Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

marr

  • 2257
Forester 2020 (e-boxer)
« on: April 21, 2020, 12:55:18 PM »
Mi-am luat  inima-n dinți si am purces (și) la acest Jurnal.
Cronologia, pe lung:
2008 - FORESTER
2016 - XV
2017 - Impreza
2019 - XV
2020 - FORESTER
Istoria actualului Forester (da,daa ... AAA & stuff):
Înaintea erei noastre, mai exact prin ianuarie a.c. , B.P. (before pandemia), după mai multe discuții ... am decis sa fac ceva pentru sufletul meu ! Respectiv sa iau o mașina de care nu am neapărată nevoie ...
Sunat la AK, discutat, ofertat, dat comanda. Termen initial de livrare ... sfârșitul lui mai / începutul lui iunie. Aparent, primul stoc de Forester ajuns in Europa se evaporase prin show-room-urile dealerilor. Deja-mi făceam probleme ca nu o sa reușesc să rezolv cu înmatricularea până la începutul lui iulie, când programasem concediul în Grecia.
Apoi, a venit virusul vieții și  chiar mă bucuram că termenul de livrare a fost atât de lung - mă gândeam că până în iunie se mai așează lucrurile și vedem în ce direcție ne îndreptăm. Era totul OK, eram liniștit și relaxat.
Când, în urmă cu două săptămâni ... surpriză ! Cade bomba - mașina ajunge în câteva zile la Brașov !
Asta mi-a cam dat peste cap planurile (financiare) inițiale, dar conform axiomei că-n tot răul și-un bine, în final soluția de finanțare găsită s-a dovedit a nu fi doar extrem de promptă ci și binișor mai avantajoasă decât ce-mi calculasem eu inițial.

Așa că, în cca. 10 zile de la momentul ”T 0”, am purces spre AK sa las Impreza si sa preiau Foresterul !
Câteva poze de la ”recepție”:



ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #1 on: April 21, 2020, 13:55:13 PM »
Aia a fost, pe scurt, povestea achiziției.
Acum, primele impresii ”la cald” (mă rog, călduț ...).
Pe scurt - e mai faină decât mă așteptam și-mi place mai mult decât aș fi crezut !
Pe lung .... să încep cu reținerile/temerile mele (NB: nu doar că nu am condus mașina înainte de a da comanda, dar nici măcar nu văzusem una ”live”!):
- va fi ”huuuuge” .
- va fi puturoasă / leșinată / moartea pasiunii / mă dau jos s-o împing / you name it !
În realitate, mașina nu-i deloc balena care mă așteptam să fie !
E doar puțin mai mare decât XV ( mă refer la lungime și lățime - pe înălțime e evidentă treaba !).
Totuși, spațiul interior - în special la pasagerii din spate și în portbagaj este semnificat mai mare. În plus, înălțimea suplimentară ( sunt cca. 6 cm dacă rețin corect)  și geamurile enorme montate aproape vertical, amplifică și mai mult senzația de spațiu și ”aerisit”.
Am regăsit senzația aia indescriptibilă de ”acasă”, de spațiu și lumină ce - acum mi-am dat seama ! - mi-a lipsit de când am renunțat la precedentul Forester !
Probabil, faptul că layout-ul panoului de bord, poziționarea comenzilor și forma lor, volanul, etc, sunt 99% identice cu cele din XV au ajutat și mai mult la senzația aia de ”acasă”.
Scaunele sunt de departe cele mai confortabile dintre cele pe care le-am avut eu într-un Subaru. În mod cert ajută și reglajele electrice (pe 8 direcții), dar mai important e că forma șezutului și cea a spătarului, fermitatea materialului, sunt excelent gândite și alese ca împreună, să ofere un confort ireproșabil. Da, am ajuns să mă uit și să apreciez și aspectele acestea.
Astea au fost primele surprize plăcute.

