Dupa o stationare de o ora,la pornire am avut surpriza sa vad in bord martorii Check Engine + VDC off aprinsi.Masina -Forester -diesel, euro 5,2010.
Fiind departe de service am aplicat metoda colegului Fab pentru a afla codul de eroare si anume:
1.Contactul pus pe on.
2.Pornit faruri.(pozitii)
3.Apasat butonul Trip de 4 ori.
4.Oprit faruri.
5.Apasat butonul Trip de 4 ori.
6.Pornit faruri.
7.Apasat butonul Trip de 4 ori.
8.Oprit faruri.(optional)
Toata operatiunea facuta in max .10 secunde.
Asa am aflat codul de eroare si anume P0409 care a fost afisat in bord.Cautand pe net am gasit ca ar fi vorba de EGR sau ceva pe comanda egr.Masina mergea impecabil,tragea bine in ture sus de unde am dedus ca probabil clapeta de la EGR ramasese pe inchis si nu mai recircula gazele primind doar aer curat.
Bun.Mers la mecanic cu ea,pus pe tester si mi-a confirmat ce banuiam deja.EGR de inlocuit sau curatat.
Am decis sa desfacem sa vedem in ce stare e supapa EGR care se afla in partea spate a motorului ,in staga sus, sub radiatorul de la
intercooler.In mod normal dupa ce se da jos radiatorul de la intercooler se desface teava racitorului de gaze de jos (sub masina) si de pe EGR ,dar la mine parea cam intepenit jos asa ca mecanicul a hotarat ca mai bine desfacem galeria de admisie de pe motor pentru a putea extrge EGR-ul.
S-au demontat urmatoarele:
1.radiatorul intercooler
2.filtrul de aer
3.accumulatorul (bateria masinii).
4.galeria de admisie
5.racitorul de gaze in partea de sus
6.si extras EGR-ul.
La prima vedere era blocat de depunere dar in stare buna (intreg ).L-am spalat cu benzina si spray de EGR-uri (treaba care a durat ceva) si cu muulta rabdare.Am demontat si capacul de plastic de pe el in care e electronica ce actioneaza motorasul.(are 6 suruburi iar la desfacere fara grija ca nu sare nimic).Rotitele erau intregi ,fara uzura ,la remontare am pus si putina vaselina fina pe ele (din fabrica nu era ) iar motorasul l-am alimentat cu 5v si se invartea usor (dupa ce se scoate capacul ,motorasul are 2 pini de alimentare la vedere).Clapeta EGR are un arc care o inchide ,deschiderea fiind facuta de motoras.Operatiunea de curatare e terminata atunci cand totul e curat si clapeta se inchide usor din inertia arcului.Pot spune ca a iesit ca nou,dar a durat ceva.
Am pus apoi totul la loc cu ochii pe mecanic sa nu rateze ceva
si dupa conectarea bateriei am pornit motorul si nu mai era nici o eroare in bord.Pus testerul,la fel nici o eroare.
Inca o data mi-au fost de mare folos postarile colegilor de pe forum.Multumesc.