Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #180 on: May 27, 2024, 09:33:49 AM »
Saptama trecuta s-a executat revizia la Forester.

S-au schimbat asa:
- Filtru aer =138,49 lei;
- Filtru ulei = 77,66 lei;
- Filtru polen (Greeen Caf) = 327,92 lei;
- Ulei MOTUL Hybrid 0w20 = 5 l* 117,10 lei/l;
Uleiul ramas - cca, 0,5 l - mi-a fost lasat in portbagaj. Cred ca am adunat deja, din jumatati din astea, cca 2-3 l de ulei prin portbagajele masinilor !
- Lamele sergatoare (fata) = 202,46 lei

Total piese & ulei = 1307,36 lei

Manopera revizie = 464,10 lei

Total lucrare  = 1771,46 lei.

Daca scadem de acolo stergatoarele, strict revizia ar fi fost in jur de 1500 lei - decent zic eu !

PS: Desi era bolnav cobza si initial mi s-a spus ca nu vine la service , Calin s-a straduit sa vina si sa-mi faca o diagnoza (spun mai jos de ce) si cum si cu ocazia asta mi-a facut si un update de soft pentru motor si unul pentru sistemul hibrid.
Multumesc pentru efort, Calin !

Acum de ce am cerut diagnoza:
In urma cu cca 1-2 saptamani, am patit o chestie ciudata:
La intrarea in Avrig dinspre Sibiu, este o trecere la nivel cu calea ferata. Ei bine, dupa ce am traversat calea ferata (paractic eram inca cu ”fundul” masinii pe ultima sina), mi s-a aprins un martor in bord (check engine, daca nu ma insel ca m-a luat prin suprindere) si motorul a dat in balbaiala. Dupa nici 5 m si-a revenit de parca nimic nu se intamplase si nu a ramas niciun martor aprins.
Si faza asta  s-a repetat de doua ori in aceeasi zi si in acelasi loc !
Ciudat e ca in sens invers (la iesire) NU am patit asta !
Eu cred ca fie-s fenomene paranormale, fie o fi ceva echipament al CFR-ului ce bulverseaza computerul masinii. Dar ingteresant e ca am mai fost de ”n” ori pe acolo si cu Foresterul si cu XV-ul si nu am mai patit asta.

Anyway, diagnoza nu a gasit nimic in neregula si nici erori stocate.

Revenind la update-ul de soft:
Nu stiu ce si cum au facut cei de la Subaru, dar update-ul asta a imbunatatit considerabil atat compoirtamentul kotorului termic cat - mai ales - functionarea sistemului hibrid.
Acum , masina merge semnificativ mai mult in mod electric, poti pleca de pe loc si accelera (usor) in mod electric fara sa mai porneasca motorul termic la fiecare adiere pe pedala de acceleratie. Ba chiar, am putut - in premiera cu Foresterul - sa accelerez in doar cu motorasul electric de la 0 km/h la 40-45 km/h.
Si in mers, intra mult mai des modul electric si ”duce” mai mult decat inainte.
Si la modul de functionare al motorul termic am sesizat schimbari in bine - accelereaza mai usor si masina se simte mai vioaie.
Si parca si consumul a mai scazut   - la dus am avut 7,3 l/100 km pe Sibiu - Brasov, dar acasa am ajuns cu 7,1 l/100 km (desi la intoarcere am mers ceva mai alert). Asta ar insemna ca pe Brasov - Sibiu am avut un consum sub 7 l/100 km.

Sunt placut surprins de efectele acestor update-uri !

ODO = 42.393 km
« Last Edit: May 27, 2024, 09:42:57 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #181 on: June 07, 2024, 16:07:25 PM »
Salut,

am vazut ca ai spus ca ai achizitionat niste Lamele sergatoare (fata) = 202,46 lei de la AutoKino.
Intrebare: e vorba doar despre lamelele din cauciuc? Adica se pot inlocui doar acestea, fara tot corpul stergatorului? Sunt curios intrucat eu tocmai am inlocuit stergatoarele fata cu unele Valeo, pentru ca la cele originale s-a deteriorat lamela de cauciuc.

Multumesc pt info!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #182 on: June 08, 2024, 07:18:05 AM »
Este vorba despre întreaga lamelă - adică nu doar bucata de cauciuc ci si elementul de armatura metalică .
Probabil ca nu m-am exprimat corect, dar eu așa le spun - in acceptiunea mea, ștergătorul de parbriz include si brațul (posibil sa nu fie așa).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #183 on: June 10, 2024, 11:45:32 AM »
Salut,
am inteles, deci este vorba despre tot stergatorul, nu doar despre partea (lamela) de cauciuc a stergatorului.
Te-am intrebat intrucat cele after market sunt tot cam la acelasi pret, cum spuneam eu am luat Valeo insa nu mi se par cine stie ce, iar in 18.03.2024, Forester my23 Xclusive a scris ca la SMT costa 415 lei. Deci cand tu ai scris ca sunt doua sute si ceva, m-am gandit ca e vorba doar despre partea de cauciuc.
Multumesc!

Forester23

  • 25
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #184 on: July 04, 2024, 10:31:53 AM »
@BENCa sa fie corect, am mailul de la SMT din 15.02.2024, cod stergatoare SETRSJ8000- 415 lei cu comanda, livrare 4 saptamani.
Pret in reprezentata TUR, 1500 lire la acel moment(200 si ceva de lei).
@ marr
Am vazut ca astia de la noi sunt fani MOTUL- iar pretul de la Autokino m-a dezamagit total. Motul nu e decat un ulei de calitate medie cel mult. Inca odata se confirma foamea reprezentatelor (patroniilor adica) de bani.
Si filtru de polen- 330 de lei?!? WTF! Se cauta pe net si gasiti BluePrint sau Bosch cu 50-70-110 de lei. Am cumparat eu vreo 4 bucati.
Filtrul de ulei oem e cam 50-70 de lei. Filtru de aer cam 100 si ceva, nu mai retin. Deci in niciun caz 1500 de lei o revizie banala!

_ Nu am intalnit pana acum o reprezentanta/service care sa fie corecti cu reviziile! La SSANGYONG au sarit calul de mult. La un tivoli vorbim de 18-2000 de lei! Dezastru! Si uite asa se justifica garantia de 8 ani respectiv 10 ani la SS.

Cu update-ul de soft nu ma pronunt. Eu am pus interfata de dealer aici si nu a gait nimic. Poate ca daca mi-o vede in Ro imi baga pe gat vreo mizerie gen DIESEL GATE cu emisiile- la turci nu se omoara astia cu green dealul masii.   
La revizie nici macar nu ridic masina pe cric. Intru sub ea usor, am buson la gura de vizitare, filtru e deasupra, filtru aer - 2 cleme..Gata. 10 minute daca stai sa pierzi vremea. Si daca nu mai ai garantie, cu atat mai mult imi fac reviziile singur! La Forester am 3 ani garantie in TUR. La revizii ma duc la fiecare 15k, schimb uleiul, ajung acasa, dau jos mizeria lor, pun ulei bun si merg linisitit 5k-10k. Am 4 filtre de aer schimbate, 5 filtre de polen si vreo 6 de ulei! Dar motorul merge asa cum vreau eu de aproape 25.000km in 11 luni de cand am cumparat masina!

Problema e simpla- reprezentata trebuie sa faca bani de pe urma ta! Inteleg ca au de platit mecanic, curent electric, taxe, etc. Dar totul are o limita cand vad preturile la piese! Adica fac ei ulei si filtre in magazie? Inteleg ca manopera o pui avand in vedere si costurile invizibile (salarii, tva, taxe, utilitati, adaos comercial, profit etc..) dar la piese si ulei de ce?! Aici m-au pierdut!

PS- cu scuzele de rigoare, nu am vrut sa poluez jurnalul, dar pentru vizitatorii care citesc, poate informatiile sunt utile in contextul de fata!
« Last Edit: July 04, 2024, 10:43:08 AM by Forester23 »
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #185 on: July 08, 2024, 08:27:39 AM »
Pai, daca n-ai vrut sa poluezi, care-i rostul postarii tale pe topicul meu !?
Ca reprezentele au cheltuieli fixe ce se regasesc in preturile finale, nu-i o noutate !
Ca exista si variante mai ieftine - pentru cine-i interesat - iar nu-i un element de noutate.
Ma rog ...

Sa revenim la ale noastre.
Tocmai m-am intors dintr-o mica iesire in Bulgaria, pe traseul Sibiu - Rm Valcea - Pitesti - A1 - Vanatorii Mici - Clejani - Giurgiu - Ruse - Shumen - A2 (bulgaresc) - iesit de pe A2 spre Provadia - Staro Oriahovo - Obzor. Retur, pe acelasi traseu.
Am prins, la dus, binecunoscutul blocaj de la Pitesti / intrare A1, in vama Giurgiu am stat cca. 15-20 min, in rest s-a circulat destul de fluent.
La intoarcere, pe acelasi traseu, s-a circulat fluent pana la intrarea pe A1, de acolo pana la Pitesti a fost ca-n Need for Speed (coloane pe ambele benzi, mers haotic, cand cu 150 cand cu 80-90 km/h), blocaj la intrarea in Pitesti, lucrari pe Dealul Negru, blocaj la intrarea in Rm Valcea ( de pe centura Rm Valcea am cotit dreapta spre Fedelesoiu - Sambotin - Jiblea si am revenit pe DN 7 la OMV Calimanesti.
Pe autostrazi, am mers cu cca 140 km/h (la dus pe A1 si la bulgari).

Consumul mediu indicat de CB pe cei 1109 km parcursi este de 8,1 l/100 km).
Absolut ok dpmdv, avand in vedere conditiile de trafic si caldura de peste 30 de grade + gabaritul masinii.
Gabarit care se traduce intr-un confort excelent oferit soferului si pasagerilor.

In alta ordine de idei, nu pot sa nu ma mir de rezultatele ultimului update de soft traduse intr-un comportament dinamic muuult imbunatatit al masinii.
Acum pot sa ma declar extrem de incantat de Forester.

Daca ar exista si un update ce sa mareasca rezervorul de la 48 la 65 l ...  8)

PS: ODO 44.603 km
« Last Edit: July 08, 2024, 08:29:13 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #186 on: July 20, 2024, 09:13:34 AM »
Interesante si imbucuratoare observatiile lui Marr despre noul update. Eu am mers de vreo 3 ori cu Forester si senzatia era ca motorul se tureaza dar masina nu acclereaza. Vin de pe Rav 4 hybrid care desi tot cu CVT, se pare ca diferenta de putere, inclusiv a motorului electric, face diferenta. Pe mine m-ar incinta garda la sol si abilitatile de drum greu ale lui Forester ( plus ca e o masina mai iubibila...) dar faptul ca 90% din timp merg in oras/sosea ma inhiba in a achizitiona unul

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #187 on: July 26, 2024, 19:06:26 PM »
Salutari,
N-am mai intrat de ceva timp.
Masina merge bine iar senzatia la volan e faina. I-am facut un update de look, in ton cu numele modelului :)
Undeva prin topicul asta cineva spunea ca un test adevarat ar fi sa urci la Cabana Ciucas. Am facut excursia asta, conditii de drum uscat, pneuri nu grozave, pe final de cariera.
Nici o emotie la urcat (poate sotia in dreapta, pe alocuri), desi pe portiunile foarte inclinate (sunt dale de beton valurate acolo), cu pedala la fund senzatia nu era de forta, urca destul de incet. N-am incercat X-MODE, nu stiu daca ar fi ajutat.
La coborare, de cateva ori pneurile au rupt aderenta pe pietris (musai le schimb vara viitoare), iar masina mi-a dat senzatia unui pian pe scari :)
Dar overall a fost ok, nu pot compara cu alta masina deocamdata.

In alta ordine de idei, ieri m-a lovit in spate careva la trecerea de pietoni si am realizat ce bine e sa ai carlig, cateva zgarieturi minore la mine pe bara

In ce priveste update-ul de soft e o veste f buna, o sa merg si eu sa fac. Se plateste separat sau e parte din diagnoza ?

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #188 on: July 26, 2024, 21:55:42 PM »
Trebuia sa folosești X-Mode, doar pentru genul asta de utilizare a fost gândit.
La Forster nu l-am folosit deocamdată ca nu a fost cazul, insa la XV, s-a dovedit foarte util in condiții de iarna, pe forestiere  cu zăpada proaspăta.

