Outback 2.0D ,CVT, 2015
Subaru club Romania

Outback 2.0D ,CVT, 2015

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #120 on: October 26, 2021, 22:44:12 PM »
E ca in povestea cu lanț, teoretic e pe viața.
Practic după 200.000km trebuie inspectate periodic intinzatoarele hidraulice. Sa nu păteze.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #121 on: October 26, 2021, 23:06:16 PM »
Când văd anunțuri cu mașini la +250.000km și zic că e distribuție pe lanț și stai liniștit, parca ar da garanție la tabla de pe plafon...
Au și alea ghidaje, întinzătoare, naiba sa le ia, ceva e acolo care se uzează. Și lanțul de la bicicleta îl mai cureți și gresezi, dar la o mașină de sute de mii de km.

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #122 on: October 26, 2021, 23:19:02 PM »
Multumesc Xander!
Eu as schimba la primele semne de " oboseala" - trebuie sa inceapa sa chitzaie cumva ...dar nici preventiv nu as face-o.
Vedem la primavara ....

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #123 on: December 09, 2021, 12:18:12 PM »
Salut, am facut revizia de 180k-ulei, fiiltre, verificare articulatii..furtune....toate ok, mai putin acumulatorul - pus pe tester si din 720Ah, si 70A mai am eficienta de 70% pe curentul de pornire si 50% la amperaj, deci aproape gata, dupa 6 ani. Ma apuc de cautat ...schimb cand nu mai porneste. Varta ..Exide...oare ce se potriveste ca dimensiune? Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #124 on: December 09, 2021, 13:23:47 PM »
Cică varta nu se mai fabrica unde se făcea odată. Eu am mers pe Rombat de ani de zile și am fost mulțumit de toate 4 (pe mașini diferite).

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #125 on: December 09, 2021, 19:03:10 PM »
Pff, nici Varta nu mai e ce-a fost odata, maică? 😅😅. Pe vremea mea....
Cu Optima , tot asa , m-am lamurit...scumpe tare " si nu se merita" . Trebuie sa masor dimensiunile celei vechi si apoi mai caut in functie si de dimensiune.

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #126 on: January 25, 2022, 14:45:16 PM »
Curatenie de primavara :



Cum zicea Mihai,  am fost cu soba pe lemne la coşar - cei de la Odorhei - curatat DPF ...tinut in cuptor 24h....o luam de la 0 . ASH-ul era la 16% , inca e un mister cum calculeaza incarcarea DPF-ului.
Nu stiu daca e placebo, dar de la prima accelerare am simtit ca e mult mai ok. Am pus si alt ulei nou, desi schimbasem cu 3k km in urma, sa fie sa nu trebuiasca :) . Schimbul anterior a fost facut cu ceva flush de la Liquy Molly..asa ca sigur i-a facut bine .

Urmeaza bateria...inca nu a crapat!

