Cum e si normal, exista avantaje si dezavantaje pentru ambele.
Autonomia si viteza de incarcare pe de o parte, randamentul, fiabilitatea si costul redus de mentenanta, pe de alta.
Personal, folosesc masina electrica de patru ani de acum si am permanent in minte doua aspecte de netagaduit, in opinia mea:
1. Energia necesara deplasarii unei masini electrice se poate obtine si din surse regenerabile. Petrolul este un combustibil fosil poluant, cu finalitate. Indiferent daca ne convine sau nu, acesta se va ispravi la un moment dat si pana atunci vor trebui gasite solutii.
2. Pe parcursul utilizarii unei masini electrice, aceasta nu genereaza CO2, NOX, PM, azotati, amoniac si altele asemenea. Venind astazi la servici cu electrica, am venit curat, voi cu termicele nu. Sigur ca se poate discuta despre emisiile generate de fabricarea de baterii vs cele provenite din extractia si rafinarea petrolului, dar astea sunt discutii. Faptul cert este ca eu nu am generat emisii, voi cu termicele, da.
Si simpla discutie legata de cantitatea mai mare de particulele generate de uzura crescuta a anvelopelor din cauza greutatii superioare mi se pare inadecvata, ca sa nu zic mai mult. Sa vedem padurea, nu copacii, zic.
Da, sunt multe alte surse de poluare, mai mari. Razboiul, spre exemplu.
Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incercam sa facem ce ne sta in putinta pentru a ne scadea amprenta de CO2. Plantam copaci, reciclam, adunam selectiv, folosim aceleasi pungi la cumparaturi, cumparam local, mergem cu bicicicleta si da, folosim o masina care sa polueze cat de putin posibil.
Andrei, conduc o Solterra. Daca as fi folosit o masina alimentata cu paie si, in virtutea dreptului de a alege de care pomeneai, as aprinde in fiecare dimineata un balot in fata geamului de la dormitorul copiilor tai, ti-ar conveni?