Va salut.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=351492004&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=12&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=relevance&searchId=89309a94-09e1-a930-dc3e-516411c7c473&ref=srpAm fost sa vad masina si am ramas placut impresionat. Aveam asteptari joase, dar masina merge bine. Am condus-o cu amabilitatea proprietarului care e un tip super ok.
Verificata caroseria cu aparat de masurat vopseaua si este toata originala, mai putin barele vopsite in Germania pentru mici zgarieturi. Capota are 2-3 ciupituri reparate cu touch-up. In rest nu are nici o lovitura sau zgarietura. Ii trebuie un polish, dar chiar arata ca in poze masina. Am peste 40 de poze de la proprietar. Am si raport de pe carvertical pe care i l-am trimis proprietarului si acolo apare in 2017 ca sunt mici daune estimate la 500-1500 euro. Deci clar doar o vopsea la bara fata probabil, ca altceva ar fi costat mai mult.
Modificari: Chiar sunt omologate, instalate in Germania cu TUV si cu facturi de instalare si trecute la noi la RAR pe cartea masinii, ceea ce este un mare plus. Au trecut fiecare arc si amortizor in parte. Si geometria reglata tot in Germania cu fisa de reglaj. Tein Flex Z mi-a schimbat total parerea despre coilovers pe masina de strada. Chiar senzationala stabilitatea si nu o simti dura in mers peste denivelari, decat peste linii de tramvai etc. Evacuarea remus se aude bine si nu este foarte galagioasa la interior, si nici nu are drone in mers.
Are pe facturile de la reprezentanta si interventiile pentru cunoscutele probleme, si anume arcuri supape schimbate pe garantie si update de soft pentru ralanti-ul instabil specific acestui an de productie.
Proprietarul a fost transparent total si mi-a spus ca a luat masina cu bataie la motor, adusa pe platforma. S-a ocupat el si ceva ruda cu atelier auto de reparatie. Era un cuzinet de palier fugit. Dupa cercetari, posibila cauza ar fi siliconul gasit pe sorb ce bloca parte din circulatia uleiului, probabil ajuns in motor in urma interventiei la arcurile de supapa.
S-au pus cuzineti ACL (cred) si rectificat arborele, garnituri chiulase Cometic din cate isi aducea aminte, in rest in afara de curatare, plan chiulase si filtre noi nu s-au schimbat alte piese in motor (mna... fiecare cum considera). Motorul se aude bine, ralanti-ul stabil, apa nu a trecut de 92 grade chiar si in forja, si i-a dat si el, si eu. Fara ezitari, ralanti stabil, totul pare ok. Are poze cu piesele stricate si tot ce a dat jos de pe motor.
Uleiul
la rece sa zic ca necesita un 200ml pentru a ajunge la full si el spune ca nu a completat in cei 2700km parcursi de cand a facut motorul, ceea ce inseamna ca nici nu a facut schimb de ulei ca nebunul de mine la cateva zeci si apoi cateva sute, mii de km de la rebuild.
Am observat ceva umezeala la pasajul care duce spre cutia automata, clasica problema la acest model cu transmisie manuala unde placuta aia nu etansaza bine. El spune ca a pus silicon si nu ar trebui sa mai fie probleme, dar e de investigat. Ceva urme de ulei pe capacul de distributie dar pareau vechi, posibil de la ceva umplere cu ulei dar e de verificat mai amanuntit.
Directia ok, mergea drept, nu bateau jantele.
Ambreiajul facut din kevlar la baietii de la Harghita sau de unde sunt, insa din ce am inteles nu s-a schimbat tot kit-ul, ci doar discul.
Are galerie de evacuare fara catalizatoare, deci check engine in bord. Am verificat, asa este, m-am uitat in istoric si nu avea alte erori. Am putut vedea si cand au fost sterse erorile ultima data si erau in jur de 470km parca. El a lasat eroarea sa poata fi verificata ca nu este si altceva pe acolo. Am sters-o eu dar ramane in istoric. AFR-ul era 12.2 pe full gaz, nu stiu cat trebuie sa fie la aspiratul asta...
Bateria schimbata (si asta a fost o problema cunoscuta cu generatia asta).
Ceva urme de uzura pe scaunul soferului clasic Subaru.
Anvelopele toate aceleasi, toyo proxes, dimensiune 225/40/18 trecuta in carte, uzura destul de mare pe spate, si estimez ca ar trebui schimbate in 5-6000km sau depinde cum se merge.
Nu am avut cum sa o verific pe dedesubt pentru ca ne-a prins ploaia. Doar la capitolul frane ar trebui un set de placute in ceva timp, nu imediat. Discurile aveau o mica buza dar nu aveau striatii, erau uniform uzate, franeaza destul de ok in conditii de asfalt umed si ud cat am putut sa testez.
Nu am observat ciobituri pe la pasajele rotilor si nici macar rugina de suprafata pe amortizoare cat se poate vedea cu rotile pe masina si atat de coborata.
Schimb ulei cutie/diff prin 2016, deci ar fi de verificat. Poate mai apare si pe altele dar nu am stat sa caut prea tare si nici germana mea nu ma ajuta. Difful merge bine, am mers si incet si tare pe viraje stranse, a mers si el in driftooo mode si chiar e in regula.
Intra bine in toate vitezele si pe schimb rapid si la mers lejer. Singura treaba observata este ca uneori, stand pe loc, cand o bag in treapta I intra fara probleme dar se aude ceva, ca o mica lovitura ce nu se simte in schimbator, ci doar jos in cutie. Am citit pe net ca sincroanele pentru 1 si 2 sunt diferite si din caua lor mai poate face asa, altii spuneau ca din cauza uleiului. Nu stiu.. am avut ceva similar la Outback. Nu cred ca este o problema semnificativa, dar de stiut.
Pentru cine cauta asa ceva, recomand sa vorbiti cu Eric. Sper sa ajute informatiile de mai sus.