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #127 on: May 15, 2023, 15:56:15 PM »
A mai trecut un hop...pragul de 200k km. Astazi am facut revizia - ulei motor si filtre la AK. Baietii au testat si articulatiile....flanse...amortizoare....totul ok . Ma asteptam totusi sa gasesc cate ceva desi nu aud nici un zgomot suspect. Doar bateria este dusa ...maine o inlocuiesc cu un Exide. DPF-ul inca este ok , regenerari intre 400 si 1100km in functie de anotimp si regimul de condus.  Altfel...nu stiu la ce sa ma astept dupa numarul asta de km . La urmatoarea revizie ma gandesc sa umblu  la admisie si EGR pentru curatare, cine stie ce s-o fi adunat si pe-acolo. Sper doar sa gasesc cosari priceputi , rabdatori si dispusi sa faca acest lucru. :)
Ah..am uitat - nu mai am locuri disponibile pentru stampile in cartea de service    ;D  - o fi un semn ca e momentul sa schimb masina? Hmm...imi place modelul nou de OBK ...dar il mai tin pe-asta cel putin 1 an.
« Last Edit: May 15, 2023, 16:01:11 PM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #128 on: May 22, 2023, 14:11:30 PM »
A mai trecut un hop...pragul de 200k km. Astazi am facut revizia - ulei motor si filtre la AK. Baietii au testat si articulatiile....flanse...amortizoare....totul ok . Ma asteptam totusi sa gasesc cate ceva desi nu aud nici un zgomot suspect. Doar bateria este dusa ...maine o inlocuiesc cu un Exide. DPF-ul inca este ok , regenerari intre 400 si 1100km in functie de anotimp si regimul de condus.  Altfel...nu stiu la ce sa ma astept dupa numarul asta de km . La urmatoarea revizie ma gandesc sa umblu  la admisie si EGR pentru curatare, cine stie ce s-o fi adunat si pe-acolo. Sper doar sa gasesc cosari priceputi , rabdatori si dispusi sa faca acest lucru. :)
Ah..am uitat - nu mai am locuri disponibile pentru stampile in cartea de service    ;D  - o fi un semn ca e momentul sa schimb masina? Hmm...imi place modelul nou de OBK ...dar il mai tin pe-asta cel putin 1 an.
Salut, ai idee ce ulei ti-a pus? Fac un survey si chiar sunt curios. Presupun ca mergi exclusiv in afara de faci regenerari intre 400 si 1100km, nu?

