i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
Subaru club Romania

i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #20 on: January 22, 2021, 18:45:54 PM »
Am avut 35 lei reducere la ulei și filtru :D
Chiar și așa, prețul e mai mult decât ok.
In mare parte și pentru că ora de manoperă este 75 lei și au facturat 0.88 ore pentru intervenție, pe când la alții ora e 150-200 și îți bagă 2h la un ulei...

Bine, sunt curios dacă au preturile astea și la Mitsu, Merc și Jag. Cred că nu...


Acum mă pregătesc sufletește să achit impozitul de 40 lei :))))
« Last Edit: January 22, 2021, 18:49:53 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3125
  • The other right!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #21 on: January 22, 2021, 19:13:08 PM »
Eu as zice ca esti vaccinat de la Outback, ai putea sa platesti impozitul pe doo'j de ani inainte, sa nu-ti iesi din mana!  ;D ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #22 on: April 18, 2021, 22:23:15 PM »
Recunosc, am o pasiune pentru roți. Poate din cauza/datorită vremurilor (început de 2000) când tuning însemna în primul rând să ai niște roți mișto, iar eu pe atunci îmi luam permisul și abia așteptam să îmi iau mașină și să arunc un set de roți pe ea.

În fine, am trecut la roțile de vară că poate se face cald și anul acesta cândva...




Iar cele de iarnă au primit o spălare temeinică..








Apoi capacele un mic polish foarte fin cu un produs All-in-one și burete fin...




Iar jantele un strat proaspăt de ceară apoi pe suport cu ele până la toamnă..






Pentru cei interesați, am făcut un test cu un produs destul de cunoscut și folosit la noi de protecție ceramică pe o parte a mașinii (două roți) și cu o ceară clasică de roți, dar dedicată de roți pe cealaltă parte (celelalte două roți). Nici o diferență între ele după două ierni.
Deci bani aruncați degeaba după mine pe ceramică. Ambele produse se comportă exact la fel. Nu merită banii in plus pe ceramică.

Dar ambele își fac treaba totuși. Setul acesta are 3 ani de utilizare ca roți dedicate de iarnă. Mașina are 38.000km, deci se merge. Rotile sunt 90% ca noi.
« Last Edit: April 18, 2021, 22:29:48 PM by MihaiFlorescu »

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #23 on: April 18, 2021, 23:26:12 PM »
Clar e chestie de gusturi, dar parca ATS'urile nu prea se potrivesc masinii... ori sunt alea OEM prea misto.
Interesanta concluzia din versusul ceara/ protectie ceramica, multumim de pont!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #24 on: April 18, 2021, 23:50:30 PM »
Sunt mișto și ATS dar din unghiul potrivit. Plus că sunt pe 16, iar OEM de vară are 17.

Cu ATS pare mai Rally. Cu alea originale pare  hot wheels/ matchbox.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #25 on: April 19, 2021, 09:38:49 AM »
Curatarea efectiva a jantelor ai facut-o cu vreo solutie anume, speciala pentru jante sau doar detergent? Ar ajuta, daca poti posta, ce anume ai folosit ca branduri.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #26 on: April 19, 2021, 11:31:10 AM »
Daca au fost protejate cu ceara si le'a mai clatit din cand in cand, poti spera sa le cureti doar cu detergent.
Altfel cam trebuie sa intervii si cu ceva ptr depuneri de fier (cel mai ieftin si ok e Sonax Full Effect, la Carrefour - 750ml la 32ron, cand e oferta) sau ceva de inlaturat depunerile de smoala, rasini (gen Nextzett Silikonentferner)
Pe scurt, daca vrei sa faci o treaba ok, trebuie ceva solutii dedicate, nu Triumf si WD 40. Iti usureaza munca, obtii efecte maxime, iar ca pret nu sunt scumpe daca iti iei strictul necesar (cu 3-400 ron iti faci un kit minim de solutii ptr cateva interventii)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #27 on: April 19, 2021, 12:57:20 PM »
In primul rand trebuie mentionat ca nu ai cum sa ajungi la asa ceva fara contact fizic. Deci, orice solutie se alege, trebuie insotita de o manusa, o pensula si o perie pentru anvelope ca un minim necesar.

