Forumul Hyundai vad ca nu mai merge, cel putin la mine, azi, asa ca voi continua cu jurnalul aici.
Revin cu un update la ce postasem anterior.
Masina a stat aproape doua saptamani in service. Problema cu misfire pe cilindrul 2 a revenit la scurt timp si cu benzina din alte parti si a inceput sa se manifeste din ce in ce mai frecvent, cu precadere dimineata la rece sau dupa multe ore de stat, cand motorul era complet racit.
Revenita in service, s-au schimbat bujiile ca nu ar fi asa de bune si poate nu e vizibila uzura dar nu or mai functiona in parametri la rece. Asta desi cu o saptamana in urma au zis ca nu au nimic si ca pot sa le schimb anul viitor cand apare in calendarul de service. A fost si un TSB pe partea de furtunase de vacuum, deci au fost schimbate si acelea gratuit. La partea asta e bine ca dupa 4 ani am furtunase noi si Hyundai a schimbat pe costul sau niste consumabile, din punctul meu de vedere, la 4 ani de cand am cumparat masina.
Merg sa iau masina seara pe la 8:30 si nu am mai luat-o. La prima cheie, fix check engine si motorul mergea in 2. Probabil testele au fost facute la cald.
O saptamana mai tarziu cu "totul desfacut" se identifica problema, injectorul. Schimbat pe garantie. Din nou, 5 ani garantie motor, jos palaria Hyundai. Oricum am inteles ca ar fi costat in jur de 400 si ceva de lei (+/- TVA), oricum decent.
Persoana de la receptie super amabila, imi arata si poze, pe care sper sa le primesc si eu. Injectorul avea ceva rugina, cica ar fi fost si ceva namol in el, dar mai grav, supapele aveau depuneri uriase de carbon. Au urmat apoi teorii demontate, de la mers subturat (ne-a pocnit rasul si pe mine si pe nevasta cand am auzit), la aprindere deficitara si ca benzina premium nu face bine si nici rau si ca 95 e mai mult decat ok pentru masina asta.
In final concluzia a fost ca injectia directa are bubele ei si ca recomandare pentru a evita episodul acesta este sa ma uit la si sa incep sa folosesc asta:
https://www.metalubs.com/en/product/metalubs-x-p-250ml Ca masinile nu se mai fac cum se faceau odata si ca si ei, din service, au toti masini din era pre-injectie directa.
Are cineva experienta cu decarbonizare la motoarele cu injectie directa? Cica ar fi fost curatate supapele acum, dar nevasta zice ca i se pare cam lenesa masina. E drept ca a mers in tot acest timp zilnic cu XT-ul...
fiind vorba de lucrare pe garantie, s-a lucrat doar la strictul necesar, adica cilindrul 2. Asta inseamna ca nu este exclus sa intampin probleme in viitor la cyl1 sau cyl 3.
60.000km. Masina a vazut 90% din timp benzina 98-100 doar de la benzinarii mari, a vazut si ture cat se poate in afara orasului, si mersul acela in frana de motor de care se vorbea pe undeva ca ajuta GPF-ul, revizii din 10k in 10k... consum de ulei minim, chiar la ultima nu a avut deloc, start-stop dezactivat manual la fiecare pornire de motor.
Pe marca nu pot sa dau vina pentru ca nu am avut nici o problema pana acum. Cu benzina nu am alte optiuni decat sa ii pun benzina mai proasta decat a vazut pana acum, iar de utilizator... astept recomandari. Cred ca ma apuc sa iau motor de rezerva pentru Subaru, sa ma tina pana la pensie.