Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
Subaru club Romania

Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #60 on: September 20, 2019, 14:32:01 PM »
Înseamnă că știau ceva...

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #61 on: September 20, 2019, 14:42:02 PM »
Eu sper ca nu stiau, pe garantie e inclusa "cutia de viteze" ... Acum depinde de ei daca o repara in cazul in care problema nu e in cutie.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

marr

  • 2261
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #62 on: September 20, 2019, 16:09:41 PM »
Vezi tu cand ajungi in service daca-i diff spate, cutie sau diferential central !

Bafta si sa ne tii la curent !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #63 on: September 26, 2019, 22:48:17 PM »
Salutare,

Am observat un consum cam mare de ulei: dupa 1200 KM de cand am luat masina si am schimbat uleiul, nivelul pe joja era sub jumate. Ulei folosit Motul 8100X-Clean 5W30FE. Am vorbit cu seful de service si mi-a spus sa adaug 3-400 ml si sa vin la ei sa vada si partea cu vibratiile. Am pus 400 ml si nivelul a ajuns mai sus de maxim, probabil 300 ml ar fi fost de ajuns.

Am plecat spre Cluj ieri pentru constatare.

Am plecat la 3 dimineata din Iasi si am zis sa folosesc cat mai mult cruise controlul, mai ales ca drumul era liber la orele alea. Masina a fost alimentata cu Rompetrol Efix 95. Unde s-a putut am limitat viteza la 100 km/h, cand am ajuns prin munti sau serpentine a fost setata pe 80. Ideea e ca am ajuns la Cluj cu consum 8 L/100 km!
Acolo am vorbit cu un mecanic care zice ca a avut un Forester SH cu acelasi EJ204 si el cand punea de la OMV Carera 100 masina consuma cu un litru mai putin. La retur am alimentat cu Carerra 100. Am folosit iar Cruise controlul in aceleasi limite si am ajuns la Iasi cu consum mediu 7,6 L/100 km! Diferenta de 2 litri fata de cat am avut cand am adus-o acasa si nu am folosit foarte mult cruise-ul... O sa mai fac teste si cu benzina asta de la OMV, acum se pare ca si in oras e la 13 L, dar nu am decat vreo 30 KM, deci mai urmaresc aspectul asta.

Legat de pierderea de ulei pe partea soferului, au gasit un furtun legat cu o ata, nu avea colier. Asta au rezolvat-o, dar tot e cam mult 300 ml la 1200 km, o sa mai urmaresc sa vad ce se intampla.

Legat de vibratii: au verificat cardan, tobe, suporti sa nu fie ceva cu joc si nu au gasit nimic. Au verificat busonul de ulei la cutie, nu au gasit deloc pilitura. Singura varianta e diferentialul central. L-am cunoscut si pe Tudor, zicea ca la manuale au mai schimbat diff cu totul, dar alea cand se duceau masina facea urat tare, nu puteai sa mergi. La a mea se simte putin, dar este o problema care trebuie rezolvata si se incadreaza in garantie. Cica sunt niste inele care se comanda pe cote de reparatii, astea de aici:

https://partsouq.com/tesseract//assets/global/SUBARU201802/source/S12_165_01_LH_3_LR.gif

A ramas sa vada daca le gaseste in tara sau nu, si in functie de livrare ma cheama din nou sa le schimbe. Sper sa fie asta, oricum daca desfac cutia o sa vada daca sunt si altele de rezolvat.

Au mai gasit rulmentul spate dreapta uzat, dar ar mai merge cateva mii de km, cel de pe stanga pare mai ok. Cand ma duc sa fac cutia probabil o sa-l schimb si pe ala.

Deci cu cutia se rezolva, cu consumul de benzina m-am lamurit, ramane partea cu consumul de ulei. Voi face cate o masuratoare la fiecare 500 km parcursi si sa vad cum/cat scade. As incerca sa spal si motorul sa vad daca mai apar scurgeri pe undeva, teoretic trebuie sa nu dau cu apa la electromotor si sa nu fie presiune mare, corect?

Tudor de la Twin zicea ca boxerul consuma ulei, normal ar fi maxim 2L la 5000 Km, si poate inca 2,5 pentru inca 5000 Km cu acelasi ulei. 4,5 L la 10000 Km. E cineva cu EJ204 pe Forester care imi poate spune ce consum de ulei are? Masina mea are 153000 km, stiu ca e normal un consum de ulei, dar as vrea sa stiu daca e in limite ca mi se pare cam mult ce vad la mine.


Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Alex Damian

  • 168
  • Impreza 2006 2.0R Wagon
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #64 on: September 26, 2019, 22:57:54 PM »


Tudor de la Twin zicea ca boxerul consuma ulei, normal ar fi maxim 2L la 5000 Km, si poate inca 2,5 pentru inca 5000 Km cu acelasi ulei. 4,5 L la 10000 Km. E cineva cu EJ204 pe Forester care imi poate spune ce consum de ulei are? Masina mea are 153000 km, stiu ca e normal un consum de ulei, dar as vrea sa stiu daca e in limite ca mi se pare cam mult ce vad la mine.
[/quote]

Eu am Impreza cu EJ204. Are deja aproape 180000km si nu consuma deloc de la schimb la schimb. Schimb uleiul la fiecare 7-8000km.Inainte foloseam Motul CNG/GPL C3, acum folosesc 0W40, consum 0 cu ambele.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #65 on: September 26, 2019, 23:12:03 PM »
Si mie mi se pare cam mult...
Am mai gasit un articol in care producatorii spun aceleasi lucruri:

https://www.consumerreports.org/cro/magazine/2015/06/excessive-oil-consumption/index.htm

Quote
Subaru considers a quart burned every 1,000 to 1,200 miles to be acceptable. Certain Audi and BMW cars’ standards state that a quart burned every 600 to 700 miles is reasonable.

Asta inseamna cam 650 ml la 1000 km. Stiu de cand lucram la Toyota ca sunt valori de genul asta declarate de producator, nu mai tin minte la ce motor era in limitele normale un consum de 1L la 1000 Km. Se poate si fara consum de ulei sau foarte mic, dar cred ca producatorii ca sa fie in marja de siguranta dau niste valori maxime destul de mari. Oricum o sa mai urmaresc de acum si aspectul asta.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #66 on: September 27, 2019, 05:20:06 AM »
Ca idee, la Hyundai sunt motoare aspirate de 1.2 care consuma peste 1l de ulei sau chiar spre 2 între revizii pe mașini mici care sunt conduse ușurel. Tot așa, există și unele care nu consuma deloc.
Oamenii aia spuneau că au mers cu așa consum de ulei zeci de mii de km tot așteptând să crape motorul și să îl schimbe pe garanție și uite că nu pica.
La Toyota, mai ales cele de 1.4 la fel.

E o situație des întâlnită și acceptată. Singura problema este costul adăugat consumului de carburant.

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #67 on: September 27, 2019, 07:19:51 AM »
Ba nu e deloc singura problema.producatorul declara consum de ulei ca sa își ia marje.
Un consum de ulei mare face destule daune.
Egr înfundat, admisie cu depuneri, eșapamentul cu depuneri, lambda cu probleme.supape cu depuneri, etc
4 l la 10k km e mult pt orice motor.e mult pt ej204.al meu după reparație nu consuma mai mult de 500 ml intre schimburi.motul 5w40 xcess.
Initiator nu spala motorul.poate fi motiv sa îl scoată din garanție.plus toate contactele electrice de pe acolo și nu îs puține.
Poți șterge cu o cârpă și soluție de curățat motoare.
PS. Nu mai confundați egr cu valvele de la sistemul de aer secundar.la motoarele e4
« Last Edit: September 27, 2019, 07:40:18 AM by Mariansro »

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #68 on: September 27, 2019, 21:48:13 PM »
Tudor de la Twin zicea ca boxerul consuma ulei, normal ar fi maxim 2L la 5000 Km, si poate inca 2,5 pentru inca 5000 Km cu acelasi ulei. 4,5 L la 10000 Km. .............................................

