Banuiesc ca intre distributia de la EZ30 si noile modele , indiferent ca-s benzina sau diesel e cam la fel. Adica intinzatoarele isi fac tensiunea din presiunea de ulei a motorului. Neplacut e cand dai capacul din fata jos la astea , pentru ca ala e lipit , acolo sta si umbla uleiul. Am patit la Legacy si era evident ca e de la un intinzator. Mai exact ii sarise un surubel din el si pe acolo transpira uleiul in loc sa tensioneze lantul. Daca la tine face doar la pornire , e posibil sa fie secundele pana se amorseaza unul din intinzatoare sau ambele. Si da , daca schimbi astea e bine sa schimbi si lanturile si patinele. Se spune ca exista riscul sa se rupa lantul (vechi) cu intinzator nou. El capata un joc si cand il intinzi iar isi da duhul.
Dar , eu zic sa mai treci macar pe la 2 sau 3 mecanici si sa ceri o parere. Daca toti spun acelasi lucru , sparge banii de tejghea. Daca motorul este original si are 250k , esti norocos. Sau mai bine zis , fostul proprietar e dublu norocos. O data ca l-a tinut si a doua ca l-a vandut. E ca si cum ai tine o ruda betiva care poare ramane oricand fara tuica.
Schimbarea distributiei e o treaba tare neprietenoasa si desi aparent seamana cu aceeasi operatiune si la alte masini , nu prea e la fel. Si daca nu stie ce sau cum sa puna , e posibil si spui ,,avea 250k"