Outback 2.0D ,CVT, 2015
Subaru club Romania

Outback 2.0D ,CVT, 2015

Outback 2.0D ,CVT, 2015
« on: October 06, 2019, 23:25:27 PM »
Salutare,
A venit vremea sa va prezint "noul" boxer diesel din familie. Dupa mai bine de 2 luni de caůtari prin mai toate tarile europene am gasit un Outback 2.0D , CVT, echipare Exclusive Plus , fabricatie 11/2015 , 146700km ,tocmai in Spania. :) Este o masina de leasing operational vanduta de Arval si cumparata de la un dealer local. Istoricul de service "curat " a fost definitoriu in alegerea acestei masini , astfel , dupa o ultima verificare la un service autorizat Subaru am adus-o in tara. :) In  cei 3200km+ pe care i-am facut pe drumul de intoarcere  masina s-a comportat exemplar , confortul oferit fiind la inaltimea asteptarilor mele. Supravegheat continuu de EyeSight condusul a fost o joaca de copil :) :) Viteza medie pana la Brasov a fost de 105km/h iar consumul  de 7.9%. Acum are putin peste 150k km si ne pregatim de  revizie , RAR, inmatriculare... si abia astept sa fac o iesire cu colegii din Brasov...sau din alte colturi ale tarii. Las cateva poze mai jos , facute in graba...pe la dealer , prin parcari...si una la tara la nevasta-mea unde iarna, pe zapada, ajungi doar cu un 4x4 dotat corespunzator.














« Last Edit: October 06, 2019, 23:39:59 PM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #1 on: October 07, 2019, 00:28:27 AM »
Multi kilometri inainte si sa-ti fie de bucurie !!...ca de umblat, ti-a fost destul.

kkennyy

  • 1769
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #2 on: October 07, 2019, 08:26:34 AM »
Felicitari pentru perseverenta si sa ai noroc sa fie ce trebuie! Iti recomand sa o duci si la AK pentru o verificare si neaparat schimb ulei cvt daca nu a fost facut pana acum.

ps. consumul e putin cam mare pentru media aia. eu am avut cam 1L mai putin in aceleasi conditii si mers aproape integral pe autostrada pana in Austria si inapoi.
Forester XT SJ 2018

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #3 on: October 07, 2019, 09:21:37 AM »
...
ps. consumul e putin cam mare pentru media aia. eu am avut cam 1L mai putin in aceleasi conditii si mers aproape integral pe autostrada pana in Austria si inapoi.

A nu se confunda "a merge cu 105" cu "a avea media 105". Media de 105km/h mi se pare foarte mare, in conditiile in care a avut ceva de mers si prin romania. Iar consumul mi se pare corect. Un amic cu tiguan 2.0 bi-tdi, cam la celeasi medii scoate consumul in jur de 9.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

kkennyy

  • 1769
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #4 on: October 07, 2019, 09:39:46 AM »
Din nou, am avut aceeasi medie si conditii mai proaste, procentual mai mult dn de romania comparativ cu autostrada, fata de cat a avut el venind din spania, iar consumul la mine a fost undeva in jur de 6.7, si vorbesc de aceeasi masina :)
Forester XT SJ 2018

marr

  • 2261
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #5 on: October 07, 2019, 10:05:56 AM »
In sfarsit ti-ai indeplinit visul !
Sa fie intr-un ceas bun !

PS: Legat de uleiul din cutie & lifetime maintenance free - ATENTIE !
Utilizatorii si producatorii de automobile au perceptii diferite asupra semnificatiei cuvantului ”lifetime” !
Utilizatorii cred ca inseamna pe intreaga durata de viata a masinii.
Producatorii stiu ca inseamna ... pe durata de garantie a masinii !

PPS: Consumul este absolut decent.
Eu, cu fostul XV - acelasi motor si cutie manuala, masina mult mai usoara, la 140 km/h pe autostrada aveam in jur de 7 l/100 km (poate chiar putin peste ).
Consumul e sensibil mai mic ”pe drumurile din Romania” decat pe autostrada la viteze de peste 130 km/h. Pe incercate !
La XV-ul actual, la 140 km/h pe autostrada, consumul e in jur de 8 l/100 km.
Pe DN-uri - in jur de 6 (+/- 0,5)  l/100 km.

