Am decis sa fac un jurnal de bord si aici intrucat ma ajuta sa tin evidenta intretinerii si ajuta si la revanzare pentru cei maniaci ca mine.
Si pentru ca detailing-club s-a inchis peste vara urmat de hyundaiclub luna asta.
Ce este: i20, model Active facelift in numar limitat aceasta echipare in Ro, livrata pe 28 Octombrie 2018, motorul 1.0 T-GDI in 3 cilindri si 120 cai, tubo integrat in galeria de evacuare ce face corp comun cu chiulasa si wastegate controlat electronic de ECU, 6MT scurte.
La intrebarea "Cat baga in bord?" raspunsul e ca eu am avut spatiu doar de 187 o data, dar urca greu dupa 160 si foarte greu dupa 170.
Plusuri: Cea mai echipata dintre modelele din clasa sa, chiar daca e si mai ieftina decat aproape toate. Are un fel de "Eye-sight" pentru lane keep assist, dar adaptive cruise era o optiune care nu se aduce in RO
Motorul trage incredibil de bine si surprinde pe multi zmei in depasiri pentru ca si masina este usoara. Stabilitatea mecanica este foarte buna si spun mecanica pentru ca aveam impresia ca intervine pe ascuns ESP-ul dar cu el dezactivat am putut sa merg la fel de tare pe viraje. Poate sa consume foarte putin si poate sa consume ok. Pe distante lungi, in functie de stil de la 4.6% la 6.2%. In Bucuresti maxim 10%, dar de obicei intre 8% si 9%
Minusuri: Cumva pretul mic trebuia sa se vada undeva. La drum lung usile din plastic dur nu sunt prietenoase cu oasele, ruliu ce necesita obisnuinta chiar daca este stabila, dezastru pe drum cu denivelari - nu amortizeaza deloc imperfectiunile mici. E cumva setata pentru denivelari mari. Mocheta de pe podea e mai mult un carton presat cu material textil. Ambreiajul uneori pare sa nu fi fost gandit pana la capat si uneori smuceste oricat de corect ai da drumul pedalei - lucru recunoscut chiar si la reprezentanta, dar fara remediere de la producator. Cel mai prost setat sistem start-stop pentru ca nu tine cont decat de distanta parcursa de la ultima plecare de pe loc si starea bateriei sau a temperaturii sub 0 grade, nu si de temperatura motorului sau A/C pornit. TPMS care sesizeaza ca am schimbat rotile (face reset) doar daca mergi cu peste 100km/h asa ca prima iarna am mers 500km fara bec in bord pentru ca am mers doar sub 100.
Extras (detalii care arata ca au vrut sa fie peste altii ca pachet): Balamale usi cu 3 puncte de oprire ceea ce nu prea vezi in clasa mica. Cred ca cele mai multe porturi de incarcare in clasa mica (3) si mai sunt si iluminate din spate, ceea ce este foarte util cānd cauți USB-ul. lumini in parasolare care se inchid cand se rabateaza parasolarul, lumina in torpedo
carlige de prindere prin portbagaj, roata de rezerva normala pe 17' cand mai toti ofera kit reparatie pana, scaune cu sustinere laterala buna si bancheta spate confortabila si in ton cu fata, cotiera care face parte din consola si nu pare atasata ulterior, design special pentru barele fata/spate si proiectoare si stopuri fata de varianta normala, pe cand altii doar pun niste plastice si ridica masina, geamuri fumurii ceea ce de obicei este optional sau pe variantele de 18-20k ale concurentei, oglinzi full electric ceea ce unii īn 2018 īncă nu le aveau īncălzite, și nici vorba de rabatare din buton. Garanție 5 ani cu asistenta rutiera pe īntreg teritoriul UE și garanție pe anumite consumabile 30k km, cum doar poate fratele KIA mai oferă.
Si acum poze...
Ziua cand am luat-o si am dus-o sa o prezint si parintilor
Si la scurt timp i-am pus roti de iarna date cu protectie ceramica
Si cele de vara au fost curatate si puse la iernat:
Primul schimb de ulei:
Vine vine primavaara si rotile de vara si primul schimb de filtru de polen:
Al doilea schimb de ulei (9300 de la schimbul precedent si 14.400 total)... fara sa consume intre revizii
Si ajungem la ziua de azi. Fix 1 an de cand a intrat in familie. Doua drumuri de birou-casa si ajunge la 18.000 km si fara sa ne plangem.
Per total este o masina care isi face bine treaba ce i-a fost atribuita. Este onesta si chiar ofera putin peste. Din anumite puncte de vedere se observa ca este un producator nou si ca nu le ies toate bine, dar dintre aceasta și Yaris, Mazda 2, Honda Jazz, Seat Ibiza, Vw Polo, Hyundai ofera cel mai mult pentru cei mai putini bani. De Fiesta sau Micra nu am vrut sa aud.
Era sa dau banii pe Honda, avānd cāteva calități aparte, dar destinul a făcut ca singurul model manual din București să fi fost īnmatriculat de importator pentru că venea 6d temp peste ei și atunci nu am mai putut beneficia de programul rabla.
Toyota mi-a dat preț foarte bun, dar mașina era mult mai mica și lesinata in ciuda motorului mai mare și mai puternic.
Ah, la vremea aceea puține mașini aveau motoare ce īndeplineau norma 6d temp, așa că alegerea a fost ușoară, Hyundai avānd acest motor pregătit cu doi ani īnainte de intrarea īn vigoare a noilor norme de poluare.