Salut Subaristilor, sunt fericitul, sa spun asa, posesor al unui Subaru Forester 2009 2.0 benzina 150 cp, si recent martorul de apa palpaia avand culoarea rosie. In fine am procedat la oprirea masinii, verificat repede daca mai are ceva apa in bazinul destinat antigelului, nivel normal, intre timp n-a mai zis masina nimic. Totusi ca un bun detinator de masina
, am dus-o la mecanic la Subaru pe Theodor Pallady.
In prima faza baietii de acolo, au procedat la schimbarea termostatului si au plecat in probe cu masina. In timpul probelor, avand testerul pe ea, citea ceva indicatori in timp real. Mi-au spus ca termostatul a deschis atunci cand temperatura apei a ajuns la 103 grade, si ca totusi raceste destul de incet.
Acum, pentru cei care s-au mai lovit de situatie si/sau cunosc cate ceva despre mecanica, pentru ca sunt un pic pe langa...
1. E ok sa ajunga temperatura asa de mare pana sa deschida termostatul si sa porneasca implicit si ventilatoarele de la radiator?
2. Mi-au spus ca totusi chiar daca merge acum, s-ar putea ca garnitura de chiulasa sa fie ciupita si ca este in principiu nevoie de schimbarea garniturii. Si intrebarea mea este, nu cumva sunt tradat de mecanic si sa imi ia ceva banuti fara sa fie cazul, nu de alta dar nu prea as vrea sa desfaca asa degeaba motorul acela?
3. Cat este de riscanta schimbarea unei garnituri de chiulasa?
Fac mentiunea ca nu am simtit ceva modificari fata de cum trage masina, nu am simtit si nici vazut fum alb pe teava de esapament, nici sa bolboroseasca antigelul in vasul de expansiune.
Multumesc anticipat pentru raspunsurile oferita