Martori de bord aprinsi
Subaru club Romania

Martori de bord aprinsi

Martori de bord aprinsi
« on: June 15, 2020, 18:07:22 PM »
Buna ziua,
Sunt nou membru al fanclub-ului subaru si proaspat posesor al unui Subaru Legacy 5, an fabricatie 2010,  (seconhand), solicit un sfat pentru ce este de facut in situatia in care s-au aprin trei martori la bord astfel: AT OIL TEMP (pulseaza), lampa de avertizare franare (sta aprinsa) si lampa de avertizare sistem de control al dinamicii autovehiculului (sta aprinsa). Masina are motor pe benzina de 2.0l si cutie de viteze CVT.
Multumesc!
« Last Edit: June 15, 2020, 18:14:58 PM by emy25 »

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #1 on: June 15, 2020, 18:50:05 PM »
E simplu: diagnoza si mai vb dupa

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #2 on: June 15, 2020, 18:56:34 PM »
Salut! Spala bine masina pe dedesubt si in zona rotilor/franelor si verifica urmatoarele: nivel ulei cutie viteze la cald (gasesti procedura in manual), verifica mufele ce intra in cutie si parca la modelul tau este unul si in diferentialul spate. Uneori nu mai fac contact bun si dau erori.

Cand a inceput sa faca asa? In ce situatie? Se stinge sau face mereu asa chiar si daca opresti si repornesti motorul?
« Last Edit: June 15, 2020, 18:57:28 PM by MihaiFlorescu »

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #3 on: June 15, 2020, 19:29:43 PM »
Buna seara,
Multumesc pentru sfaturi, maine merg la un service pentru a o verifica pe un tester, voi spala masina pe dedesupt imediat cum mai inceteaza ploile si la service voi verifica uleiul in CVT (am gasit in manual cum se citeste joja cand este uleiul cald)
Au inceput sa se aprinda acum 3 saptamani, s-au aprins toate 3, am oprit si am stat putin, dupa care am plecat si nu s-au mai aprins, apoi, acum 1 saptamana, s-au aprins din nou la un drum de 90 km si acum asa au ramas, chiar daca opresc si repornesc motorul. Uleiul la cutia CVT si la diferential a fost schimb la 105000 km, acum masina are 139000 km. Am schimbat uleiul la motor si toate filtrele la 138000 km.
« Last Edit: June 15, 2020, 20:15:17 PM by emy25 »

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #4 on: June 18, 2020, 21:16:57 PM »
Buna seara,

Am fost la service pentru testare si  codul de eraoare este P0971, Transfer Solenoid Circuit (Hight).  Au spus ca trebuie inlocuit solenoidul de la cutia de viteze, ma puteti ajuta cu o sursa pentru a cumpara aceasta piesa? Pe diferentialul spate nu am gasit nici o priza pentru senzor sau fire pe exterior. Nu am gasit joja pentru a verifica nivelul uleiului din cutia de viteze CVT.
« Last Edit: June 18, 2020, 21:20:41 PM by emy25 »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #5 on: June 18, 2020, 21:36:26 PM »
Poate te ajuta filmulețul de la burtal.


Nu cred ca poți tu sa cumperi piesa dacă nimeni nu stie care e.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #6 on: June 19, 2020, 09:28:02 AM »
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti ce marca de ulei pot sa folosesc pentru cutia de viteze CVT, Subaru Legacy 2010, 2l, 150 CP, dar pentru diferential?

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #7 on: June 19, 2020, 10:37:39 AM »
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti ce marca de ulei pot sa folosesc pentru cutia de viteze CVT, Subaru Legacy 2010, 2l, 150 CP, dar pentru diferential?
Brandul preferat, dintr-o sursa sigura, de tipul 75w90. Brandul ii asigura rezistența in timp dar fiindcă trăim in România și sursa din care îl procuri te asigura ca nu e contrafacut. Motul,Amsoil, Redline etc.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #8 on: June 19, 2020, 11:34:52 AM »
Vezi ca este ulei specific CVT. Nu sunt foarte multe optiuni. Motul sau Amsoil. Unul e normal, altul e premium.

Iar pentru diferential vezi sa iei ulei de transmisie cu norma GL5.
NU GL4, NU GL4/GL5...  DOAR GL5. La fel si aici ai variante Castrol Syntrax de exemplu, altii au mai pus valvoline sau ravenol din gama standard. Iar premium Amsoil.

Dan_XV

  • *
  • 134
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #9 on: June 25, 2020, 08:54:51 AM »
In cazul in care esti din Bucuresti iti recomand sa schimbi uleiul in CVT la SMT pentru ca au utilaj care scoate 90% din uleiul vechi. Initial poate sa para mai scump decat la altii dar crede-ma, merita.
si daca tot esti acolo discuta si de solenoidul ala.
XV 2.0 CVT MY2016

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #10 on: June 25, 2020, 11:25:52 AM »
In cazul in care esti din Bucuresti iti recomand sa schimbi uleiul in CVT la SMT pentru ca au utilaj care scoate 90% din uleiul vechi. Initial poate sa para mai scump decat la altii dar crede-ma, merita.
si daca tot esti acolo discuta si de solenoidul ala.

Multumesc pentru sfat, sunt din  Craiova, am vorbit la Bucuresti si tariful pentru schimb ulei cu uleiul lor este 1200 lei, problema este cu solenoidul  pe care ei nu-l ofera ca piesa separata ci intreg blocul numit valva la pretul de 7000 lei. Inca nu am luat nici  o hotarare si am fost sfatuit de specialisti sa nu mai cuircul cu masina... pana nu gasesc piesa pentru a fi inlocuita, schimbat uleiul din cvt si filtrul. Cam in aceasta situatie sunt acum ...

Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #11 on: June 25, 2020, 14:51:48 PM »
Vezi ca este ulei specific CVT. Nu sunt foarte multe optiuni. Motul sau Amsoil. Unul e normal, altul e premium.

Iar pentru diferential vezi sa iei ulei de transmisie cu norma GL5.
NU GL4, NU GL4/GL5...  DOAR GL5. La fel si aici ai variante Castrol Syntrax de exemplu, altii au mai pus valvoline sau ravenol din gama standard. Iar premium Amsoil.

 Am decis sa cumpar, in urma sfatului dv., pentru cutia CVT, AMSOIL Series Multi Vehicle Syntetic ATF, iar pentru diferentiale 75w90 Amsoil Long Life Suntetic Gear Lube. Sper ca am ales ce trebuie! Va rog sa-mi spuneti cum sa efectuez schimbul la cutie partial sau total ? Informatia pe care o detin este ca s-a schimbat uleiul de la cutie la 105000 km. Acum in cutie este Motul Multi CVTF. Masina acum are 139000 km. Multumesc pentru sfat,

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #12 on: June 25, 2020, 15:53:29 PM »
In cutie ai putin ulei original, ai si Motul, mai pui si niste AMS. Mai ramane sa incerci si niste Rivanol plus o masina de flush.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #13 on: June 25, 2020, 16:03:42 PM »
[...]iar pentru diferentiale 75w90 Amsoil Long Life Suntetic Gear Lube. [...]

Vezi Severe Gear 75w90

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #14 on: June 25, 2020, 17:51:59 PM »
Oricum daca ai un solenoid dus și nu se găsește OEM decât cu toată piesa pana nu rezolvi problema degeaba schimbi uleiul la cutie. După remedierea piesei defecte schimbi uleiul iar?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Martori de bord aprinsi
« Reply #15 on: August 14, 2022, 09:41:12 AM »
Cum ai reușit sa repari problema cutiei cvt ? @emy25
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20