Spune-i   lui Tudor ca  se inseala.   Nu e normal deloc ca o masina   sa consume  4,5 L  la 10.000  km !!!   Daca o masina  consuma  atata ulei inseamna ca trebuie trimisa la scrap. 
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #69 on: September 27, 2019, 23:06:47 PM »
Cine e Tudor asta ? Mai are sa zica si ca e normal sa bata si sa scuipe bucati de metal pana la 100g la 10k de km...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #70 on: September 28, 2019, 00:13:42 AM »
Pai ce va așteptați? Oamenii au dat garanție pe motor! 6 luni. Vreți cumva sa recunoască ca trebe rebuild?
8200 euro? Cutia cu probleme motorul papa ulei.
Sa mai aud de vreunu ca spune " nu lua mașină ieftina ca o sa dai mult pe reparații"
Mai comparam și aspiratoare noi de 1.2 cu motoare de 2000 cu limitare la 7500...
Mai rămâne sa citesc ca tsi de la vw e all mighty
« Last Edit: September 28, 2019, 00:26:49 AM by Mariansro »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #71 on: September 28, 2019, 10:12:03 AM »
4.5 l in 5000 de km inseamna mai pe romaneste 1l la mia de km. Ceea ce se apropie mult si rapid de ce consum aveam eu la FXT cu motorul orighinal. E just ca era 1l la 350 k , adica la un plin. Dar , cand s-a cracuit motorul sa se vada ce e acolo , nu s-au mai ales decat fro doo supape. Camasi ovalizate , simeriguri supape , praf. Csz ? Nu e normal. Ah , 1 l la 12000 de km e mai acceptabil , dar nici chiar asa...
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #72 on: September 29, 2019, 21:53:04 PM »
Cu cutia se rezolva, au comandat piesele si cand le primesc ma cheama sa le schimbe. M-a asigurat ca intra in garantie si sa nu-mi fac probleme ca se rezolva.

Cu uleiul trebuie sa mai verific. Dimineata pe 24 septembrie, cu motorul rece era asa:

https://photos.app.goo.gl/3LFKxg8hbfEiy7nh8

Asta la 1214 km de la schimb. Am vorbit atunci cu seful de service de la Twin si zice pune 3-400 ml si vii maine la constatare.
Am pus 400 ml pe 25 sep dimineata la 3 inainte sa plec, dar nu am verificat cat a crescut. Am ajuns la Reghin, m-am oprit sa iau o cafea si verific nivelul, dupa 300 km era cu 2 mm mai sus de maxim, peste gaurica aia. Probabil era ok cam 250 ml.

Dupa verificari am plecat in graba de la Twin si nu am mai verificat nivelul, dar nu cred ca au scos nimic. Dupa aproape 600 km, verificat in acelasi loc in fata blocului e asa:
https://photos.app.goo.gl/dwWKrhtHUVh9Nbqi7

O sa masor nivelul o data pe saptamana, sa vad dupa cati kilometri ajunge pe minim. Intre maxim si minim cred ca e 1 L, nu?



« Last Edit: September 29, 2019, 21:53:47 PM by mirceab »
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #73 on: September 29, 2019, 22:05:51 PM »
Masina sta parcata pe acelasi loc(preferabil plat)?

De multe ori mi se pare ca si o mica denivelare poate influenta nivelul de pe joja...

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #74 on: September 29, 2019, 22:24:36 PM »
Teoretic da, dar ca sa fiu sigur o sa ma duc si intr-o parcare mai mare sa verific, la un Kaufland sau Dedeman.

In weekend mi-am facut de treaba si am curatat cu solutie antirugina de la Nigrin tot ce era ruginit pe sub masina. Se face un oxid negru dupa cateva minute care e insolubil. Dupa asta am dat cu un spray izolant cu bitum si ceara tot de la Nigrin, toata partea de dedesupt si aripile rotilor unde nu am protectie de plastic. Ar fi trebuit sa spal masina pe dedesupt pentru rezultate mai bune, dar nu am reusit sa ma organizez prea bine si mi-am dat seama de asta cand eram sub masina ... Am sters cat am putut cu o carpa inainte de aplicare, o sa vad dupa iarna cum arata si cat a rezistat. Oricum cred ca o sa fie mai bine decat deloc, am inteles ca in tarile nordice se folosesc tratamente similare periodic.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #75 on: September 29, 2019, 22:36:56 PM »
@Mariansro: 8000 euro e un pret mic pentru Forester? De fapt 7000, ca 1000 a fost revizia. Cat am cautat Forester cam toate erau in aceeasi limita. Asta mi -a parut ok ca era automata si avea toate optiunile, si era vanduta de dealer, cu garantie.

@MTFGA: Twin a spus maxim 4,5 L in 10000 km. 2 L in primii 5000, 2,5 L in urmatorii 5000.  Daca la mine in 1200 km a consumat cam 250-300 ml e sub "normal acceptat" de care zic ei. Dar oricum vreau sa ii pun sa reverifice si asta cand ma duc sa faca cutia, pana atunci mai masor consumul. Sa vad la cati km scade la minim, o sa verific saptamanal.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #76 on: September 29, 2019, 23:23:44 PM »
Poti da niste link-uri cu solutia si spray-ul folosite?

