My new toy - Forester SG 2.0X
Subaru club Romania

My new toy - Forester SG 2.0X

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #60 on: June 30, 2020, 13:08:09 PM »
Chestia e ca nu prea il am nici crapat, nici zgariat...

Vad cum se comporta in timp.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #61 on: June 30, 2020, 13:30:09 PM »
Mergi mai incet :)

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #62 on: June 30, 2020, 23:11:59 PM »
Chestia e ca nu prea il am nici crapat, nici zgariat...

Eh, nu zgariat neaparat, cat mai degraba sablat in timp de la mizerie.
Inca mergea pastrat (nu era oricum cel original), dar odata montat parbrizul nou a fost wow cat de misto se vede prin parbriz nou :) Iar la cati bani am aruncat pe rahaturi la masina, parbrizul nou chiar a fost o cheltuiala pe care regret ca nu am facut'o mai devreme

La tine inca e parbrizul original?
« Last Edit: June 30, 2020, 23:14:02 PM by andrei0241 »

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #63 on: July 01, 2020, 07:44:58 AM »
Multumesc, o sa iau in considerare acest aspect.

Cred ca e parbrizul original - eu am luat masina in urma cu cateva luni, de la primul proprietar, care nu mi-a mentionat ceva de schimbare parbriz.

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #64 on: July 06, 2020, 18:39:16 PM »
La cateva luni de la achizitie am apucat sa fac si eu o iesire mai lunga cu Foresteru'.

Vineri l-am luat pe Junior de-o aripa si am dat o fuga pana la Sf. Gheorghe, in Delta. De fapt, mai mult la plaja de la Sf. Gheorghe, nici eu, nici Juniorul nefiind pescari - am ales aceasta destinatie pentru ca nu prea suntem fani ai litoralului romanesc si cam toate semnalele sunt sa ne mai bucuram cat mai putem de arhaismul (deja pierdut) al satului din Delta (nu mai zic de actualul context in care am cautat o destinatie mai putin batuta - nu a fost cazul, dar a fost acceptabil).

In fine, am mers pe A2-Slobozia-Harsova-Tulcea-Mahmudia si azi ne-am intors pe Murighiol-Enisala-Babadag-Harsova-Slobozia-A2. Vreo 650km in total...

Ceva poze cu caruta am facut pe fuga la Cetatea Enisala:





Pentru ca in Bucuresti nu prea-mi dau seama de cativa ani de consum (deh, drumuri scurte de nici n-apuca sa se incalzeasca bine motorul), eram curios sa vad cum se prezinta situatia la drum lung asa ca am inceput sa-mi trec consumurile in SpritMonitor:



Prima inregistrare este mare pentru ca am si lasat masina aproape o ora cu motorul pornit sa-si faca idle learningu' si nici n-am stiut prea bine ce sa trec in aplicatie ca prima inregistrare. Dupa care incep sa capete sens cifrele - la cat m-am jucat cu acceleratia pe drumul asta, ma declar multumit.

In rest, masina e fenomenala - incep sa inteleg de ce oamenii raman atasati de marca: stabilitate, comfort la rulare indiferent de suprafata de rulare (m-a bagat Waze pe un drum in constructie - DJ223A - si parca pluteam), putere suficienta pentru average driveru' din mine...

Muttley

  • 5124
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #65 on: July 06, 2020, 18:53:04 PM »
Te-am urmarit discret si dincolo. Si tot trena senzatia ca regreti masina pe care ai luat-o-n detrimentul SX4-ului.
Insa ma bucur sa vad ca incepi, in sfarsit, dupa atatea investitii si asumari orbesti, sa descoperi esenta SG aspirat.
Eu am condus una cativa km si am ramas interzis. E o masina uimitoare, si sper ca-ntr-o zi sa am una. E absolut fabuloasa (*)

*Disclaimer: asta daca nu vrei media entertaiment si masaj in scaune, caz in care te afli-ntr-o mare eroare. Dar nu cred sa fie cazul.

Sa te bucuri de ea! Sincer.
WRX SW 2002

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #66 on: July 12, 2020, 10:54:47 AM »
Cum spuneam intr-o postare trecuta, am in plan schimbarea rulmentului spate (deja achizitionat). Dar mecanicul meu e putin refractar la operatiune (mai ales ca uzura este in mica), vazand cum se prezinta situatia - surubul mare blocat, ca la mai toate cazurile.

Am gasit pe un site polonez un kit Koyo cu toate cele necesare, inclusiv surubul - https://subarak.pl/chemia-kosmetyki-do-subaru/46-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml.html .

Nu prea am identificat surubul separat si ma gandeam sa dau comanda. Pareri?

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #67 on: July 12, 2020, 12:10:19 PM »
Reperul 19 de aici ?

Muttley

  • 5124
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #68 on: July 12, 2020, 12:19:27 PM »
Daca de 19 este vorba, eu il aveam sudat grav pe brate, dar l-am refolosit dupa curatare, uns cu grafitata.
Problema a fost ca am distrus bucsele de pe brate.