Grosul il dai jos cu sampon auto daca sunt protejate jantele recent sau cu All Purpose Cleaner de la brandul preferat. La indemana sunt produsele de la Mafra si Sonax. Dilutia o explica fiecare producator in functie de ce vrei sa cureti, deci iti trebuie si o cana gradata, biberon vechi etc. ce se gaseste la indemana. Eu folosesc APC de la Bilt Hamber si alternativ Koch Chemie si pe vremuri si Pulimax de la MaFra, dar primele doua sunt mai puternice si mai economice, mai versatile in opinia mea. Aplicate, lăsate 1-2 minute apoi frecate cu mănușă sau cu pensula.

Pentru anvelope trebuie neaparat APC ceva mai concentrat si frecat bine cu peria, clatit si repetat de 1-2 ori mai ales daca treci ca mine prin noroaie.

Pentru ce nu a iesit se foloseste apoi o solutie dedicata de jante sau pentru indepartarea particulelor de fier. Tot asa, la indemana exista Sonax sau MaFra care sunt un amestec de mai multe solutii. Eu prefer sa folosesc ceva ce reactioneaza doar cu fierul (Iron & Fallout remover). Momentan folosesc ceva de la Bilt Hamber, doar ca fiind UK made si acum avand taxe, cred ca nu o sa mai renteze la pret si trebuie sa caut altceva.
Se aplica solutia, se asteapta 2-3-5 minute cat poti fara sa se usuce caci pateaza, apoi se agita cu manusa sau pensula. Se repeta procesul daca este cazul. O sa fie cazul pentru jantele ce nu au avut protectie niciodata. Poate si de 2-3 ori.
Avertizare! Aceste solutii miros urat si usuca pielea, deci obligatoriu purtati manusi.

Optional: Daca mai sunt puncte negre ce nu reactioneaza la solutia de mai sus, inseamna ca sunt puncte de bitum, nu de fier. Se foloseste atunci un Glue & Tar remover.

Ultimul pas este sa se foloseasca argila de decontaminare pentru acele cateva puncte ramase ici colo. Eu folosesc tot o argila de la Bilt Hamber, dar exista numeroase produse disponibile si la noi.

O ultima clatire si uscare si gata.

Apoi protectia preferata. Eu am de multi ani un borcan de Rim Wax de la SmartWax (Chemical Guys). Nu se mai termină... Face treabă bună și nu are rost sa iau altceva.

Andrei știu că folosește hi-temp wax de la Finish kare, fiind iar o ceară cunoscută, de încredere și buna.
« Last Edit: April 19, 2021, 13:04:23 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1319
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #28 on: April 19, 2021, 13:17:10 PM »
Nice tutorial :) Ar fi util sa il copiezi si pe un topic dedicat, cred.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #29 on: April 19, 2021, 13:26:52 PM »
Pun pe YouTube cand urc jantele speedline pe Subaru.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #30 on: April 19, 2021, 15:15:11 PM »
Mihai, multumesc, am copiat postul ca sa-l am la indemana cand ma apuc de operatiune. Nu stiu de ce aveam impresia ca e mai simplu... O0
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #31 on: April 19, 2021, 19:21:08 PM »
Mihai, cred ca poti face un copy/ paste aici, sa fie mai usor de gasit pentru cei interesati. Eu voi posta direct acolo ce folosesc, sper sa o fac mai des incepand cu vara asta

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #32 on: April 19, 2021, 19:27:19 PM »
Mua... si uitasem de acel topic. O sa mut acolo :) Deci cam de atunci am ceara aia. Prima data folosita pe rotile de STi. Deci 10 ani si mai am jumatate de borcan.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #33 on: September 11, 2021, 14:29:59 PM »
Urmează revizia de 45k. Am zis sa o duc curata. Motorul nu a fost spălat in aproape 3 ani de când o avem. Se acumulase ceva praf. Este foarte important la modelele acestea cu bara care urca spre capota să se curețe bine chederul, altfel mizeria și umezeala in timp o să pună probleme capotei in zona unde este întoarsă tabla.





