Va rog sa imi spuneti daca stiti vreun alt tip de motor (mai fiabil), care se poate monta pe masina.
Iar daca ce-a scris Mihai nu te-a convins ca schimbarea tipului de motor nu e o optiune viabila, atunci ia in calcul urmatoarele:
1. dat fiind ca nu exista si alte motoare diesel de la Subaru, alternativa este un motor pe benzina
2. schimbarea motorului diesel cu unul pe benzina presupune si schimbarea instalatiei electrice a masinii - adica sa o desfaci pana la sasiu pentru a o scoate pe cea veche si a o monta pe cea noua
3. pe langa instalatie, vei avea nevoie si de unitatile electronice asociate (ECU si ceasuri de bord, cel putin)
4. e posibil, in functie de motorul ales, sa fii nevoit sa schimbi si servodirectia, dintr-una electrica in una hidraulica
5. conductele de alimentare cu combustibil sunt diferite de la diesel la benzina, deci si ele trebuie inlocuite - rezervorul la fel
6. cutia de viteze va trebui si ea schimbata pentru ca rapoartele de la diesel nu se potrivesc la benzina (aici exista posibilitatea sa fii nevoit sa schimbi si sistemul de actionare - adica schimbatorul de viteze - daca instalezi o cutie dintr-o generatie mai veche, cu actionare directa, caci ceea ce ai tu este prin cablu); schimbarea cutiei de viteze poate impune si schimbarea grupului diferential, daca rapoartele sunt diferite
7. pompa de ABS are toate sansele sa fie si ea schimbata din motive de nepotriviri de mufe
8. la capatul acestui proces te asteapta o omologare individuala a masinii
Acum, pentru a compensa lista de mai sus, uite si jumatatea plina a paharului: poti sa pui cam orice motor vrei tu
.
Pe generatia asta, la nivel global, Subaru a montat cam tot ce avea la dispozitie: 2.0, 2.5 si 3.6 benzina. 2.5 si in versiunea turbo. Si daca ei au pus EJ255 asta inseamna ca tu poti sa pui si EJ257. Iar daca le-au montat pe astea inseamna ca se potriveste si 2.0 turbo - in orice versiune iti surade - EJ205, EJ207, EJ20X sau Y. Sau, daca vrei sa fii retro all the way, EJ22T. Si trec pasager peste EZ 30 si 33 pentru ca iti sta la dispozitie toata panoplia motoarelor moderne Subaru: FB-urile, 20 si 25 (adica EJ-uri cu injectie directa), FA20 (motorul pe WRX-ul post 2015 - intamplator, are aceeasi cilindree cu diesel-ul tau, cursa si alezaj de 86 mm) sau FA16DIT de pe Levorg.
Asa ca intregul univers Subaru se afla la picioarele tale. Ce faci mai departe depinde doar de tine