Inspirat de discutiile recente dintr-un alt topic, imi permit sa adaug un criteriu de verificare la achizitia unui Subaru, in special supraalimentat, in special mai vechi: starea furtunurilor de sub capota.
Aici ar intra: ventilatie carter, vacuum, benzina, vapori benzina. Pentru identificare facila - tot ce inseamna furtun ce cauciuc de la subtire la foarte subtire. Se verifica maleabilitatea si duritatea materialului. Flexibil - ok. Rigid - nok.
Daca furtunurile sunt rigide, se impune inlocuirea lor. Furtunuri de benzina imbatranite - pierderi de benzina, miros de benzina in habitaclu, probabil in imprejurari speciale poate surveni un eventual incendiu (?). Furtunuri de ventilatie imbatranite - pierderi gaze carter, contaminare ulei motor cu impuritati si praf din atmosfera, aer fals care conduce la erori sau functionare deficitara a managementului motorului. Furtunuri de vacuum si vapori benzina imbatranite - cele de mai sus. Cu o mentiune particulara daca e vorba de furtunurile de comanda turbo - in cazul asta se poate ajunge pana la overboost si cedarea motorului.
Pe langa costul pr-zis al pieselor, se adauga manopera, care poate fi de amploare data fiind arhitectura deosebita a motoarelor Subaru si eventuale garnituri asociate demontarii.
Vis-a-vis de preturi, un exemplu reprezentativ - un banal furtunas de benzina de 60-70mm costa pe la 90 lei. Sunt 4-5 pe motor, si se inlocuiesc prin demontarea galeriei de admisie de motor.
La cumpararea unui Subaru, daca aceste furtunuri se dovedesc a fi in stare proasta, inlocuirea lor este necesara si poate reprezenta un motiv de negociere.