STi 2011 Hatch
Subaru club Romania

STi 2011 Hatch

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #120 on: August 09, 2023, 14:51:36 PM »
Yes :) Magicul compromis :|

Anywho .. ieri ma plimbam prin bucuresti si am observat ca daca sunt cu 15 grade in minus ( 19 grade temperatura exterioara ) presiunea mea ulei s-a imbunatatit semnificativ :) acum am 1.1 / 1.2 bari la relanti dupa ceva plimbareala prin oras. Facand un calcul simplu inseamna o imbunatatire de approx 30%. Curios din fire l-am intrebat pe IonGPT sa imi explice / aproximeze cum ar afecta o diferenta de temperatura de 15 grade performanta unui radiator ideal si a aproximat o crestere a eficientei de 10-20% anywho ...

Azi eram programat la schimbarea de ulei ( motor + cutie) asa ca dupa ce am observat ca schimbarea pozititei radiatorului de ulei nu este o optiune rapida am decis sa ii bag un 5w50. Primele impresii la cald : Presiunea de ulei la relanti este undeva in jur de 1.4 - 1.5 bari asta dupa ce s-a incalzit ulei-ul iar dupa ceva mers bara la bara scade undeva in jur de 1.2 -1.3 bari asta la o temperatura exterioara de 25 de grade celsius.

Deci un compromis :)

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #121 on: August 17, 2023, 15:16:20 PM »
O noua zi , noi probleme :)

Dupa mini vacanta si ceva km petrecuti pe drumurile si coclaurile patriei la reintoarcerea in bucuresti fix la primul semafor masina a decis sa intre in stumble si sa arunce un frumos : P0302. Misfire in cylinder 2. Naspa si ok in acelasi timp este ca pare ca si-a revenit si acum functioneaza ok. De ce zic naspa pentru ca din ce am cautat pe magicul internetz modalitatea de a identifica ce piesa este pe cale sa cedeze este sa faci schimb intre cilindrul 2 si cilindrul 4 si sa vezi daca se modicica eroarea :)
Tot magicul internet a identificat urmatorii potentiali suspecti :
1. Bujii
2.Bobine
3. Cablaj bobine
4. Injectoare - Sincer nu inteleg cum dar le enumar aici
5. Cablaj injectoare

Daca aveti idei de ce parametrii as putea urmarii cand o sa ies sa ii fac niste log-uri pls share , ca eu personal nu am dibacia mecanica sa ajung la bujii / bobine si as vrea cand ajung la mecanic sa am cat mai multe informatii :)

Multumesc
« Last Edit: August 17, 2023, 15:21:38 PM by dragos.suma »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #122 on: August 17, 2023, 15:25:10 PM »
Si post-ul 2 de pe ziua de azi.

Pentru cei ce folosesc combinatia Radiator Shitimoto XLine + Ventilatoare OEM + Frutune radiator Samco va rog sa verificati din cand  in cand integritatea furtunului :)

Pot sa zic ca inteleg de ce furtunu' OEM are o intaritura https://www.4turbo.pl/hose-radiator-sti-08-upper-legacy-obk-2-5-2003,3,26310,21391 .

Quick fix-ul in acest caz va fi sa imi comand un furtun si sa il schimb ( asta sunt suficient de dibaci sa fac spre deosebire de bujii )

Va trebui sa mai investighez si sa gasesc un nou compromis pe partea de racire :D


MihaiFlorescu

  • *
  • 14027
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #123 on: August 17, 2023, 16:04:34 PM »
Cred ca la cyl. 2 ai accesul cel mai facil. Cel mult bateria sa iti stea in cale. Poti sa te uiti la bobina inainte.

Cu un scan tool si o aplicatie poti sa vezi si de cate ori ai avut misfire pe cilindru si iti dai seama daca a fost o data ceva aiurea sau e recurenta. Asa am reusit sa vad la un Hyundai ca ceva nu e ok si nu e de la benzina cum imi spuneau de la reprezentanta.

Nu stiu pe romraider ce ai putea sa monitorizezi sa spui ca sigur e piesa X sau Y. Doar sa te uiti la AVCS sa iti scoti din cap ca ar putea fi ceva de acolo, desi cele mai mari sanse sunt sa fie bobina.

Altfel, poate te rezolva baietii la garaj (gheghe si malakay).
« Last Edit: August 17, 2023, 16:07:10 PM by MihaiFlorescu »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #124 on: December 14, 2023, 16:40:54 PM »
Jello, nu am mai scris de mult asa ca vin cu un update :)

Dupa ceva bataie de cap ( schimbat bobinele intre ele , schimbat bujii)  am dat de cap missfire-ului : Era de la MAF-ul un mic murdar  :)

Multumesc @Vali pentru sugestie .