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #77 on: September 30, 2019, 07:10:55 AM »
Mirceab, nu e un preț mic. Ma așteptam ca vânzătorul sa o verifice mai bine.cel puțin partea de cutie era observabila

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #78 on: September 30, 2019, 10:45:09 AM »
Solutia anti rugina:
https://www.emag.ro/solutie-antirugina-nigrin-200-ml-74049/pd/DKH8LFBBM/
Acopera foarte bine, eu am luat 2 tuburi sa dau si pe Yaris-ul sotiei, dar la Forester mi-a ajuns mai putin de jumatate de tub. Pentru ca mi-a ramas am tratat si etrierii sa nu-i mai vopsesc. Au iesit o culoare neagra, cumva spre mov...
Cand se foloseste solutie e bine sa se toarne putin intr-un recipient, eu am folosit un capac de la un spray. Are o periuta, si cand dai pe zona ruginita si apoi inmoi iar in solutie, se poate contamina, si se innegreste. Oricum e si mai comod asa decat sa bagi periuta tot in sticluta ei.

Spray cu bitum:
https://www.emag.ro/spray-cu-bitum-negru-500-ml-nigrin-74034/pd/DWB6CJBBM/
Cand dai prima data pare ca e un ulei, foarte lichid dar incepe sa se intareasca destul de repede. Dupa o zi devine putin cauciucat. Am folosit 3 sprayuri sa dau partea interioara a aripilor fara protectiile de plastic (nu le-am dat jos) si partea de dedesupt a masinii.

La cutia mea cica vibratia e mai mica decat la astea manuale. Din cazurile pe care le-au avut cei de la Cluj, cand aveau un dif central dus la cutie manuala masina facea foarte urat, parca se rupea - din cate au spus cei de la Twin. Era evident ca nu e ok sa mergi asa cu masina. La mine vibratiile sunt mici, daca nu e incalzita masina nu se simte nimic. Si cand se simte nu e chiar deranjant, dar nici nu pare normal. Eu observasem asta la test inainte sa o cumpar, dar eram pe o zona cu pietris, si neavand experienta cu 4x4 m-am gandit ca e de la pietris sau cauciucuri. Dupa cumparare, cand a iesit masina din revizie si a trebuit sa plec spre casa iar nu am auzit nimic, pentru ca nu era incalzita masina.
Dar da, eu ma asteptam sa cunoasca mai multe detalii despre masina cei de la vanzari si cel putin sa o puna la punct mai bine inainte de vanzare. Spuneau ca masina a stat la vanzare din martie. Pai normal, daca investeau putin in ea puteau sa obtina un pret mai bun si sa o dea mai repede.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

Re: Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT
« Reply #79 on: October 01, 2019, 11:24:15 AM »
M-am bagat in topicul lui Costin, continui aici:

Am gasit un model de jante care mi-a placut aici:
http://get-primitive.com/wheels-rally-race-street/613-sparco-terra-wheels-16x7-5x100.html#/wheel_offset-35mm/color-matte_black_with_white_logo/lug_nut_color-black
Imi place foarte mult designul asta. et35 le scoate in afara cu 1.3 cm, credeti ca e o diferenta atat de mare incat sa afecteze ceva? Ma gandeam ca ar putea sa imbunatateasca stabilitatea pe curbe, in detrimentul uzurii rulmentilor si a unor bucsi. Dar cu rulmentii originali masina are 150000 km (nu am gasit in istoric sa fie schimbati), cat poate sa afecteze rulmentii et-ul mai mare cu 1 cm, atat cat sa-i schimb la 50000? Sau mai sunt si alte dezavantaje la care sa ma gandesc? Am vazut multi cu roti foarte agresive, mult mai mari si scoase in afara cu distantiere, ma gandesc ca jante cu et putin mai mic nu ar afecta prea tare, ar arata putin mai bine si ar avea un pic de stabilitate in plus.
Deocamdata trebuie sa rezolv cu cutia si sa vad cu consumul de ulei, deci jantele sunt ultimele pe care le-as schimba, si nu e ceva necesar acum.
Dar va rog, convingeti-ma ca nu e ok, sa stiu pe viitor :)
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT