Daca zona rosie pe turometru este la 6500, cum sa mergi "doar in 7000"?
Sunt absolut sigur ca un motor bun nu consuma in niciun caz mult ulei, chiar daca mergi de la Bucuresti la Constanta, prin absurd, cu viteza maxima constructiva a masinii.
Da, am mers, am detinut si condus multi ani alte masini, care nu aveau motoarele desfacute in prealabil, deci in parametri, iar consumul de ulei era inexistent. Am parcurs si distante intregi de autostrada, gen Bucuresti - Constanta sau Bucuresti - Pitesti, in regim de viteza, consumul de ulei 0.
Motoarele care consuma ulei, fie ele si noi, au diverse probleme - daca sunt noi, atunci de productie/proiectare/montaj etc. Daca sunt vechi, atunci orice alte probleme.
Atunci cand faci reviziile unui motor exclusiv conform recomandarilor producatorului si folosesti masina aia exclusiv conform parametrilor constructivi, nu va consuma niciun ulei excesiv - repet, daca nu are probleme pe motor.
Miturile astea cum ca e normal sa consume ulei nu sunt in regula. Nu, un motor corect si in parametri nu consuma ulei - in niciun caz litri la 3-5.000 km.
Nu vorbim de cativa ml sau 100-200 ml intre schimburi de 10.000, aia e altceva.
Pana la Foresterul pe care l-am detinut nici doi ani, din pacate, nu am intampinat probleme cu consum de ulei la nicio masina. Si am detinut cel putin doua masini cate 5 si 10 ani, cumparate de noi, intretinute conform manual si exploatate in orice regim, in parametrii din manual - adica nu, nu am mers constant cu 7000 de ture, dar ocazional au prins ambele 6000 de ture, fie de nevoie, fie pt "curatare" injectoare sau distractie. Dar nu au consumat ulei.