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #129 on: May 22, 2023, 14:38:33 PM »
Salut, da...in oras mai deloc - adica nu la cumparaturi...mall...iesiri de seara, pentru aia avem o masina pe benzina. Desi merg mult in afara , nici nu stii de cate ori a apucat-o regenerarea in fata blocului ...enervant😅😅😅, adica , pe bune...fac un drum de Satu- Mare dus intors, din Brasov,  ...a facut o regenerare imediat ce am iesit din oras...si apoi...bineinteles...ca a apucat-o regenerarea la intrare in oras. Ulei ...doar Motul am pus pana acum...Motul a fost pus si pana a ajuns la mine. Motul si in cutie si in grupuri. Cred ca cea mai lunga distanta fara regenerare a fost acum in Ianuarie cand am fost la Budapesta ...cam 1200-1300 km . Motorina exclusiv de la Rompetrol , Efix 55, iar in afara Mol sau Shell .  Am vazut ca isi face regenerare activa foarte ok cand filtru este gol ( curatat la Odorhei) . Dilutia a fost de 4% intre revizii  eu zic ca e ok.  Inca nu am renuntat la ideea de a bloca EGR-ul din soft , stiu sigur ca face bine la intervalul de regenerari, nu stiu insa la ce nu face bine. :)
« Last Edit: May 22, 2023, 14:41:25 PM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #130 on: May 31, 2023, 10:25:47 AM »
Salut, da...in oras mai deloc - adica nu la cumparaturi...mall...iesiri de seara, pentru aia avem o masina pe benzina. Desi merg mult in afara , nici nu stii de cate ori a apucat-o regenerarea in fata blocului ...enervant😅😅😅, adica , pe bune...fac un drum de Satu- Mare dus intors, din Brasov,  ...a facut o regenerare imediat ce am iesit din oras...si apoi...bineinteles...ca a apucat-o regenerarea la intrare in oras. Ulei ...doar Motul am pus pana acum...Motul a fost pus si pana a ajuns la mine. Motul si in cutie si in grupuri. Cred ca cea mai lunga distanta fara regenerare a fost acum in Ianuarie cand am fost la Budapesta ...cam 1200-1300 km . Motorina exclusiv de la Rompetrol , Efix 55, iar in afara Mol sau Shell .  Am vazut ca isi face regenerare activa foarte ok cand filtru este gol ( curatat la Odorhei) . Dilutia a fost de 4% intre revizii  eu zic ca e ok.  Inca nu am renuntat la ideea de a bloca EGR-ul din soft , stiu sigur ca face bine la intervalul de regenerari, nu stiu insa la ce nu face bine. :)
Doamne....cand aud si pe altii ca au aceleasi probleme parca imi mai trec nervii pe ea...si anume, regenerarea in curte. Mergi sute de km, toate bune si frumoase, cand intru in parcare...zbang, regenerare. Familia fleasca de obosita si eu mai plec 10-15 minute ca sa o dreg. Motul pun si eu si cred ca este cel mai bun, momentan. Motorina la fel, Rompetrol si OMV din cea scumpa dar recunosc ca mai scap si la cea normala din cand in cand. Se comporta ok si cu aia mai ieftina.
Si eu ptr oras am un Prius care este masina perfecta de oras. Merg cu OBK in oras doar daca sunt nevoit si ff rar.
Mci de raspuns :)
« Last Edit: May 31, 2023, 10:27:39 AM by iulian09 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #131 on: May 31, 2023, 11:14:33 AM »
:) Problema e la noi ca monitorizam toate mizeriile astea . Daca nu te uiti..nu stii si aia e. Intre timp am facut programare la AK pentru schimb ulei CVT si diff + filtru si "curatenia de primavara" pentru admisie...EGR...clapeta acceleratie , senzori - demontat, curatat, pus garnituri noi si montat la loc. Chiar sunt curios cata mizerie o sa fie pe-acolo.  Mai am in plan o ceruire prin toamna si un detailing exterior/interior. Daca ma uit retrospectiv , in afara de discuri fata si placute fata -spate , un scut de turbo, o baterie , 2 seturi de anvelope  si 1 set de jante nu am cumparat alte piese, dar 2 revizii la cutie + reviziile motor , 2 curatari DPF,   alta ceruire si alt detailing au ridicat costul de intretinere semnificativ.
« Last Edit: May 31, 2023, 11:16:40 AM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #132 on: June 08, 2023, 10:17:21 AM »
Ieri s-a schimbat uleiul la CVT si diff - in CVT ulei orijinal Subaru - la diesel e High Torque de culoare portocalie iar in diff s-a pus Motul. Totodata s-a schimbat si filtrul ala de jos din cutie de langa blocul de valve. Cost total , putin peste 3700 lei - s-au folosit 15l ulei , capacitatea cutiei  fiind undeva la 13l . Din pacate nu s-a reusit sa se curete zona de admisie...egr, clapeta ...din lipsa de timp, am reprogramat . Doar am intrebat daca  s-a observat ceva dubios cand s-a schimbat uleiul , totul a fost ok, nimic anormal.

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #133 on: June 21, 2023, 08:43:58 AM »
Ieri s-a reusit si curatarea admisiei...egr si ce mai e pe-acolo. S-au  montat garnituri noi la tot ce s-a desfacut. Cost manopera ~900 lei si piese vreo 700 inclusiv o bujie incandescenta. A fost o faza super funny ca m-am dus sa las masina si am plecat , apoi ma suna in 30-40 min si zice : bah, am bagat masina in service si ai bordul pom de craciun😅 . Zic , mno, ati stricat masina, eu am adus-o ok😅 . Dupa verificare , cod P066A - bujie de la cilindrul 1 - a vrut sa cedeze fix in curte la AK . Am schimbat-o doar pe aia , vedem daca mai cedeaza si altele . Acum masina are ulei proaspat in cutie , diferentiale si motor + ca respira si ea aer curat. Daca as gasi o solutie sa montez un " catch can " fara sa coste prea mult sau cu multe improvizatii ...mai studiez.

