.3, din ce am mai vazut pe aici pe forum ar fi un 8 - 9 daca mergi linistit. Eu am mers foarte linistit si am cam depasit limitele:
Cluj - Iasi 390 Km, 9.6 L/100 km. Plecat la 6:30 dimineata prin Reghin, 13 grade temp exterioara. Am alimentat cu benzina de 99 de la Petrom
Am mers politicos, viteza maxima 100 km/h iar prin munti cred ca 70 - 80 in functie de drum. O singura data am accelerat pana la 150, pentru maxim 1 minut cand am prins o portiune dreapta, am vrut sa vad cum se simte la viteza asta, cat e de stabil. Am facut putine depasiri, de obicei treceam in mod Sport, schimbat a 2-a sau a 3-a si accelerat pana la 6000 rpm, apoi revenit pe drive. Am folosit modul Drive preponderent, Sport doar in depasiri.
Din drumul asta am avut portiunea Targu Frumos - Iasi 54 Km, drum drept europen, am resetat trip 2 si am obtinut 9.8 L/100 km. Aici deja erau 32 grade, mers cu AC pornit. Am folosit destul de mult cruise setat la 100 km/h, tot pe drive.
Am ajuns in Iasi, am mai mers putin prin oras si imprejurimi, consumul mediu de la alimentare a crescut la 10.2.
In total de la plin la plin am facut 531 km cu 52.67 L de benzina = 9.9 L/100 km.
Deci consumul afisat poate ca e putin mai mare decat cel real.
Dupa ce s-a aprins becul galben, in Iasi, am facut plinul cu Rompetrol de 95. Am folosit doar benzina de la Rompetrol pe Yarisul ce-l mai am, 95 si 98, si nu am avut nici o data probleme. Dupa 2 zile de mers prin oras, condus politicos, fara acceleratii inutile si trafic nu foarte aglomerat am consum mediu pe ultimii 41 Km de 16.2 L/100 km.
Mi se pare cam mult 9.6 in exterior si 16 in oras tinand cont ca nu am condus agresiv deloc, chiar dimpotriva am mers ca pensionarii ca inca nu cunosc masina. Din Cluj pana in Iasi am avut si 4 roti complete de iarna in portbagaj care nu stateau chiar cuminti la curbe ... Din cate am mai vazut pe la voi consumul la 2.0 e undeva in jur de 8.5 in exterior mers linistit, si 13 in oras. Voi face niste teste in zilele urmatoare si folosind exclusiv modul Sport automat, tot in oras sa vad daca sunt diferente. Si apoi sa vad si pe manual, din cate am inteles folosind treapta a 3-a se pot obtine valori mai bune urban.
Nu ma plang de consum, stiu ca e o masina mare cu awd, dar ma intreb daca nu cumva sunt ceva senzori dereglati ce trebuie schimbati, sau piesa dintre volan si scaun e defecta? Am mers subturat pe drive si asta o fi cauza? Aveti ceva sfaturi in privinta asta?
Adaug si o poza cu masina la rasarit, undeva intre Cluj si Reghin, mi s-a parut prea frumos peisajul sa nu il pozez
https://imgur.com/ODVoTyo