 

andea79

  • *
  • 4025
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #125 on: December 14, 2023, 23:39:31 PM »
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #126 on: December 15, 2023, 11:51:49 AM »
deci inca nu a "puscat" nimic ? :))

Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((

andea79

  • *
  • 4025
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #127 on: December 15, 2023, 11:58:19 AM »
Sunt si fericit si suparat ca nu a puscat nimic :| Ceea ce daca stai sa te gandesti e foarte foarte aiurea. Si acum cand ma gandesc ca mi-ai zis sa imi bag camasi si eu nu .. batman batman ca nu are je nevoie .. si acum stau si am uit cu jind la toti baietii mari care pot sa faca powa ... :D

Anywho se pare ca am alte batalii de dus cu masina pana la powa ... tot nu's multumit de presiunea de ulei la cald sau de cata racire  am pe partea asta ... acum s-a blocat termostatul de la oil cooler si stau cu cartonul in fata racitorului :((

nu stiu daca s-a blocat sau nu.. vezi ca iarna si eu am un soi de carton (plastic negru mai fancy dar tot carton ca idee) in fata radiatorului de ulei pentru ca altfel cu tot cu termostatul vietzii nu reuseste sa creasca temp. peste 70-80 grade... si la mine nu e blocat clar

dar poti verifica termostatul - are o pastiluta care penduleaza acolo impinsa de un arc sensibil la temp. :) aia poate dezvolta uzuri si agatza...
« Last Edit: December 15, 2023, 11:59:56 AM by andea79 »

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #128 on: September 23, 2024, 14:14:26 PM »
New forum post new horrors :)

Cum am reusit sa ating borna celor 1000km mersi cu masina anul acesta am zis sa o ridic pe un elevator sa vad ce mai e pe sub ea . Si mare mi-a fost supriza cand am observat ca am o caseta de directie plangacioasa :) So acum vine intrebarea : reconditionare sau schimbare :)  ( btw daca stiti pe cineva care reconditioneaza in zona magnificei capitale as aprecia un pont :) )

As vrea sa confirm : specificatia uleiului de servo este dextron III sau sa nu imi bat capul si sa ma duc pana la SMT sa imi iau niste ulei subaru specific pentru caseta mea ?

In alta ordine de idei problema cu ulei-ul se pastreaza numai ca acum dupa un mic upgrade la o baie de ulei mai generoasa am putut sa imi montez si senzorul de temperatura ulei in baie asa ca pot sa revin cu un set de date mai concludent :D E super tare senzatia sa stii ca ai o masina pe invers .. cand o alergi pe autostrada in loc sa iti creasca temperatura de ulei sa o vezi cum scade ( 70 de grade la 16 grade temperatura exterioara )

andea79

  • *
  • 4025
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #129 on: September 23, 2024, 19:00:29 PM »
eu as masura temp ulei in spatele liniei adica acolo sub tmic ... e mai aproape de realitatea cuzinetilor :)

WIM

  • 688
Re: STi 2011 Hatch
« Reply #130 on: September 24, 2024, 20:55:36 PM »
So acum vine intrebarea : reconditionare sau schimbare :) 

Salut! Schimbare pentru ca este ocazia ideala pentru un upgrade  ;D

https://www.4turbo.pl/steering-rack-assy-impreza-wrx-sti-2014-lhd,3,48091,46810

Bolt on pe masina ta. 

Re: STi 2011 Hatch
« Reply #131 on: September 25, 2024, 12:29:49 PM »
Za horror :)) Stiam ca exista o caseta cu raport mai mic ( 13:1 )  cea de GrN dar nu ma induram sa dau 4k pe ea pentru o masina care nu este dedicata si nici nu are planuri de asa ceva. Dar acum para 1.2k nu e asa de mult fara de 0.5k cat costa o reconditionare :D In schimb vad ca nu toti cei care au facut swap-ul ( IWSTI si NASIOC)  sunt ff fericiti cu VCDS-ul si parca nu sunt asa de bun sofer incat sa merg cu el dezactivat ( plus oboseala , de multe ori nu merg tare si multi alti factori ) Oricum daca nu aveam ce face acum stau si rup forumurile  :))

@vali da stiu ca ar trebui sa monitorizez si temperatura si presiunea direct din bloc , dar din considerente de timp si indemnare ( mai mult indemanare ) am zis ca montarea unui senzor in baie tot o sa imi spuna daca e mai rece sau mai cald ulei-ul ( la naiba unde era montat inainte se racea adaptorul si ajungeam sa vad temperaturi scazute la ulei si fara oil cooler :) )


Re: STi 2011 Hatch
« Reply #132 on: October 03, 2024, 11:41:50 AM »
Mic update ... reparat caseta de directie dar se pare ca sa imi pastrez garantia la lucrare trebuie sa inlocuiesc ceva bucse si frutune ce au decis sa isi dea objtescul sfarsit pe altarul gropilor din romanica. Toate bune si frumoase pana sa ajung la preturi si timpi de livrare :))

So bratele inferioare  in service-ul care s-a ocupat de caseta - 8000 lei + 2 saptamani timp de livrare
SMT - schimbat bucsile buclucase din brate - 3500 + 4 saptamani timp de livrare
4Turbo - bratele inferioare 4600 lei + au ajuns in 2 zile :)) Traiasca polonezii