Desi mai tarziu:
Felicitaripentruachizitie,nuitizicsatebucurideeafiindcastiusigurcaoveiface!
.......
PS: 2 tone ziceai? Spune-i si lui Sese asta ca s-a suparat pe mine cand i-am zis ca e prea grea!
Multumim !
Legat de masa - am exagerat putin !
M-am informat si, conform datelor din Cartile de Identitate, avem asa:
- Forester e-Boxer - 1735 kg;
- XV 2019 2.0 NA CVT - 1514 kg;
- XV 2016 diesel - 1495 kg;
- Impreza 2016 2.0 NA CVT - 1420 kg;
Deci, avem o diferenta de 220 kg - de aici (si din forma aerodinamica) apar si diferentele de consum (semnificative) in favoarea XV-ului.
PS: M-am uitat din curiozitate in CI-ul vechiului meu Forester SH diesel.
Asta avea masa proprie = 1652 kg
Prin urmare, greutatea suplimentara a Forester-ului actual fata de SH-ul diesel este de doar 83 kg. Un pasager nu prea bine hranit.
Pe coclauri, Foresterul actual fata de vechiul SH este penalizat de consolele ceva mai lungi (cred, ca nu am datele in fata) si de unghiurile de atac si degajare mai mici (la asta nou nu mai sunt ”taiate” oblic ci sunt paralele cu solul).
Si - probabil - de ampatamentul mai mare.
Nu stiu cu cat e mai mare, ca in CI-ul vechi nu apare aceasta valoare, dar la cel nou avem asa:
Distanta intre axe:
- Forester e-boxer - 2670 mm;
- XV 2019 2.0 NA CVT - 2665 mm;
Deci, fata de XV, avem in plus cantitatea neglijabila de 5 mm.
Sunt curios cat e la SH.
Alte date de gabarit:
Lungime totala:
- Forester e-boxer - 4625 mm;
- XV 2019 2.0 NA - 4465 mm;
- Forester SH diesel - 4560 mm;
Latime:
- Forester e-boxer - 1815 mm;
- XV 2019 2.0 NA - 1800 mm;
- Forester SH diesel - 1780 mm;
Garda la sol e identica la toate = 220 mm;
Ca sa revenim - da, este posibil ca, in situatii specifice - de exemplu la coborarea unei pante abrupte urmata de o urcare pe o rampa la fel de abrupta, e-boxerul sa ”agate” cu bara in mal. Sau, la limita, pe o culme ingusta sa ramana pe burta ...
Dar astea-s cazui extreme si probabilitatea ca un Sk sa nu poata trece pe unde trece un SH este extrem de mica (0,01%).
Cuplul motorului pe benzina e mic - daca-l comparam cu dieselul - dar este similar cu cel al tuturor motoarelor 2.0 NA Subaru din ultimii (cel putin) 10 ani. Si lipsa reductorului de la modelele SG si SH este (probabil) suplinita de X-Mode si cutia CVT.
Inca ceva - motorul electric nu functioneaza tot timpul ci doar atunci cand computerul considera ca este nevoie de el. Deci, ceva-ceva ar tine bateria. In plus, bateria se incarca si de la motorul termic (actioneaza si ca un fel de generator) nu doar din recuperarea energiei de franare.
Din pacate, dat fiind faptul ca asta nu-i maina mea decat atunci cand vine factura de leasing ... prea curand nu o sa-l vedem pe traseul sugerat de tine (si nici pe alte coclauri ”dure”).
Dar cu XV-ul m-as ”baga” ! Totusi, inainte de asta ar cam trebui sa-l echipez cu niste anvelope decente si cu o roata de rezerva. Nu as avea tupeul sa ies pe coclauri doar cu un spray de lipit anvelopele ....
PPS: Cand mai ajungi pe la Brasov, iti recomand calduros sa iei Foresterul e-boxer de drive-test si sa faci o tura pe la Predeal - Izvorul Rece - Rasnov. Poate n-o sa ti se mai para asa nasoala evolutia de la SH ...