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #6 on: October 07, 2019, 10:44:37 AM »
Legat de consum , o fi stricata :) :) :) . Nu stiu ce sa zic...o fi mult ...o fi putin. Am mers exclusiv cu ACC , deci nu am apasat nici frana , nici acceleratie...am lasat-o pe ea sa faca tot. Motorina am pus doar premium...Shell prin Franta, OMV prin Slovenia si Romania , iar prin Spania...la fel , de la Repsol.
Revizie /inspectie la AK fac cat de curand , astept sa fac inspectia de risc la Alianz si fac si programare la service . Uleiul la CVT si diff-uri este schimbat la 70k si la 143k - ultima revizie unde s-au  schimbat si toate lichidele - ulei motor, antigel , lichid de frana.
Recunosc , imi este "frica " de boxer diesel , DPF ...dar aia e ...poate timpul ne va arata cum se va prezenta masina . Cand am verificat-o,  cred ca oil dilution era pe la 5%, daca mi-am dat eu bine seama bagand nasul in computerul lor ...sper ca cei de la AK ma vor lamuri mai mult . Greu cu bariera lingvistica ...doar cu " seful " am reusit sa ma inteleg cat de cat in engleza ...altfel...varza...:(  Stiu ca se recomanda schimbarea vitezelor la 2500 + dar cum fac asta la CVT? Merg doar pe manual? Am incercat si imi e cam incomod...Pe auto , in functie de cat ai piciorul de greu , tine turatia pe la 1800 sau mai sus la plecarea de pe loc iar la drum lung scade si sub 1500 ...
« Last Edit: October 07, 2019, 10:53:41 AM by Sorin03 »

kjz

  • 107
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #7 on: October 07, 2019, 11:00:56 AM »
Să ai noroc de ea! A fost lejer cu actele la cumpărare?
'14 FXT

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #8 on: October 07, 2019, 11:10:32 AM »
Totul a fost pregatit de dealer , m-a asteptat cu cartea masinii, talon , carte verde , factura , contract, 2 chei. Am platit 10% din valoarea masinii pentru rezervare , restul cand am ajuns acolo si am vazut masina , respectiv facut inspectia la service Subaru. La 15:03 am platit diferenta de bani si la 17 i-a avut in cont si am plecat cu masina. Cel mai greu a fost sa il conving sa mi-o vanda fara TVA  ;D ;D ;D, achizitia este facuta pe PJ, dar initial mi-a zis ca nu este interesat sa vanda NET , pentru export. Ar fi preferat sa o vanda la el in tara cu TVA inclus....dar l-am dovedit pana la urma .  O0

L.E : Masini de genul asta vinde dealerul de unde am cumparat-o , si am reusit sa o iau NET doar ca l-am "tocat" marunt cu 1000 de intrebari ...am un mesaj audio de la el in care imi spunea ca...gata ti-o vand asa , numai sa nu ii mai pun o gramada de intrebari ca are foarte multa treaba 🤣🤣🤣.Am vorbit si cu owner-ul , un tip pe la 70+ care imi spunea ca vinde masini de 30 de ani.









L.E : Prima discutie la spalatorie : e suv domnle' ...e in categoria Duster  ;D ;D ;D...le-am zis doar ca nu mai trec pe-acolo
« Last Edit: October 07, 2019, 13:03:12 PM by Sorin03 »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #9 on: October 08, 2019, 15:42:17 PM »
Salutare , vreau sa cumpar covorase de cauciuc si protectie portbagaj...gasesc ceva mai ok fata de OEM? sau comand de la AK? La fel si pentru stergatoare...as vrea sa le schimb...nu fac zgomot dar nu sterg bine ...voi ce folositi? M-ar interesa si dimensiunea ...daca o stiti...altfel...scot ruleta . :) :) :) .
Sigur va trebui sa schimb si discurile de frana fata , cele spate sunt ok...ce imi recomandati? Tot OEM sau ?
Pentru ulei si filtre merg pe mana lor...probabil folosesc Motul...la diesel se pune 5W30? sau ?
Multumesc!
« Last Edit: October 08, 2019, 15:44:11 PM by Sorin03 »

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #10 on: October 08, 2019, 15:51:10 PM »
De pe Google ( "subaru outback 2015 wiper blade size" ):

