Salut,
Sunt Mihai si sunt dependent de Subaru. Nu am mai detinut unul de aproape 2 ani, de cand am renuntat la Outback si Impreza sedan, dar nu am rezistat poftei de a ma afla din nou la volanul unui model ce mi-a intrat in suflet.
Pe scurt, in tot acest timp ma uitam prin anunturi, visam, salvam ca favorite masini de peste tot, de tot felul (doar Subaru), pana cand de 1-2 luni m-am gandit ca intr-un joc sa imi imaginez cum ar trebui sa fie pentru mine Subaru ideal si asta a iesit:
- Primul lucru a fost sa decid ca va fi Jos, nu SUV sau crossover, sau daca va fi XV sa il cobor imediat (am una destul de inalta si este noua, asa ca nu imi mai trebuie una la fel);
- Apoi sa fie agila, deci Impreza sau Legacy sau cel mult XV dar manual;
- Apoi caroseria desi imi place cea de sedan, am mai avut doua break-uri si imi era dor de unul, deci cautam in principiu break;
- Apoi pe cat posibil sa fie fun, deci clar nu motoare de 1.5-1.6 etc. si nu automat decat daca e 2.5 sau 2.0 turbo si doar cutia sportshift;
- Si nu in ultimul rand, sa fie din generatia 2005-2007; caci BRZ sau ultimul STi nu mi le permit acum;
- Daca este si WRX este masina pe viata, daca nu, o sa fie pana o gasesc pe aceea.
Si iata ca intr-o zi s-a nimerit sa apara pe internet o Impreza break, modelul 2005 (unicornul imprezelor pentru mine), interiorul sport de WRX, doi proprietari si de 10 ani la actualul proprietar, istoric cu facturi inclusiv la SMT, 110.000km (86.000 km motorul fiind inlocuit in garantie la ~24k); alarma, car kit, senzori parcare.
Anuntul a aparut seara, a doua zi am testat-o si a 3-a am luat-o.
Partile bune: motorul sanatos, transmisia buna, caseta de directie buna, suspensia foarte ok, franeaza cum trebuie, nu are rugina pe la aripile spate cum majoritatea au; are reductor (doar pe break au pus la Impreza) Yaai!
Partile rele: masina are nevoie de multa ingrijire. Proprietarii de la care am luat-o au facut tot posibilul sa o tina intr-o stare cat mai buna, dar nu au reusit. As vrea sa le bat obrazul celor de la SMT si de la Tehnoplus Design care i-au furat in ultimul hal pe acesti oameni ce acum renunta la marca desi au iubit aceasta masina pe care vor sa o stie pe maini bune. Ca sa intelegeti, peste 1300 lei (o mie trei sute) pentru bielete antiruliu, peste 700 lei placute frana spate, ~1700 lei o toba finala care nici nu cred ca este originala; ~200 lei manopera curatat clapeta acceleratie care dureaza 15 minute si iti trebuie doar o surubelnita si un cleste. Oamenii astia au platit facturi de 3-4 si chiar 5.000 lei. Unele de cate doua ori intr-un sungur an. Pe chestii normale. Rusine! Am crezut ca lesin cand m-am uitat la ele. Un subaru ca acesta se intretine ieftin, dar se repara scump daca nu este ingrijit.
Voi detalia problemele pe masura ce le rezolv, numeroase, in ciuda faptului ca masina a fost anual in service sau chiar mai des. Dar nimic serios. Majoritatea sunt pur si simplu consumabile carora le-a venit timpul.
Multe elemente de caroserie au fost revopsite individual sau prezinta zgarieturi etc. deci estetic este cel mai rau.
Planuri: Sa o folosesc si sa ma bucur de ea. Este polivalenta, deci pot sa car la casa in constructie, pot sa ma duc si la circuit si pot sa ies si prin padure cu reductorul care este fantastic pe langa cutia de viteze oricum scurta. O sa incerc sa nu sparg banca pe piese asa cum am facut cu celelalte
, dar cu siguranta voi egala si depasi costul de achizitie foarte mic.
Poze si ma iertati pentru perioada de absenta... si multumesc anticipat pentru urarile ce vor urma
Am revenit cu chef si pofta de surubarit
Ignorati numerele. Inca nu a fost inmatriculata din cauza "guvidului", pandemie, spalare pe maini si pe creier, sau ce o mai fi, cozi, lipsa programare online la Sectorul 1 cel mai bogat si falos sector bla bla.