Nici o problemă până acum. E încă tânără.
« Last Edit: September 11, 2021, 14:31:35 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #34 on: October 22, 2021, 16:11:19 PM »
45.600 - revizie la Tiriac Auto, toate filtrele schimbate si uleiul de motor, schimbat placute fata, gresat toate culisele si aerisit/completat cu lichid de frana, testare electrica/reset, stand de suspensie si franare. 1175 lei manopera si piese de la ei.
Probabil ca au trecut cateva zile peste cei 3 ani de testari gratuite si de data aceasta am platit standurile si reviziile "electronice". Oricum, un cost decent si chiar se vede ca au lucrat corect. Se vede ca au curatat si gresat culisele, tablite noi etc.

Placutele fata sunt primele lucruri schimbate in afara de filtre si ulei in cei 45.000km

Motorul curat a ajutat. De data asta nu au mai dat ulei pe langa capace/rezervoare de lichide etc.

Am facut si primul ITP.  O observatie ciudata. La testarea articulatiilor am observat ca doar anvelopa flexa, dar roata ramanea pe pozitie. Ori am fost eu doar cu harburi la ITP, ori nu mai stiu cum era la masini noi, ori asta e tapana tare pe articulatii. Interesant si nici nu stiu daca e bine. Inaintea mea era un S-class si la ala pe spate au flexat rotile cel putin 5 grade de camber cand au inceput sa miste placile sub el. Clar un S este mai confortabil si facut sa aiba articulatii mobile, nu o bara de torsiune. Doar ca si pe fata a fost la fel...


Pana acum sunt multumit. Sa vedem de aici inainte cum se tine masina. Practic la 3 ani expira garantia la mai multe componente si ramane garantia doar pe internele motorului, cutie si caroserie.
« Last Edit: October 22, 2021, 21:54:02 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #35 on: October 22, 2021, 18:18:21 PM »
La cum ai grija tu de ele, te țin 15 ani fără probleme.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #36 on: November 21, 2021, 23:15:16 PM »
Zi perfectă pentru OCD-ul meu. Mai ales că nu mai am Subaru să mă țină ocupat.



Cea mai importantă unealtă de astăzi. Mai importantă decât soluțiile, cupla rapidă pivotantă care ajuta muuult sa ajungi in locurile ascunse ochiului și preferate de noroi.




Am trecut la roți de iarnă.





Și nu doar Subaru are zone unde poate intra mizeria care se tot adună dacă nu știi de ele și le cureți regulat. Ar trebui sa fiu ok până la primăvară.





A urmat apoi baia de duminică și poza de final. Chiar nu m-am plictisit de cum arată mașina asta după 3 ani și încă îmi place cum merge.


« Last Edit: November 21, 2021, 23:16:20 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #37 on: December 20, 2021, 10:05:47 AM »
Și pentru că abia acum am avut timp de roțile de vară, au fost curățate și trec la iernat.

Un APC nu foarte concentrat și o pensula plus o perie pentru cauciucuri și s-au curățat extraordinar de bine. Și eu m-am mirat de cât de bine a ținut protecția pe interiorul jantei/spițelor unde nu reușesc să spăl foarte bine de fiecare dată. Plus că erau murdare când le-am dat jos și au stat o lună afară (a se vedea postarea anterioară).

Doar două jante au avut nevoie de soluție pentru bitum. A se vedea in poză un guguloi cum nu am mai văzut vreodată.