De a doua surpriză plăcută am avut parte pe drumul către casă. Mașina se mișcă mult mai bine decât mă așteptam eu (și clar mai bine decât arată cifrele ce ilustrează demarajul 0-100 km/h) !
Deși este mai grea cu aproape 150 kg decât XV-ul ( 1656 kg Foresterul / 1514 kg XV-ul) și mai mătăhăloasă, iar cifrele o arata cu peste 1,5 s mai ”lentă”, la prima vedere se mișcă similar. La urcare sau în depășiri intră și motorașul electric și cei 66 Nm suplimentari ”puși jos” instant, chiar se simt.
Chiar am urmărit o vreme, pe afișajul central, cum funcționează cele două motoare.
Motorul pe benzină funcționează aproape tot timpul.
Motorul electric, intră în funcțiune, așa:
-- după oprirea completă, la semafor, coloană, etc , dacă iei piciorul de pe frână fără să calci accelerația, mașina o ia cătinel înainte, trasă de motorașul electric. Dar asta doar dacă ești singur pe drum. Altfel trebuie să calci accelerația și va porni instant benzinarul.
-- în deplasare, când nu mai calci accelerația - practic piciorul drept trebuie doar să mângâie pedala de accelerație, sau mai corect, să stea dor sprijinit de ea. La viteze mici - de exemplu, de când intru la mine pe stradă până în curte, am 2-300 sute de m și am reușit o dată să-i fac în mod electric. Am văzut că și soția, care-i o finuță prin definiție - a manevrat în așa fel accelerația că a reușit să facă toate manevrele de intrare și parcare în curte în mod pur electric.
Funcționează similar chiar și la viteze de croazieră, dar acolo doar pe distanțe scurte deoarece, inevitabil, trebuie să mai și calci accelerația.
-- când ai nevoie de mai mult cuplu ! De fapt, acolo ajută cel mai mult motorașul electric. Acționează ca un fel de (mini) turbină, oferind pentru o perioadă de timp, un boost de putere și cuplu. E util atât în depășiri, cât și în off-road, sau pur și simplu când ai de urcat o pantă.
Una peste alta, mi-a plăcut cum se descurcă mașina în trafic, mi-a făcut plăcere să mă joc cu cele două moduri ale cutiei (I) și (S), mi-a plăcut confortul și m-a încântat regăsirea senzației de .... Forester !
Am scris deja prea mult, cu prea puține informații utile, așa că mă opresc aici.
Revin după ce-mi structurez puțin ideile.

PS: Nivelul de echipare este, în acte ”Style” (echivalentul versiunii Confort in Germania). Dotările sunt prea multe - pe multe încă nici eu nu le știu -ca să mă apuc să le enumăr pe aici. Pe scurt, este penultima versiune de echipare, sau cum s-ar spune ”full de full, fără piele”.

PPS: Am omis să spun ce mă deranjează (mă rog, ce mi-ar fi plăcut să fie .... altfel):
- trapa se mai regăsește doar pe ultima versiune de echipare (Premium/Platinum/etc). Până acum, trapa aia mare se regăsea pe toate variantele de echipare cu excepția celei de bază.
Nu am folosit de mai mult de două-trei ori pe an trapa cât am avut vechiul Forester, dar acum mi-aș fi dorit să o am (deși, probabil ar fi fost la fel de folosită).
- oglinzile nu mai sunt la fel de mari ca la SH. Sunt doar puțin mai mari decât cele de pe XV. Înțeleg considerentele de aerodinamică, faptul că ai ”n”-șpe sisteme de siguranță și avertizare, da-mi plăceau urechile alea de elefant !!!
- rezervorul ! I-au tăiat 15 l și cei 48 l rămași mi se par puțini. Da, găsești la tot pasul benzinării ... dar totuși !
- roată de rezervă ... lipsă ! I-a luat locul bateria ...


« Last Edit: April 21, 2020, 16:03:53 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dmp

  • *
  • 195
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #2 on: April 21, 2020, 15:15:27 PM »
Sa o conduci cu placere!
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #3 on: April 21, 2020, 15:43:54 PM »
Felicitări pentru achiziție!
Mi-a plăcut descrierea ta la prima folosire.
Nu mi-a plăcut mărimea rezervorului și lipsa roții  de rezerva.
Suna interesant ce povestești.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #4 on: April 21, 2020, 16:12:06 PM »
Multumesc !
Deocamdata are doar 197 km la bord si .... sta !
Abia astept sa treaca nebunia asta, să ne mai dezmorțim și noi și să începem să adunăm km și colb pe Forester !
Nu știu dacă am menționat, dar Foresterul nu va fi mașina de muncă ci mașina de drumeții, ieșiri de week-end și concedii.
De produs, va trebui XV-ul să producă pentru amândouă !!!
De mâine chiar !
.....
Deși este mai grea cu aproape 150 kg decât XV-ul ( 1656 kg Foresterul / 1514 kg XV-ul)
....

