Salutari!
Am decis sa deschis un topic in aceasta sectiune, intrucat intentionez sa raman pe forum, in ciuda faptului ca, iata, nu mai detin nici un model Subaru.
Deci, da, am vandut Foresterul SG 2.5XT manual care m-a servit totusi exceptional timp de 13 ani. Ne-am intalnit cand avea "doar" 5 anisori si 52.000km. In acest interval i-am mai pus doar 115.000km, deci a plecat de la mine cu ~ 167.000km la bord.
Locul i-a fost luat de un Ford Kuga pe care l-am prezentat in titlul putin cam extravagant, evident masina e mai cuminte.
Este modelul 2024, facelift, motorizare 2.5 full hibrid, transmisie AWD (da, nu are nimic in comun cu "adevaratul" AWD), echipare ST-Line X.
Evident, este un salt destul de mare in ceea ce priveste conceptia, dotarile etc. Am vrut sa am toate prostioarele electronice prezente in mod obisnuit pe masinile actuale: senzori pe toate partile, camere front & reverse & 360, cruise control adaptiv, lane assist, pre/collision assist, cross traffic assist, senzori de ploaie, faruri led (fara matrice, dar ambele faze led cu faza lunga automata). Scaune ST Line amestec alcantara si musama, reglaje electrice pe 12 directii, foarte comode si placute pentru mine.
Motorizarea este un 2.5 aspirat de provenienta Mazda inteleg, 150 de cai, cu 210Nm din cate am gasit eu. Este completat de un motor electric de cca 130 de cai, nu am gasit info foarte precise, si o baterie micuta de 1.1KWh.
Combinat se numeste ca am 183 CP.
Evident ii lipseste salbaticia XT-ului, insa se descurca onorabil. Oficial are un demaraj de 8.3s, vreo doua randuri de teste independente intre ele au gasit chiar si mai putin, intre 8.0 si 8.1s. Neimportant, se misca onorabil.
Cutia de viteze este de tip eCVT, adica ceva aproape identic cu ceea ce are Toyota. M-am bucurat ca nu avem curele sau lanturi propriu-zise precum Subaru, eu personal nu am incredere suficienta in solutia aia. Asta e, am si eu un fel de OCD.
La drum masina este usor rigida dupa cum zic unii cu care am mers, fiind setarea default pentru echiparea ST - Line X. Mie imi pare ca este foarte aproape de ceea ce aveam pe XT, care a primit cu ceva timp in urma o suspensie HD progresiva de la colegul Boxer/Penteker. Ideea este ca sta bine pe drum, desi per ansamblu parca o simt mai putin inchegata decat Foresterul.
Plastice la interior destul de ieftinute, dar nu e ca si cum vin de pe vreun Maybach
Fericirea mea este ca NU am trapa. Nu vreau sa mai aud vreodata de asa ceva, este un moft inutil si cu batai de cap.
Consumul este din alt film fata de Subaru, evident. La drum lung, inclusiv zacut peste o ora pe valea Prahovei, am avut consumuri aproape de 5.0 aratate de computerul de bord. Ideea este ca avand rezervorul destul de ok pentru zilele noastre, adica 54l, am si un range generos, si asa incat la un plin nu am un singur fel de mers, cuprinde obligatoriu si extra-urban, si urban, si autostrada, si nationale... di tati! la cele doua plinuri consumate pana acum am avut consum mediu la pompa de 6.3
In oras imi ia in jur de 7 daca merg mai lasa-ma sa te las, mai pe la 8 daca ma las antrenat de Bucharest madness...
Cam atat pentru moment, vedem cum ne impacam in timp.