Eu cred ca incepem sa semanam cu aia din Hainele cele noi ale imparatului. Din ce-am citit si pe site-uri de afara cei de la Subaru au "dat-o de gard" cu ambreiajul cu care au dotat motoarele diesel. Toate modelele cu motor pe motorina au probleme cu ambreiajul. Este inacceptabil ca o masina de 30k sa te lase in drum dupa maxim 20.000 km. Ne tot prostim unii pe altii ca nu stim sa conducem 4x4, ca plecam de pe loc patinat etc. Bullshit. Astia n-or sa recunoasca niciodata pt ca ar trebui sa recheme o gramada de masini pt niste componente scumpe. La mine primul a tinut fix 20.000 km si l-au schimbat pe garnatie (oare de ce daca e considerata consumabila iar noi astia cre le prajim niste soferi prosti ?). Mi-au si zis ca au schimbat modelul de ambreiaj ! De ce daca problema e la talpa ? Intr-adevar al doilea a fost mai "bun" 40.000 km (dublu) ! La prima masina, Dacia 1300, nu l-am schimbat deloc dar habar n-am cate mii de km avea inainte de a o lua eu. Pe a doua, SuperNova, am vandut-o la 85.000 km fara sa-i schimb nimic important. Pe a treia , Peugeot Partner (de serviciu) am luat-o la 80.000 si am dat-o la 140.000 CU AMBREIAJUL ORIGINAL. Intram cu ea in padure de cel putin 2-3 ori pe saptamana pt ca acolo aveam treaba. Cred ca stiti cu totii cum arata drumurile forestiere, mai ales iarna sau dupa ploaie. A patra masina a fost o Mazda 6 dar care a plecat la 20.000 km asa ca nu-mi pot da cu parerea. A cincea un FIAT Panda 4x4 (de serviciu). 140.000 km, ambreiaj original. Mers 70% din timp pe drumuri de sonda (arata de de 10 ori mai rau decat alea forestiere). Au fost locuri de unde am fost singurul care a iesit, desi prin jur mai erau niste Navara, Duster si alte integrale.
Deci rezumand in 3 ani jumate si 70.000 km sunt deja la al treilea ambreiaj. Primele 2 prajite, cred, iarna pe zapada (Superb: Mi-am luat 4x4 sa-l tin in parcare daca ninge). Sa-i puna reductor daca transmite prea multa putere. Sa va mai spun ca mi-a crapat nu stiu ce etansare la turbina ? Au reparat-o pe garantie dar cu ocazia asta mi-au spart nu stiu ce furtun si n-au recunoscut. L-am schimbat pe banii mei. Celebrul MP3 player intr-o zi a hotarat ca nu mai vrea sa mearga. Noroc ca mai era in garantie. intai mi-au spus ca am bagat eu 2 CD-uri incalecate. Cine a vazut incarcatoarele desfacute stie ca ESTE IMPOSIBIL (apropos, pe Mazda 6 aveam sistem audio BOSE). In fine. La al doilea ambreiaj au spus ca a iesit masina din garantie de 1 luna ! OK, dar ambreiajul avea fix 1 an. Nu mai vorbesc de preturile de la revizii. 1600 RON o revizie !!!???!!!! Zici ca-i Mercedes ? Dupa garantie am facut revizia cu 600 RON evident in alta parte !!!!
In fine, acu e in service venita pe platforma dupa ce mi-a stricat concediul. nu mai intra decat intr-o viteza. Cumpara cineva aceasta minunatie ?