Da in tabelul de sus nu mai merge formula sau de ce e - ? Nu stie sa adune HC +NOx?
Nu stiu, probabil la vremea aia nu contau, sau la benzina erau neglijabile fata de diesel.
Mie imi place sa compar E4 benzina (ca am doua bucati d-astea) cu E6 diesel (ala curat si nepoluant si netaxat).
Vedem ca benzina are dublu la CO, 1 vs 0.5, aproape aceeasi limita la hidrocarburi (0.10 vs 0.09 la diesel), aceeasi limita la oxizii de azot, iar suma HC+NOx aproape identica, (0.18 vs 0.17). De particule nu discutam la benzina, este cu injectie indirecta, insa dieselul are d-astea. Toate astea sunt masurate in grame pe km, si desi benzina are in general un consum mai mare de combustibil, vedem practic aceleasi limite.
Dar vin idiotii de toate soiurile si imi zic ca eu trebuie sa arunc masinile pentru ca polueaza, iar dieselul lui euro 5 sau 6 este "curat".
Din acest motiv ma enervez eu. Aproape aceeasi discutie o avem si benzina euro 3 vs diesel euro 5, iar comparatia benzina e4 vs diesel e5 nu o mai facem ca e ridicola.