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #134 on: June 26, 2023, 12:11:24 PM »
Ieri s-a reusit si curatarea admisiei...egr si ce mai e pe-acolo. S-au  montat garnituri noi la tot ce s-a desfacut. Cost manopera ~900 lei si piese vreo 700 inclusiv o bujie incandescenta. A fost o faza super funny ca m-am dus sa las masina si am plecat , apoi ma suna in 30-40 min si zice : bah, am bagat masina in service si ai bordul pom de craciun😅 . Zic , mno, ati stricat masina, eu am adus-o ok😅 . Dupa verificare , cod P066A - bujie de la cilindrul 1 - a vrut sa cedeze fix in curte la AK . Am schimbat-o doar pe aia , vedem daca mai cedeaza si altele . Acum masina are ulei proaspat in cutie , diferentiale si motor + ca respira si ea aer curat. Daca as gasi o solutie sa montez un " catch can " fara sa coste prea mult sau cu multe improvizatii ...mai studiez.
Multumesc de info, cred ca doar eu mai sunt diesel pe aici care mai citeste, restul sunt oameni seriosi:)))))))))))

NicNic

  • 212
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #135 on: June 27, 2023, 17:07:29 PM »
Si eu mai citesc pe aici.
Iar daca este despre diesel, cred ca fac si conspect.
Sa stiu ce ma va astepta si pe mine.

@Sorin03: la ce intervale faci aceste operatii de curatare EGR, adimiie, samd?
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #136 on: June 27, 2023, 20:20:48 PM »
Cam la 30k km  ,am mai facut pe la 170k cred. Eu sincer as bloca de tot din soft, kkt-ul ala de EGR ...orcum la prima figura ...daca se blocheaza pe inchis...inchis ramane.  ;D . Sunt f multi cu el blocat si au regenerari de la 1000 la 3k km .

NicNic

  • 212
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #137 on: June 28, 2023, 09:35:15 AM »
Mersi pentru detalii.
Ar trebui sa fac si eu asa ceva, deci ...

Masina a trecut pe la SMT si AK, dar mi s-a spus despre necesitatea recalibrarii injectoarelor, nu am auzit nimic despre EGR.
Mai mult, cand am luat masina avea EGR schimbat recent, parea piesa noua.

De cand am luat masina, pana acum, am facut vreo 48k km.
Motorul inca functioneaaza in parametri, dpmdv (adica are putere suficienta).

Am avut o singura hiba, cu senzorul diferential de presiune, care a fost colmatat cu vapori de apa/ulei inghetati.
Motorul mergea in continuare, doar ca erau aprinsi vreo 2 martori prin bord.
S-a curatat la AK si de atunci n-am mai avut alte simptome.

Tare as fi curios sa merg cu un alt Subaru diesel (de preferat Forester), ceva mai multi kilometri, sa inteleg cum functioneaza altele fata de Visi (al meu).
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #138 on: June 28, 2023, 10:35:06 AM »
Am eu piticii mei cu curatatul de cenusa pe unde se poate , nu mi-a zis AK . Poti sa o lasi asa pana crapa si schimbi atunci . Eu mai pun si flush de la Liqui Molly la schimburi de ulei , se mai face si o curatare de injectoare cu o masinarie speciala si ceva aditiv...o fi bine , n-o fi bine ...nu stiu :) .

NicNic

  • 212
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #139 on: June 28, 2023, 12:52:53 PM »
Eu am pus de la Metabond aditivi de tot felul:   DPFCC (curatare DPF), Megasel plus (pentru motorina), ECO (intretinere motor) si CL (curatare interioara motor).

Nu stiu daca au avut efect sau nu, cert este ca motorul nu a avut inca probleme.

Probabil ca acea curatare de injectoare cu masinarie si aditiv de curatare este mai eficienta decat ce am pus eu de la Metabond.

Eu am impresia ca ar fi mai potrivit sa schimb injectoarele (la cum bat uneori). Dar sunt scumpe, al naibii de scumpe. Am schimbat doar unul, ce nu mai putea fi calibrat.

Cat despre intretinererea excesiva a motorului, nu as zice ca e un lucru nepotrivit. Mai  ales daca ti-o permiti si iti creeaza un confort psihic adecvat.

Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel