Incerc sa fiu succint.
Am zis ca nu ma mai iau dupa malakay si iar m-a vrajit. Intai m-a facut sa tund iarba la Adancata, apoi mi-a explicat cum e cu Gaz Gaz Gaz! la Titi Aur si acum mi-a zis ca ma ajuta el cu revizia si am dat jos tot motorul.
Rectific, l-au dat jos pentru ca eu mai mult am incurcat sau m-am uitat sau am ajutat tinand de motor
Cand am fost sa vad masina si sa merg cu ea mi-a fost clar ca merge prost, insa cunoscand modelul am avut incredere ca motorul este bun. Ce era pe langa nu prea. Victor m-a impins sa o iau si ca rezolvam noi pe parcurs problemele care nu par grave sau scumpe.
M-am pus pe strans piese si la prima jumatate de zi libera am dat fuga la baietii care erau gata sa ma ajute. Multumesc ucosmin (automobilus) pentru ajutor la partea de racire.
Concluzia no. 1 dupa experienta asta este clar ca nu exista service Subaru in Romania si din cauza asta a ajuns o marca pe cale de disparitie. Am gasit nereguli multe in lucrarea facuta de SMT dar si ce s-a facut dupa ei la alte service-uri scumpe.
In primul rand totul pe bloc a fost strans de neam prost pana s-au indoit piese, dat cu loctite, filete stricate, prezoane bagate in bloc unde suruburile nu mai aveau cum sa prinda etc.
In plus, curgea pe la toate garniturile si pe la baie, plecarile de pe loc erau cu vibratii, masina nu tragea sau tragea intrerupt, radiatorul supura si masina se racea greu (ventilatorul statea mult timp pornit si abia abia scadea temperatura cate 1 grad la la 30secunde).
S-au schimbat:
- baie ulei noua
- garnituri capace tacheti inclusiv bujii si suruburi
- bujii
- filtru benzina
- kit ambreiaj
- kit distributie cu pompa apa si termostat
- radiator motor
- ulei Amsoil European Classic 5w40
- Antigel Helpu G12+
- rulment mic de la volant
- filtru ulei Subaru
- garnituri evacuare
- curatat tot ce s-a putut cat s-a putut cu spray-uri de la Wurth (multumesc Simache09)
Sorbul, baia, capacele tachetilor, totul in interior cat am putut vedea arata foarte bine, fara depuneri semnificative sau uzura. Clar o sa ajute un schimb de ulei mai des dar nu s-au gasit metale pretioase pe acolo
Motorul este acum ceea ce trebuie. Mult mai silentios, vibratii de la motor zero, trage si el cum trebuie acum (are iar toti caii), plecarile de pe loc sunt fara vibratii, accelereaza bine de jos si fara sa comenteze
E un deliciu motorul.
Mai sunt mici chestii de urmarit si de facut. O sa le postez cand apuc sa le fac mai pe bucati asa. Pana atunci poze.
Concluzia no2: Comunitatea asta este cea mai misto, indiferent ce caraie altii ca nu se mai identifica, ca a ajuns naspa etc. Multumesc si va apreciez pe toti de pe aici.
Ca sa intelegeti, Victor a trebuit sa ia de pe alt bloc o piesa ca sa putem prinde intinzatorul de curea de distributie pentru ca piesa de pe blocul meu avea filetele muci, suruburile nu se strangeau si intinzatorul se misca. Nu stiu unde mai gaseai pe cineva sa faca asta imediat. Totul a tinut jumatate de zi obositoare mai ales pentru sefu' la fiare care mai daduse o transmisie jos in aceeasi zi.
Concluzia no3: Reprezentantele, service-urile nu au nici o scuza dpdv al costului si timpului de lucru. Asa ceva se putea face mai repede si mai usor intr-un service cu elevator si scule de tot felul. Noi ne-am apucat pe la 2-3pm si am terminat la 10pm cu tot cu strans gunoiul si maturat pe jos. Si teoretic nici unul nu este de neserie si am facut totul cu scule de mana "consumer grade" si un pistol cu acumulator de 150 lei de la Lidl.