Clima Legacy 2.0 2010
Subaru club Romania

Clima Legacy 2.0 2010

Clima Legacy 2.0 2010
« on: November 10, 2019, 15:41:32 PM »
Va salut Domnilor ,sunt nou posesor de Subaru Legacy 2010,am următoarea problemă :1. cam la 2/3 luni pierde freonul . 2. Se aud niște motorașe ceva īn mișcare in bord de ex: dau aerul sa bata la parbriz și picioare el bate in fața și tot așa,am īnțeles că ar fii "voleți " sau cum se spune ,găsesc vreo rezolvare ceva ??🤔
« Last Edit: February 10, 2020, 13:09:13 PM by Cagero »

Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #1 on: November 11, 2019, 12:01:10 PM »
Se pare că nu este prea activ acest forul🤔🤔

marr

  • 2261
Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #2 on: November 11, 2019, 12:15:54 PM »
Pai, ai postat duminica !
Oamenii mai au si altele de facut prin week-end !

Referitor la intrebrea ta:
- La service ai fost ?
- Daca da, ei ce-au zis ?
- Daca n-ai fost, poate ar fi bine sa te duci pentru o constatare !
Daca pierzi freon, e clar o scurgere pe undeva (o garnitura dusa, un furtun crapat, etc).
Probleme cu dirijarea fluxului de aer - ar trebui desfacut bordul si vazut ce-i pe-acolo.
Pentru ambele probleme, ca sa afli rezolvarea, trebuie identificata cauza. Si asta doar intr-un service o poti face.
Pe forum, doar ne dam cu parerea ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #3 on: November 11, 2019, 14:48:17 PM »
Pentru pierderile de freon, doar la service specializat afli pe unde si cum.
In legatura cu motorasele de care zici, pana la desfacut bordul, incearca sa scoti doar cutia de acte (usa + panoul din spate) pentru a vedea motorasele actuatoare de pe partea dreapta. Trebuie sa fie vreo doua... Cel din spate-sus este actuatorul de mod (el dirijeaza aerul in functie de optiunea selectata). Probabil nu mai face treaba cum trebuie.  Dupa selectarea unei pozitii, va duce clapeta in pozitia corespunzatoare, apoi trebuie sa nu mai miste. Daca il vezi ca incearca sa miste in continuare, inseamna ca acela e vinovatul.
Am avut problema asemanatoare, s-a rezolvat doar prin inlocuire. Daca e de umblat acolo, tot la un atelier trebuie ajuns, ca deja e migaloasa treaba.
Actuatorul de jos este pentru reglarea temperaturii aerului pe partea pasagerului. Nu cred ca el este vinovat de situatie.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #4 on: November 11, 2019, 16:00:50 PM »
Si nu in ultimul rand, daca pierde freon atunci motorasele acelea de fapt este posibil sa nu fie stricate, ci sa incerce sa compenseze variatiile din sistem pentru ca 1. pierzi freon.

Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #5 on: November 11, 2019, 17:00:35 PM »
Pe bune? Si de unde stiu motorasele ca pierzi freon?

Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #6 on: November 11, 2019, 20:38:51 PM »
Pai, ai postat duminica !
Oamenii mai au si altele de facut prin week-end !

Referitor la intrebrea ta:
- La service ai fost ?
- Daca da, ei ce-au zis ?
- Daca n-ai fost, poate ar fi bine sa te duci pentru o constatare !
Daca pierzi freon, e clar o scurgere pe undeva (o garnitura dusa, un furtun crapat, etc).
Probleme cu dirijarea fluxului de aer - ar trebui desfacut bordul si vazut ce-i pe-acolo.
Pentru ambele probleme, ca sa afli rezolvarea, trebuie identificata cauza. Si asta doar intr-un service o poti face.
Pe forum, doar ne dam cu parerea De la cine am luat mașina,a spus că iau schimbat cei de la Subaru Pallady niște oringuri , se pare că tot degeaba așa completa și el de vreo 2 ori pe an cu freon!

Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #7 on: November 11, 2019, 20:46:29 PM »
Va mulțumesc pt micile sfaturi.
1 .in legătură cu clima unde am fost de am incercat cu freon au verificat băieții in mare așa ,au dat cu ceva spuma dar nu se vedea nimic,separe că este un por ceva foarte fin că īl pierde īntr-un timp destul de mare!🤔
2. in legătură cu motorașele am observat că se aude in dreptul volanului așa aș putea oare daca scot casetofonul sa vad ceva pe acolo,? Mulțumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #8 on: November 11, 2019, 21:28:26 PM »
Pe bune? Si de unde stiu motorasele ca pierzi freon?

Pai nu stiu motorasele, dar daca are variatii de temperatura din cauza freonului atunci senzorii ar trebui sa incerce mereu sa ajusteze fluxul si temperatura pentru a obtine temperatura dorita. E doar o ipoteza. De asta zic ca mai intai trebuie rezolvat freonul si apoi vazuta care e treaba cu ajustarile astea permanente.
« Last Edit: November 11, 2019, 21:29:20 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Clima Legacy 2.0 ctv 2010
« Reply #9 on: November 11, 2019, 21:55:14 PM »
 Cand cauti sfaturi rapide incearca sa scrii si corect... intrebare intrebatoare ar putea fi si daca: ctv este tipul cutiei de viteza ? asta pana la motorase care simt freonul :))
 La clima ai in pricipal 2 actuatoare. Unul care dirijeaza aerul si unul care amesteca aerul cald cu rece (de afara sau de la AC dc este pornit) pana ajunge la temperatura setata pe clima. Din ce ai spus cel putin primul are o problema, ori motorasul dus , ori rotitele uzate.
 Orice service care se pricepe la AC o sa-ti puna substanta de contrast la umplere, ca sa fie usor de depistat cu lampa UV orice scurgere. Nu ai prea multe variante de DIY, dar poti incepe prin a desface capacele unde sunt supapele de umplere pentru a observa daca se vede ceva verde in zona ventilelor, deca raspunsul e pozitiv ai scapat ieftin. Daca e negativ, iei o lanterna si analizezi cat poti partea expusa de la radiatorul de AC, daca se vede vreo zona care pare mai unsuroasa ai un punct de plecare, Daca ambele variante sunt negative si nici cu lampa UV nu se vede nimic pe la conducte, te apuci de strans bani pentru schimbat vaporizatorul din bord.

Re: Clima Legacy 2.0 2010
« Reply #10 on: May 10, 2020, 12:29:34 PM »
Am reușit să rezolv problemele mele: 1 pierderea de freon  era din cauza unei conducte de pleca din compresor spre radiator ( cea care este calda) la imbinarea dintre țeava de aluminiu și furtun lanfa compresor. 2 motorașul  ce se afla in spatele coloanei de directie ,spre consola centrala. Avea niste circuite īntrerupte!
« Last Edit: May 10, 2020, 12:33:26 PM by Cagero »