Driver side: 26" / 650mm
Passenger side: 17" / 425mm
Rear: 14" / 350mm
« Last Edit: October 08, 2019, 15:51:42 PM by Serb »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #11 on: October 08, 2019, 16:31:08 PM »
Pai, uleiul ar trebui sa fie 5W30 ACEA C3, dar mai exact e cel trecut in cartea masinii. Pentru alta optiune (producator) decat cea oferita de concesionar, ai informatii intr-un topic dedicat, cu pareri: o mie.
Daca discurile trebuiesc schimbate, pune alaturi pe lista si placutele. Poti merge si cu varianta "after market", dar oferita de producator specializat (Ate, Brembo, TRW). Pentru prima echipare, ar fi corect sa alegi discuri si placute ale aceluiasi producator. Recomand sa faci lucrarea, daca nu la reprezentanta, macar la un service foarte serios.
Am folosit stergatoare (lamele) Bosch Aerotwin...foarte bune vara-iarna. Acum am Valeo, multumit pana acum...la frig si zapada, voi vedea.
Presuri de cauciuc se gasesc "on line", chiar in varianta dedicata (eu am presuri Rigum, poloneze, fix ce trebuie). Pentru portbagaj, nu stiu...

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #12 on: October 08, 2019, 16:39:21 PM »
Multumesc , nu se pune problema sa merg la alt service in afara de reprezentanta. Placutele au doar 7000km , nu cred ca o sa le schimb dar la discuri simt o buza , pe cand la cele din spate este aproape inexistenta, vedem ce zic cei de la service .
Legat de covorase de cauziuc , nu prea am vazut de cele tip tavita de-aia am intrebat de o solutie alternativa.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #13 on: October 08, 2019, 16:41:37 PM »
Weathertech sau sa mă mai uit la ce nume au cele din Hyundai. Fac pentru toate modelele și se potrivesc la fix pe contur, sunt tip tava.

kkennyy

  • 1769
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #14 on: October 08, 2019, 16:49:53 PM »
Covorase eu am luat mereu de la bestautovest. Pentru sti erau grozave, aveau acoperit si tunelul de transmisie in spate, la forester din pacate nu am gasit. Gasesti si pentru outback destule modele: https://www.bestautovest.ro/catalogsearch/result/?q=covorase+subaru+outback

Placute mie la AK mi-au recomandat oem, pentru ca celelalte au tendinta sa scartaie daca nu sunt imperecheate corect.

Motul 5w30 sau 0w30.

Stergatoarele bosch sunt bune, dar tin un an si apoi scartaie. Oem ar fi recomandat, daca gasesti la preturi rezonabile.
Forester XT SJ 2018

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #15 on: October 08, 2019, 16:53:53 PM »
Wooow Wethertech....sunt super ...mutumesc . Eu dau comanda dar cred ca trece iarna pana ajung  :( .

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #16 on: October 08, 2019, 17:03:56 PM »
Daca doar simti "o buza", poate nu e cazul sa te alarmezi. Cere la reprezentanta sa masoare uzura discurilor. Daca sunt sub cota de inlocuire, sau sunt rau uzate incorect (suprafete neuniforme - greu de crezut), e bine sa le schimbi. Iar daca sunt la limita de inlocuire, poti merge pana se duc placutele si apoi faci schimbul. Dar vei avea parerea lor avizata, la fata locului.
La schimbarea discurilor, se pun placute noi, nu conteaza uzura celor vechi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #17 on: October 08, 2019, 17:10:38 PM »
Wooow Wethertech....sunt super ...mutumesc . Eu dau comanda dar cred ca trece iarna pana ajung  :( .

Vezi ca au subsidiara europeana. Dai cu .eu

PS: Cele cumparate de la noi sunt Rezaw Plast. Vezi daca au de Outback.
« Last Edit: October 08, 2019, 17:12:22 PM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #18 on: October 08, 2019, 17:17:37 PM »
Legat de discuri, cei de la dealer-ul Subaru de unde am verificat prima data masina mi-au spus ca ar mai merge 40k km...dar...cine stie.
Vineri am programare la revizie, dar nu mai stiu la ce ora 🤣🤣🤣.

Re: Outback 2.0D ,CVT, 2015
« Reply #19 on: October 08, 2019, 17:53:23 PM »
Eheee....probabil au mai fost schimbate daca estimeaza inca 40k de km (inteleg ca masina are acum 150k). Asadar, vezi ce masoara cei de la service. Placutele ar trebui sa tina inca mult, dar depinde de stil si opincuta.
Weathertech? Astea cred ca-s un fel de Lamborghini a presurilor de cauciuc >:D. Ia-ti unele corecte, care sa fie la indemana, ca oricum tre sa te-apleci sa le scuturi. Eu am recomandat presurile pe care le am in uz pentru ca sunt mai precise pe contur decat cele de mocheta originale.