Salutare. Bine v-am gasit. Nu vreau sa va plictisesc cu povestea cum am ajuns la decizia sa iau un Subaru, dar 'long story short' am detinut doar masini japoneze si eram in cautarea unei masini care sa se descurce decent intr-un offroad usor spre usor-moderat si care sa nu aiba dinamica unui Matiz in curbe si pe sosea(Pajero Sport, I'm looking at you.
)
Am achizionat recent masina de la shpeedy pe la 109.000Km
si pot spune ca sunt multumit de decizia pe care am luat-o. Masina va fi folosita la iesiri din oras, excursii, vacante, offroad usor spre moderat. Nu va fi condusa decat ocazional prin oras pentru ca in Bucuresti prefer combinatia metrou+bicicleta+talpa.
Pana acum am rezolvat micile problemele estetice, inerente varstei. Masina a fost verificata si singurele reparatii care s-au impus au fost schimbarea bieletelor anti-ruliu pe fata, inlocuirea curelei de accesorii care scartaia la rece si a unei role. Mecanicul a recomandat si schimbarea antigelului ca nu-i placea culoarea. In rest, ca sa-i citez, masina e 'tanc', nu are scurgeri, la capitolul rugina lucrurile stau bine. Rulmentii pe spate si dreapta fata inca nu se preteaza a fi inlocuiti, si urmeaza sa achizionez preventiv surubul cel lung si bucsele.
De asemenea am inlocuit scutul de plastic, care era avariat, cu unul de metal si am achizitionat deja 'window gusset-urile' si urmeaza sa le inlocuiesc ca sa elimin vajaitul, tolerabil de altfel, care apare dupa 80-90km/h.
Trapa am servisat-o, si agata mult mai rar. Mai ramane sa vad cum se poate reetanseiza parbrizul pentru ca e usor enervant fluieratul ce apare dupa 120-140km/h, desi e un avertizor de viteza inedit.
O constatare interesanta. Eram sceptic cu privire la a alimenta cu benzina de 100. Am spus sa incerc, si nu-mi dau seama daca e placebo, dar motorul pare sa mearga mai rotund la turatii mici, in situatii de aglomeratie. De asemenea consumul pare mai mic. Voi mai monitoriza. Banuiesc, dupa multitudinea de sfaturi pro in directia asta,ca la motoarele astea nu se pune problema ca benzina cu cifra octanica mare sa poata dauna supapelor.
Ca urmatoare interventii imi propun sa schimb abreiajul cu unul Exedy FJK2037, specificatii stock, cand se va impune, precum si franele: fie voi ramane pe ATE, fie voi trece pe Brembo.
In privinta suspensiilor, sunt reticent in a o ridica...cel putin pentru urmatorii 2-3 ani. Initial cochetam cu ideea sa o inalt 3/3,5 cm. Dar uitandu-ma in urma la 'offroad'-ul la care l-am facut in ultimii ani, cred ca s-ar descurca si cu inaltimea stock. Ma gandesc ca voi sacrifica si din comportamentul pe sosea, plus uzura suplimentara. E deja usor ridicata din cauciucurile de 215/65/R16, si cred ca e suficient. Ma gandeam mai degraba sa merg pe un kit de calitate dar care sa mentina specificatiile standard.
https://pedders.eu/details/803041https://pedders.eu/details/803040De ce kit? Ca sa-i dau mai putin de munca si la mecanic, si ca sa evit potentiale complicatii. Sunt constient ca nu e cea mai 'cost effective' solutie. Sunt deschis la orice sfat sau sugestie, din fericire ,cel putin pentru moment, nu se impune schimbarea suspensiei.
Ca si concluzie, sunt foarte incantat de achizitia facuta. Multumesc @shpeedy pentru ca ai avut grija de dulapior.