Salut si bine ai venit!
Si eu sunt in aceeasi dilema ca si tine, in momentul de fata. Din ce am studiat, variantele sunt :
1. Arcuri heavy duty cu sau fara amortizoare noi. Suspensia devine mai tare, lift de 35 mm. 2 arcuri Ironman costa ~800 de lei, daca adaugi si amortizoare, creste costul.
2. Kit-uri de inaltare. Se spune ca maxim suportat de Forester e 2 inch/5cm. Sunt o groaza de variante pe net, unele facute chiar in Romania(un tip pe nume Bogdan Morar din Arad), altele de la rusi(tema4x4 pe ebay), altele din polonia si unele consacrate din USA/Australia : Anderson Design, Subie Lift Oz, Sumo Parts etc. Din ce m-am documentat, Subie Lift Oz trimit in Romania, pret aprox 450 Euro. Ideea e sa iei un set cu offset incorporat in flanse, pentru a aduce sistemul roata-amortizor la pozitia de fabrica. Totdata, pe spate va trebui sa ai inaltatoare la brate.
Problema la Lift Kits ar fi ca cedeaza mai repede CV Joints - tradaucerea romaneasca ar fi capete de planetara? nu sunt sigur, dar asta banuiesc ca inseamna. Unii zic ca pana in 5 cm nu sunt probleme, atlii zic ca sunt.
Cat despre anvelope, din ce am vazut, se pot pune 215/70/r16 pe jantele stock, aparent fara sa frece. Eu unul nu as pune mai mult de 215/65/16, atlfel cred ca vei simti o pierdere de putere, mai ales daca ai 2.0 aspirat. Nu stiu nici transmisia cum se comporta cu roti mai mari de atat. Daca o inalti, vei avea o groaza de variante de anvelope A/T pe 215/65.
Daca vrei sa mergi pe jante r15, vei putea pune balon mai mare la anvelopa si cred ca si preturile sunt mai mici.