Concluzia: După 3 ani, cu îngrijirea corecta și rotile astea Made in China se mențin bine. Nici plumbii nu au ruginit (dar nici nu au fost folosite iarna).










În curând trecem de 48k fără probleme.
« Last Edit: December 20, 2021, 10:13:29 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #38 on: April 27, 2022, 11:39:00 AM »
Ne apropiem de 52.000 km. După 3.5 ani eu zic că este o demonstrație că se poate și în România ca în afară. Adică mașina să fie ca nouă. Cu efort, e drept. In ceea ce privește fiabilitatea Hyundai, până acum mulțumit.



Singurele probleme raportate sunt un plastic de la volan fisurat, ceea ce e cam ciudat și ce o să vedeți mai jos cu amortizoarele spate pe care le tot monitorizez de la 25.000km cand am observat prima data urmele de ulei dar la reprezentanță îmi tot spun că a ieșit bine pe test. In mers, bat foarte puțin la rece amortizoarele spate, apoi liniște.

Un mare plus pentru Hyundai si varianta aceasta Active a modelului I20 este faptul ca desi jantele de iarna sunt et35 fata de et50 cat sunt cele originale, tot exista suficienta protectie incat sa nu arunc tot noroiul pe usi. La Forester de exemplu, cu roti originale am oglinzile si 1/3 din usile fata pline de mizerie dupa prima balta.

Am observat și un început de îmbătrânire la bucșele mari de bascule față, dar probabil mai țin 1-2 ani. Sunt doar 2-3 crăpături fine in cauciuc.


















Am inceput un polish fin. Deocamdată plafonul este gata. Primul polish de când am mașina, și chiar nu are nevoie de mare lucru, dar vreau să o pregătesc pentru aplicarea unei protecții, acum că vine vara cu UV mare.


Drumuri bune tuturor!
« Last Edit: April 27, 2022, 11:47:33 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: i20Active pana la/pe langa urmatorul Subaru
« Reply #39 on: November 16, 2022, 10:03:11 AM »
Aproximativ 58.250km și am trecut de 4 ani de la momentul achiziției. Mi se pare ciudat când o spun pentru că încă mi se pare o mașină nouă, de 1-2 ani. Anul acesta am făcut considerabil mai puțini km, pentru că în mare parte am folosit XT-ul pentru deplasări lungi.

Acestea fiind spuse, acum 2 săptămâni am schimbat bateria originala care abia mai pornea motorul în diminețile reci. Am trecut la Rombat cu tehnologia start-stop de 70A. 740 lei cu montaj și verificare.

Apoi săptămâna trecută după un plin de OMV 95 făcut de sotie (de obicei bag doar 98-100) vine și îmi spune că s-a aprins ceva in bord.
Check engine pentru prima dată. Verific și avea misfire pe cilindrul 2.

Cum deja intarziasem cu revizia (față de intervalul meu de 10k, nu cel de producător de 15), mi-am făcut timp și am mers la dealerul de unde am cumparat-o.

Schimb ulei plus filtru ulei, filtru aer, verificate bobine, fise și bujii, schimbat lichidul de frana... 590 lei produse plus manopera.

Concluzia este că nu are nimic și probabil este benzina cu ceva apa in ea.
Alimentat 15l cu MOL 100 și nu am mai avut nici o problemă... Știam că este recomandat sa mergi pe benzina premium in motoarele astea și așa am făcut până acum dar nu mă așteptam să fie așa sensibile la un mers prin oraș cu un plin de 95 o data la foarte mult timp și de la OMV.

Schimbat filtrul de polen și ozonare.

Se pare că a primit și un ECU update pentru că acum a apărut în meniu și intervalul de service.

Piata pare buna pentru o vânzare, mai ales că masina încă mai are garanție, nici un accident și nici o zgârietură... analizăm.








« Last Edit: November 16, 2022, 17:56:19 PM by MihaiFlorescu »