Salutare, revin cu update-uri:
1. referitor la vibratia pe rotile spate
Twin Motor m-a anuntat ca au venit piesele si lunea trecuta am fost la Cluj
Au desfacut cutia si au schimbat discurile care se presupunea ca sunt cauza. Cele vechi au fost masurate si aveau 1.2 mm (nu stiu exact ce au masurat, stiu doar valorile), de noi sunt intre 0.7 si 1.1. Se recomanda schimbarea lor daca trec de 1.6. Astea care au fost schimbate sunt la 0.9, deci in grafic. Dupa ce au pus cutia la loc am facut test: no good. Vibratia era prezenta, nici o schimbare, poate chiar un pic nivelul crescut.
Au reverificat cardan si rulment cardan, tampoane, diferentialul spate ( pinioanele nu aveau urme de uzura, busonul nu avea nici un gram de pilitura sau alte probleme, uleiul curat ca atunci cand a fost pus cu 3200 km in urma).
Au verificat sa aibe toate update-urile de soft, nu a fost nici unul necesar.
Efectiv toate verificarile au iesit bine, doar ca vibratia la viteze mici si viraj maxim a ramas.
Apoi au decuplat sistemul 4x4, sa traga doar fata. Surpriza, vibratia dispare! Cand trage doar fata nu se aude deloc, cum cuplezi si spatele, cum apare vibratia.
Am discutat cu Tudor si am stabilit ca urmaresc daca vibratia se agraveaza, masina ramane in garantie pe partea de cutie automata pana la solutionarea problemei.
Am plecat spre Iasi, directia era mai ferma, adica volanul nu mai era extrem de usor de invartit, ca si cum servo nu lucra complet. Pe loc nu mai puteam invarti volanul la fel de usor ca inainte, trebuia sa trag serios de el. Am observat si un comportament putin diferit al suspensiei, adica pe denivelarile dintre Cluj si Reghin parca nu mai topaia asa tare... Nu imi explic de ce acest comportament pentru ca nu s-a umblat la directie sau suspensie.
Am ajuns acasa si am inceput sa caut mai multe detalii, se pare ca la cutia automata este o problema, raportata de unii si la 35.000 km:
https://www.subaruforester.org/threads/slow-speed-e-g-parking-drag-normal.537137/https://www.subaruforester.org/threads/questions-on-fluid-changes-and-troubleshooting-torque-bind.119436/https://www.subaruforester.org/threads/thanks-to-forum-torque-bind-fixed-2009-forester.156433/https://www.subaruforester.org/threads/awd-vibration-normal-at-low-speeds-while-turning.73407/Una dintre cauze e uzura discurilor care tocmai au fost schimbate, alta e un solenoid din cutie, care nu se schimba pe original pentru ca Subaru schimba placa aia de control cu totul...
Am vazut pe aceleasi forumuri ca unii recomandau sa faci mai mult de 10 rotatii cu masina in fiecare sens dupa schimbarea acestor discuri, asta am facut, cu viteza mica. Nivelul vibratiilor a scazut, cam cum era inainte de schimbarea discurilor, dar nu a disparut. Directia a revenit la comportamentul dinainte, adica acum pot invarti volanul cu un deget cand masina e pe loc...
Le-am dat aceste detalii si celor de la Cluj, sa mai caute si ei solutii. Oricum a ramas ca daca nu se inrautateste vibratia, la anul cand ma duc la revizie la Cluj o sa o las cateva zile ca sa desfaca cutia cu totul si sa faca mai multe masuratori.
2. referitor la consumul de ulei
Se pare ca nu e chiar asa de mare precum credeam. In primul rand cand am luat-o cei de la Cluj nu i-au pus ulei pana la nivelul maxim. Ei cica pun 5 litri, nivelul nu trebuie sa fie la maxim ci intre minim si maxim. Ceea ce era si la mine, doar ca eu am crezut ca a scazut de la maxim la jumate in 1000 km. Acum am plecat de la Cluj cu nivelul uleiului cu 2 mm mai sus de jumatate.
In plus se pare ca la mine in parcare nu e chiar cel mai drept/corect loc de masurat nivelul uleiului. Am fost in parcare la Leroy Merlin si nivelul era mai sus, in parcarea de la Dedeman era si mai sus.
Oricum o sa mai urmaresc acest aspect, de cand am cumparat-o cei de la Cluj au fixat 2 scurgeri de ulei, una pe la garnitura capac culbutori care a mai fost stransa, si una pe la un furtun care era legat cu sfoara in loc de colier metalic ... Acum uleiul masurat in parcare la Dedeman e la maxim, o sa-l masor si la mine in parcare intr-un loc care mi se pare mai drept si o sa-l consider de referinta. Apoi la fiecare 1000 km o sa-l verific din nou sa vad daca mai scade, si cu cat.
Ah, si off topic: am testat fara sa vreau cat merge masina dupa ce se aprinde becul galben la benzina: a mers aproape 60 km. Am plecat din Cluj, trecusem de OMV de unde vroiam sa alimentez si mi s-a parut ca nivelul e destul cat sa ajung la Reghin. Doar ca la 30 KM de Cluj s-a aprins becul galben, si mai aveam 60 km pana in Reghin. Cu cat faceam mai multi km cu atat acul ala se lipea de ultima linie. Naspa senzatie, ultimii 15 km i-am facut cu Cruise control setat pe 60 km/h, si deja aveam in plan in caz de oprire sa sun la un taxi din Reghin, sa vina sa ma ia si sa ma duc sa iau benzina cu bidonul... Dar am ajuns pana la urma, e un OMV la intrare in Reghin care m-a salvat. Si au intrat aproape 54 litri, din cate stiu rezervorul e de 60, deci cred ca mai puteam merge putin