Cu vreo trei săptămâni in urma am vrut sa schimb frânele complet și brațul stânga deoarece bătea pivotul.
Normal ca m-am gândit ca in doua ore nu am ce face și totul a ținut mult mai mult. Am zis ca ma apuc direct cu brațul, considerând a fi o operațiune mai complicata și “mai adânca” (adică au trebuit desfăcute mai multe piese).
Pe scurt, șurubul din spate a avut nevoie de mult mai multă încurajare pentru a ieși, pivotul (cum nu am furca pentru scos pivoți) a ieșit și el foarte greu și brațul a fost și el incapatanat. Pana la urma s-a rezolvat totul când am trecut la baros. Instalarea brațului nou a luat 5% din totalul timpului, mai ales ca am cumpărat și pentru Justy manualul de reparație așa ca aveam notate cuplurile pentru toate șuruburile (normal, șuruburile fiind strânse la cuplu cu cricul sub brat pentru a simula poziția normala de funcționare, nu cu brațul lăsat maxim in jos).
După ce am rezolvat brațul am trecut fericit la frânele fata, dar totul s-a terminat rapid, când am realizat ca nu am primit discurile brembo corecte, fiind mai late decât spatiul din port-etrier. Am pus la loc totul pe partea șoferului și m-am bucurat ca nu am desfăcut in paralel și partea cealaltă, deoarece era deja noapte.
Acum vreo săptămâna jumate, am schimbat tamburii și sabotii pe spate, totul a mers bine (mai puțin un șurub care s-a rupt, după care am rupt extractorul in șurub, după care am trecut la ciocan, ca sa scot tamburul de la locul lui), pe partea cealaltă am învățat lecția și toată operațiunea a durat mult mai puțin.
Cu ocazia aceasta am reușit sa și ajustez frana de mâna, care doar de la schimbarea frânelor se simțea mult mai bine, dar am mai strâns și reglajul din interior (și aici am avut un șurub incapatanat, care tine plasticul din jurul manetei de frana de mâna, pe care a trebuit sa il gauresc și extrag cu un extractor cu filet invers).
Totul e mult mai bine acum, astept sa vina discurile corecte in schimbul celor returnate.