Nu am fost sa o vad, am zis ca e cam complicat cu logistica ( ori sa mergem amandoi pana la Brasov, ori sa vina el in Bucuresti ), si intre timp a aparut alt XT in Bucuresti(
https://www.olx.ro/oferta/subaru-forester-IDeBJ1Y.html#e0d27fd508 ).
Legat de asta din Bucuresti, am fost la diagnoza la SMT azi, am ceva facturi de la proprietar in Noiembrie/Decembrie 2020 (~13.800 RON) si o lista ( destul de lunga ) de ce nu e ok in momentul de fata la masina.
Inca astept email de la SMT cu devizul pt reparatii, nu stiu sigur daca e o idee ok sa o iau sau sa astept sa apara una cu mai putine probleme.
Ce a schimbat la ea cand a dus-o in service la final de 2020:
- bieleta antiruluiu fata
- bielete bara stabilizatoare fata/spate
- discuri + placute frana fata
- bujii
- distributie ( curea, pompa apa, intinzatoare si toate cele asociate )
- bucsa punte spate
- bucse brate longitudinale spate (anterioare)
- burduf interior planetara fata dreapta
- bucse mari bascule fata
- bucse inferioare bascule fata
- filtre ulei/benzina
Posibil sa mai fie cateva dar par sa fie incluse la pachet cu ce a fost nevoie pt schimbarea celor mentionate
Dupa ce am vazut-o/condus-o am gasit cam asta:
- nu merg reglate oglinzile (butoanele nu fac nimic)
- aripa fata dreapta e lovita (nu din vina lui, se rezolva pe asigurare)
- ambreiajul trebuie scimbat (prinde foaaarte sus)
- 2 puncte de rugina:
- 1 pe aripa spate stanga jos deasupra rotii, mai mic decat unghia
- 1 ceva mai maricel la capacul rezovorului
Devizul de reparatii include asa:
- antigel pierdut printr-o conducta ruginita (aia o va schimba proprietarul azi/maine)
- nivel ulei la minim ( a fost schimbat recent din ce mi-a zis proprietarul, probabil ~5.000 km )
- brida fixare baterie lipsa ( si asta suna a ceva minor )
- aparatoare noroi pe interiorul rotii dreapta fata ( suna a ceva minor de schimbat )
- rulmenti roti pe spate ( ambii trebuie schimbati, la SMT mi-au zis ca nu sunt scumpi rulmentii, dar ca ar fi lucrare de 2 zile )
- senzori nivel faruri rupti ( mi-au zis cam 1300 RON bucata )
- joc caseta directie + verificare burdufuri ( ziceau ca se cam vad ceva scurgeri )
- siguranta racord flexibil frana spate dreapta lipsa ( zicea ca e ceva chiar minor )
- protectii termice esapament ruginite / desprinse in fata ( trebuie schimbate, nu stiu cate de scumpe or fi )
- toba cam bate pe sub ea, au recomandat la o vizita anterioara sa fie schimbata, proprietarul a sudat-o, si intre timp a cedat
- mufa bobina piston 4 lipita
Intrebarea mea ar fi, merita oare luata si reparata presupunand ca o lasa la un pret ok, sau mai bine sa ma uit dupa ceva ce necesita mai putine investitii?