So , am avut ceva treaba prin tara asa ca am luat masina la plimbarica, dar de data asta am accordat mult mai multa atentie la presiunea de ulei,
Ce am obs in Bucuresti aceeasi problema - presiune scazuta cand ajungeam la semafor si cat de cat normala in mers ( recunosc fara WOT)
temperatura exterioara :30 grade - 85 apa - 85 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.0 / 1.1
La iesirea din bucuresti zic sa ii fac un bine masinii opresc intr-o benzinarie cu spalatorie iau 2 fise si le consum pe radiator si pe oil cooler
temperatura exterioara :30 grade - 89 apa - 78 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 1.6
Plec pe A1 si primii 30 de km merg mai
nu WOT toata perioada dar suficient cat sa induc stres termin in tot sistemul si in acelasi timp sa am suficient airflow cat sa se raceasca tot. Iau picior-ul din accelearie o pun 130 / 140 pe pilotul automat si vad ca am presiunea indicata de 4.9 bari @ 3000 rpm
temperatura exterioara :26 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 4.9 @ 3000 rpm.
Incerc si un WOT ai sa vad si presiunea cand avcs-urile functioneaza - 4.5 / 4.4 bari
Restul de autostrada ( ~ 70km ) am mers pe pilot automat la aceeasi turatie 3000 rmp si am vazut cum usor usor a inceput sa se raceasca ulei-ul si implicit presiunea sa creasta stabilizandu-se undeva in jur de 5.1 / 5.2 @ bari ( in WOT aveam in jur de 4.9 bari )
La urmatorul semafor observ ca presiunea la relanti oscila undeva in jur de 1.2 / 1.3 bari
Imi continui drumul pana in Craiova fara sa merg ca un apucat ( mici episoade ca deh ) si cu mult pilot automat pus in limitele legale si am monitorizat presiunea de ulei :
temperatura exterioara :24 grade - nu stiu temperatura apei pt ca nu aveam btssm-ul conectat - 66 temperatura ulei ( indicata de pramatia de ceas ) - presiune 5.1 @ 2700rpm. - WOT : 4.9
Coreland cu alte experiente ce le-am mai avut cu ulei-urile am obs ca se degradeaza in timp si usor usor nu mai reusesc sa tina presiunea . De ex Motul Exces 8100 5w40 cand nu aveam racitorul de ulei a reusit performanta de a sta la mine in motor cam 1000km , Liqui Molly 5w50 tot fara racitor de ulei cam 3000km , Liqui Molly 5w50 cu racitor de ulei cam 5000km asa ca ma gandesc ca poate s-a mai dus drq si ulei-ul si poate trebuie schimbat
Teoria spune ca daca vrei sa testezi un sistem complex cu multe variable incerci sa schimbi cate una odata ai sa poti sa compari rezultatele , asa ca ma gandesc ca am 2 variante
1. Schimb ulei la 5w50 las oil cooler-ul unde este acum si compar rezultatele ( imi asum niste extra ulei consumat )
2. Schimb ulei tot cu 5w40 dar modific pozitia oil cooler-ului ai sa aiba parte de mai mult air flow si compar rezultatele
Oricum ma gandesc ca August si Septembrie o sa fie la fel de calduroase asa ca am timp sa strang si sa compar datele
So .. dupa un post lung ma gasesc tot in postura in care trebuie sa apelez la bunavointa ta , cititorule , pentru a face o alegere cat mai inspirata
Anywho ulei-ul e ieftin motoarele sunt scumpe