Referitor la update - nu l-am plătit separat, intra in operațiunile normale incluse in fiecare revizie.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #189 on: July 30, 2024, 17:20:58 PM »
Da, pe zapada/noroi l-am folosit si eu in iarna si a facut diferenta. Dar aici era perfect uscat, nu dadea semne ca ar derapa, doar ca urca foarte incet cu pedala la fund.
Data viitoare o sa incerc

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #190 on: August 28, 2024, 14:51:59 PM »
Salutari. Am revenit din concediu, vreo 3500 km pana in Croatia si inapoi
Incep cu aceeasi senzatie placuta de condus, mai ales pe insula unde am fost cazati, drumuri in urcare, coborare, viraje...masina s-a simtit in elementul ei
Nu acelasi feeling pe autostrada, unde ai senzatia de dulap lenes pe roti, dar daca esti cu familia si nu te grabesti, e ok odata pe an  :)

Am facut niste teste pe distante lungi intre Belgrad si Zagreb, autostrada plata ca in palma. Cruise control - viteza 130 km/h
- in mod drive, masina asta iubeste sa mearga turat intre 3000 - 3500 rpm, ceea ce duce la un consum mediu afisat de 9.1 la mine
- in mod manual, in treapta 7 merge cu 2600 rpm iar consumul afisat e 8.2, mult mai prietenos cu buzunarul
Nu prea inteleg de ce CVT-ul alege turatii mai mari in mod drive, iar daca trec in manual tot ea zice imediat sa trec intr-o treapta superioara (clipeste sageata up) si turatia implicit scade

Dar am avut o alta problema, mai serioasa
Granita sarbo-croata foarte aglomerata, am facut 3 km in 3 ore cu viteza melcului, afara era canicula 36 grade
Dupa prima ora, mi-a taiat clima - intra mai mult cald, decat rece, l-am inchis de tot si am deschis geamurile.
Dupa inca o ora, martorul de temperatura motor a inceput sa clipeasca rosu iar mai tarziu a aparut mesajul ca temperatura uleiului in cutia de transmisie e prea mare si motorul trebuie oprit. Ceea ce am facut, am deschis capota si dupa 20 min am repornit si am trecut granita cu succes, apoi totul a revenit la normal
Stiu ca erau conditii grele de canicula, iar motorul nu prea avea cum sa se raceasca, inteleg asta, dar din sutele de masini din jurul meu, doar eu am patit. Asta n-a fost deloc placut si ma intreb daca poate fi o problema la mine, mai ales nu inteleg legatura dintre A/C si temperatura motorului

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #191 on: August 28, 2024, 15:28:35 PM »
Pai climatizarea foloseste un radiator mai mic pus in fata radiatorului de apa pentru motor. Acela degaja caldura si incalzeste apa motorului.

Intrebare: Cat ai stat pe loc ai lasat cutia in Drive si ai stat cu frana calcata sau ai mutat in N sau P?

Oricum, mergi la service si verifica masina.
« Last Edit: August 28, 2024, 15:29:44 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5136
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #192 on: August 28, 2024, 15:43:38 PM »
...si fa-ti topic eventual, asta-i al altui membru  ???
WRX SW 2002

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #193 on: September 24, 2024, 08:51:42 AM »
Buna ziua.Recunosc ca nu am vazut sau nu am citit cu atentie topicul dar sunt curios cat este impozitul pentru aceasta motorizare.Daca s-a mai scris scuze anticipate...

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #194 on: September 24, 2024, 10:05:14 AM »
Nu mai retin exact, dar sub 100 de lei/an.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #195 on: September 24, 2024, 12:17:19 PM »
La Sibiu impozitul este  63 lei, am platit pana in 31 martie 57 lei. Reducere 75% pt hybrid.
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #196 on: September 24, 2024, 14:32:04 PM »
La Bucuresti impozitul este 12 lei, dar isi scot parleala cu taxa de parcare = 569 lei  ;)
« Last Edit: September 24, 2024, 14:40:34 PM by BEN »

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #197 on: September 24, 2024, 15:13:24 PM »
Multam fain pt raspunsuri!