Diesel poti sa cumperi doar daca ai gasi unul cu motorul inlocuit in ultimii 2-3 ani.
Altfel, ai maaari sanse sa vii pe aici in scurt timp ca sa cauti solutii pentru reparatii. Se poate si asta - dar trbuie sa fii constient de costuri ce se vor apropia de pretul platit pe masina.
Nu ca una cu motorul inlocuit ar fi 100% safe, dar ai avea sanse semnificative sa te duca fara probleme ceva vreme.
Un benzinar 2.0 NA, daca a fost corect intretinut, nu-ti va face probleme multa vreme. Si eventualele problemute sunt relativ simplu si ieftin de rezolvat.
Referitor la consum - depinde ce intelegi prin ”consuma mult” !
Daca faci comparatia cu un Golf 1.9 TDI - da, consuma mult. Daca-l compari insa cu orice masina din clasa ei ( SUV, 1,5 tone, 4x4 permanent) ai sa constati ca, de fapt, consuma normal.
Nu am avut experienta directa cu Forester SH benzina (am avut doar diesel), dar la alte modele Subaru detinute in paralel (XV), am constatat ca diferentele de consum intre 2.0 diesel si 2.0 benzina aspirat, sunt in jur de 1-1,5 l/100 km. Maximum-maximorum 2 l/100 km in conditii deosebite.
In schimb, intretinerea este net mai ieftina la benzina - chiar sa n-ai probleme cu motorul, la vechimea si rulajul unui diesel din 2008-2009, vor incepe sa pice DPF-ul, injectoarele, EGR-ul, turbina, bujiile incandescente, furtune turbina si intercooler, etc.
Diferenta ”in plus” la diesel se simte cu adevarat doar la cuplu ( una are 350 Nm ailalta 196 Nm).
Concluzie: daca tii mortis la diesel, nu lua decat unul cu motorul inlocuit (si asta sa fie demonstrat cu acte, nu cu povesti).
Pregateste niste bani pentru orice eventualitate - vezi ce spuneam mai sus.
Ar trebui sa ai o bafta porceasca sa gasesti un Forester diesel cu motor inlocuit si cu toate celelalte de pe langa schimbate de fostul proprietar.
Acum, tu stii cat de des mergi la biserica si cat de norocos te simti !