Nu sta, ineaca-l in degripant in mod repetat, inca dinainte de a te duce la mecanic.
WRX SW 2002

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #69 on: July 12, 2020, 13:17:20 PM »
Pai banuiesc ca despre ala este vorba, ca mai peste tot unde am vazut ca se vorbeste despre schimbare rulment roata spate (inclusiv pe Youtube) apare mentionat un surub lung...

Ca degripant, WD40 e suficient?

Muttley

  • 5124
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #70 on: July 12, 2020, 13:42:28 PM »
Nu e suficient wd40 universal.
Gasesti degripant la orice magazin de bricolaj sau hypermarket. Eu am luat 2+2 de la Metro.

Dai cu degripant de-a lungul axei din poza.
https://i.imgur.com/MOmp44i.jpg
« Last Edit: July 12, 2020, 13:46:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #71 on: July 12, 2020, 13:50:02 PM »
Vezi să nu dai pe disc.

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #72 on: July 13, 2020, 14:51:51 PM »
Daca ai parbrizul zgariat, mai degraba il inlocuiesti, costa 450 ron + 100 cheder nou.

Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #73 on: July 13, 2020, 15:12:09 PM »
Eu am inlocuit parbrizul in Constanta (NEW BEST GLASS S.R.L., daca conteaza), dar m'am decis dupa ce un alt membru inlocuise parbrizul la SG in Bucuresti, la acelasi pret.
Parbrizul e Fuyao, cu incalzire in zona stergatoarelor. Chederul a fost comandat tot de atelierul de parbrize, dar a durat cateva zile sa'l primeasca

dan_b

  • 1314
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #74 on: July 13, 2020, 16:47:21 PM »
Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...
Ai privat cu detalii firma unde am schimbat eu, daca vrei sa incerci.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Maul

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #75 on: July 28, 2020, 17:43:27 PM »
Imi poti spune, te rog, unde ai gasit parbriz la 450 +100 ?

Azi am sunat la cateva firme cu review-uri OK si am primit cotatiile de 1070 lei, respectiv 850 lei cu totul (parbriz cu incalzire, cheder, montaj)...

Salutare, hop si eu. Sunt in aceeasi situatie in care vreau sa inlocuiesc parbrizul pana la sfarsitul toamnei.
Preturi la Cluj: 540 lei (parbriz incalzire + manopera, dar fara cheder - review-uri destul de nasoale) si aprox 1200 lei (parbriz, incalzire + manopera, dar nu mai stiu daca era inclus si cheder, cred ca da) la Pilkington. Deocamdata mai caut, din cate inteleg, nu prea se gaseste chederul la atelierele care se ocupa strict cu parbrize. Probabil o sa incerc si in alte orase.
2007 Forester 2.0X

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #76 on: July 28, 2020, 21:05:01 PM »
La mine l'au adus cei de la atelierul de parbrize (in vreo juma de ora sunasera pentru vreo 4 chedere)
Ptr SG 65058SA000 ar trebui sa fie codul OEM

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #77 on: July 30, 2020, 13:31:30 PM »
Va foarte multumesc pentru informatii!

Din pacate, deocamdata am intrat si eu in jocul sincopelor (=variatie de turatie si lag atat la relanti, cat si in utilizare)... God, gimme strength...

dan_b

  • 1314
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #78 on: July 30, 2020, 13:50:39 PM »
Cel mai usor ii faci un reset de clapeta - scos borna baterie 30 minute, apoi reconectat, pornesti motorul pt 10 minute la relanti (dar atentie sa nu fie niciun consumator pornit - faruri, radio etc), nu apesi acceleratia deloc; apoi opresti pt 20 secunde pe off, dupa care pui contactul 15 secunde si repornesti pt 5 minute (la fel, fara consumatori, fara apasat accleratie, nimic). Asta ar fi resetul complet.
Apoi, daca nu si-a revenit asa, treci la curatat: clapeta, MAF, egr (daca are modelul asta), urmaresti furtunele care au treaba cu admisia de aer, galerie.
Si eventual valva PCV - daca are si modelul asta si nu a fost schimbata vreodata. E ieftina, vreo 150 lei.
Daca nici asa, atunci bujii / bobine. Cel mai usor schimbi bujiile, nefiind scumpe. La bobine te uiti cand schimbi bujiile si vezi daca e cazul de ceva.
Asta ar fi ca pasi de urmat in ordinea complexitatii :)
Dar sunt oameni mai priceputi pe aici, pot da si alte sfaturi.
Eu mai astept furtunul de vacuum, care inca nu a sosit, dupa care sper sa fie rezolvata problema de la relanti complet.
Insa toate cele de mai sus pot da rough idle, adica relanti-ul haios.
« Last Edit: July 30, 2020, 13:53:42 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #79 on: July 30, 2020, 14:23:55 PM »
Multam, deja s-au facut mare parte din aceste operatiuni - fara efect, din pacate...