Si uite ca dupa muult timp si muuulti km - (158 000 km la bord), la intoarcere din Grecia am auzit sufland turbina, inca dinainte sa parasesc aceasta frumoasa tara. Pe drum a devenit tot mai evidenta problema, am venit toata Bulgaria in viteza a 5-a masim si nu mai mult de 150Km/h. Nu eram sigur ca o sa reusesc sa ajung acasa, dar am reusit
Mi-am dat seama ce s-a dus pe drum: conducta dintre turbina si intercooler. Asa am aflat ca la motoarele Euro5 este din plastic, iar la motoarele Euro4 este din metal, cu coturi din cauciuc. Am avut de ales in a-mi cumpara una noua din plastic, approximativ 200 euro (900 si ceva de lei) sau sa merg pe varianta veche. Nu mi-a placut deloc varianta cu plastic, asa ca am cautat la dezmembrari si am gasit teava din fier pe un Outback Euro4, fara furtune. Oricum nu aveam de gand sa pun furtunele vechi si am cautat coturi din silicon.
E nevoie de 2 coturi:
45 grade, reductie de la 57 la 51 mm
90 grade, reductie de la 51 la 45 mm
Pun si cateva poze pentru referinta.
Si teava noua, adica veche, dar cu coturi noi:
Un nou look:
Costuri:
Teava veche - 120 lei
Coturi silicon - 180 lei cu transport si coliere forta
Vreo 2-3 ore de munca din partea subsemnatului.