Cel mai usor ii faci un reset de clapeta - scos borna baterie 30 minute, apoi reconectat, pornesti motorul pt 10 minute la relanti (dar atentie sa nu fie niciun consumator pornit - faruri, radio etc), nu apesi acceleratia deloc; apoi opresti pt 20 secunde pe off, dupa care pui contactul 15 secunde si repornesti pt 5 minute (la fel, fara consumatori, fara apasat accleratie, nimic). Asta ar fi resetul complet.
Apoi, daca nu si-a revenit asa, treci la curatat: clapeta, MAF, egr (daca are modelul asta), urmaresti furtunele care au treaba cu admisia de aer, galerie.
Si eventual valva PCV - daca are si modelul asta si nu a fost schimbata vreodata. E ieftina, vreo 150 lei.
Daca nici asa, atunci bujii / bobine. Cel mai usor schimbi bujiile, nefiind scumpe. La bobine te uiti cand schimbi bujiile si vezi daca e cazul de ceva.
Asta ar fi ca pasi de urmat in ordinea complexitatii
Dar sunt oameni mai priceputi pe aici, pot da si alte sfaturi.
Eu mai astept furtunul de vacuum, care inca nu a sosit, dupa care sper sa fie rezolvata problema de la relanti complet.
Insa toate cele de mai sus pot da rough idle, adica relanti-ul haios.