Corecție !
Acum am primit CIV-ul Foresterului și zice așa:
- Masa reală (kg) = 1739
La XV, ce trecusem eu mai devreme (cele 1514 kg) reprezentau tot ”masa reală” din CIV.
Ca atare, Foresterul e mai greu cu exact 225 kg !

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #5 on: April 21, 2020, 16:38:39 PM »
Cea verde era mai misto.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #6 on: April 21, 2020, 16:55:51 PM »
Da, daaa !
Se pierde mai usor in peisajul natural ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #7 on: April 21, 2020, 18:10:13 PM »
Totuși, spațiul interior - în special la pasagerii din spate și în portbagaj este semnificat mai mare. În plus, înălțimea suplimentară ( sunt cca. 6 cm dacă rețin corect)  și geamurile enorme montate aproape vertical, amplifică și mai mult senzația de spațiu și ”aerisit”.
Am regăsit senzația aia indescriptibilă de ”acasă”, de spațiu și lumină ce - acum mi-am dat seama ! - mi-a lipsit de când am renunțat la precedentul Forester !

"Nu-ti spun sa te bucuri de masina cea noua caci stiu sigur ca o vei face!"... ca sa citez din contemporanii evitati de COVID-19  ;D
Daca tot apreciezi ca spatiul din interior este semnificativ mai mare iar vitralizarea generoasa iti recomand sa ii atasezi si niste jardiniere cu legume de sezon, plante aromate sau topinambur, dupa marasmul pantagruelic al Domniilor Voastre  ;D

Superbul e-Forester ramane emblematic pentru clasa sa dar si un pionier in ceea ce va urma sa se intample in industria automobilistica. Ca tehnologie este pe drumul cel bun iar ca accesorii si confort pot confirma ca a atins o etapa de desavarsire a consacrarii stilistilor niponi.

Abia astept sa ni te alaturi in frumoasele iesiri pe drumuri domoale serpuind de-a lungul paraielor de munte la umbra ocrotitoare a versantilor provocatori.

Drumuri bune si felicitari pentru perseverenta de a fi un promotor al noilor, modernelor, confortabilelor si fiabilelor tehnologii elaborate de SUBARU!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #8 on: April 21, 2020, 19:20:14 PM »
Multumim frumos !
Dumneata vorbeste, rogu-te, cu Covidu si noi ne vom prezenta negresit pentru a va insoti pe drumuri de munte sau de deal/podis/campie, fie ele domoale sau nu - important e sa fim intr-o aleasa companie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #9 on: April 21, 2020, 20:39:26 PM »
Sa o stapaniti sanatosi! Aratos modelul si se pare ca in sfarsit este in ton cu vremea si vremurile judecand dupa dotarile pentru pasagerii din spate.
Astept binecunoscutele tale relatari cu privire la consum si comportament la drum intins.

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #10 on: April 21, 2020, 22:32:34 PM »
Din păcate, astea vor trebui sa mai aștepte ...
Dacă se va prelungi totuși prea mult nebunia asta, probabil o voi lua si pentru cate o deplasare “in interes de serviciu” la câte un drum mai lung, sa o dezmorțesc si sa-i fac ... rodajul.
Deși nu prea pare a fi locul Foresterului pe autostrada ci pe cărări de munte, sunt curios cum se comporta si la viteze de 130-140 km/h.
Si nu ma refer la ținuta de drum ci la comportamentul motorului, dacă “obosește” si la diferențele de consum fata de XV.
Dacă, in condiții normale, estimez ca XV-ul are o autonomie cu cca.200 km mai mare (strict datorită celor 15 l in plus ai rezervorului) cred ca la viteze de autostrada diferența creste simțitor din cauza aerodinamicii de cărămida si a celor peste 200 de kile carate in plus de Forester. Dar poate ma înșel si s-o fi petrecut vreo minune ce doboară legile fizicii ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #11 on: April 21, 2020, 22:58:57 PM »
Iepurasii au adus un cadou frumos de Paste.

Sa il purtati sanatosi !
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

AVIGI

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #12 on: May 02, 2020, 22:37:53 PM »
Felicitari,sa te bucuri de ea.O astept in sapte zile pe a mea .Am luat un fullll ca nu ma puteam desparti de trapa.
forester 2014
forester e-boxer 2020

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #13 on: May 04, 2020, 12:40:55 PM »
Astept cu interes impresiile tale dupa ce-ti ridici Foresterul !
Eu am oscilat mult intre versiunile de echipare. As fi mers pe versiunea de top strict pentru trapa (desi, la fostul Forester, o foloseam rarissim - de doua-trei ori pe an). Restul de dotari oferite in plus pentru cei 3000 Euro sunt nesemnificative dpmdv ( tapiterie din piele, sistem audio cu 9 incinte in loc de 6 si jante pe 18” in loc de 17”).
Si tapiteria din piele a fost argumentul sa nu merg pe versiunea de top deoarece am prostul obicei de a nu suporta vara scaunele din piele - nici la birou nu mai folosesc vara scaunul din piele (pielea pe scaun ma face sa transpir extrem de mult). Poate ca daca ar fi avut si ventilatie in scaune sa fi mers pe aceasta varianta.

Ce mi se pare ciudat este faptul ca, in versiunea de Europa, a disparut camera din bot - existenta in versiunea ”americana” si regasita si pe Outback. Mi se parea extrem de utila nu atat la parcari cat mai ales in off-road, avand posibilitatea sa vezi exact ce-i in fata masinii.
I-am dat ”tema de casa” lui Calin sa vada daca nu gasim o posibilitate de a monta asa ceva.

PS: Tot de la Auto Kino faci achizitia ?
Si tot cu buy-back la vechiul Forester ?
Stiu ca-mi spunea Paul, la momentul la care am dat eu comanda, ca mai aveau un client ce cocheta cu un Forester e-boxer echipare de top, dar era nehotarat la culoare ....

PPS: Asteptare usoara ! Mult a fost, putin mai este !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

AVIGI

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #14 on: May 04, 2020, 19:32:56 PM »
Cred ca eu sunt ...Da la Autokino buy back, O iau bronz tot la Autokino si chestia cu camera pe nas ma bag si eu daca se poate face ceva!
PS Il chinui pe bietul Paul cu telefoanele!
forester 2014
forester e-boxer 2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #15 on: May 26, 2020, 14:00:02 PM »
Sa-l stapaniti sanatosi si fara probleme. Cum am discutat, trebuie sa facem o iesire saptamanile viitoare.
If you don't look back at your car after you park it, you've bought the wrong car!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #16 on: May 26, 2020, 14:13:25 PM »
Yeap !
S-a notat !

PS: Nu am mai scris nimic pe aici deoarece nu ”mi-am cumparat” ci ”am cumparat” un Forester !
Am fost in week-end sa jucam ceva sport si am vazut ca a trecut de 500 km.
”Soferul” spune ca parca si-a mai dat drumul. I-am spus sa aiba putintica rabdare, sa treaca prima data de 1000 km si apoi de 10.000 km ca sa-si ”dea drumul” cu adevarat.
Singurul drum pe care l-am parcurs la volanul Foresterului a fost cel de la Brasov spre casa, cand am luat masina. Si inca 3-4 km cand i-am facut plinul in urma cu o saptamana. A fost prima data cand am facut plinul la masina cu mai putin de 200 lei ! OMV Maxx Motion 100 !
Asta-i avantajul rezervoarelor mici - face bine la psihic !
Da-i si singurul ...
Aaaa, inca ceva, in calitate de pasager nu pot sa nu spun ca spatiul interior e .... huuuge !
Cu scaunul din dreapta dat aproape de maxim, stau cu picioarele intinse perfect (si  nu-s deloc mititel la cei 1.90 m) iar pe bancheta din spate nu ating cu genunchii spatarul scaunului fata !
Nu m-am uitat ce consum mediu a scos pana acum, asa ca nu ma intrebati !

Astept sa se limpezeasca putin lucrurile, sa treaca ploile astea, si apoi sa scoatem Foresterul pe niste forestiere.

PS: Am surprins de vreo doua-trei ori si deplasarea in modul EV, la niste manevre de parcare. Se aude (doar din exterior) interesant motorasul electric.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #17 on: June 23, 2020, 00:17:31 AM »
Tare masina, alta liga!  8)
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

marr

  • 2257
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #18 on: June 23, 2020, 09:09:45 AM »
Daaa !
Asa spune si doamna mea ... o data la doua zile !

Chiar e mishto masina, dar prea multe nu pot spune deoarece eu nu am mai condus Foresterul de cand l-am adus din Brasov ...
Si o data sau de doua ori sa-i fac plinul ...
Am fost in schimb in cateva week-end-uri ori pe post de pasager si-i cu adevarat confortabil !

PS: Se apropie de prima mie de km.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1319
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #19 on: July 29, 2020, 11:44:01 AM »
La e-boxer cum mai e consumul? :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.