Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1180 on: May 13, 2017, 21:40:28 PM »
Salutare si scuze ca raspund cu un delay fantastic dar am o periada nebuna la job (exact acum cand m-as ocupa de masina :)) ).

Ma bucur sa gasesc suport din partea voastra si e fain ca pana acum nu am avut nici-o masina normala si spre bucuria mea nu prea am ramas in drum (decat de 2 ori cu un Clio RS...o data s-a rupt pedala de ambreiaj din pedalier si o data a decis sa nu mai porneasca pana cand a fost dat jos de pe platforma in curtea service-ului pornit :) ).

Dat fiind ca am un prieten foarte apropiat care are service (Cosmin cu Activ Auto si el proprietar de Sti din 2007 EJ25 - care de vineri are 310hp dupa softul de la RC deoarece am mers impreuna), m-am invatat sa fiu preventiv si astfel toate masinile (3 in familie, Polo 1.9Tdi, Lupo Gti si Scooby) au asistenta rutiera internationala prin A24 (oamenii aia se ocupa sa vina cu platforma, sa o descuie daca uit cheile inauntru, sa faca pana, sa aduca benzina sau sa o tracteze pana unde trebuie iar la nivel international sa repatrieze cotetul si pe cei din el).

Oricum am zis ca sunt cam ocupat in perioada asta cu munca dar asta nu ma tine din a face 30-50km zilnic cu Subaru si e foarte fain. Imi place mult cum se simte dupa soft...nu stiu ce sa zic de consum deoarece clar pe dyno a supt ceva. Momentan pare ca ma pot baza pe el si clar urmeaza:
- heat wrap la downpipe (e top of the list);
- cum a zis si Mihai Florescu - inlocuire garnituri chiuloasa;
- mai pisa un pic de ulei pe la un furtun...pare de servo...se va verifica;
- are o leaca de troncanit - se verifica o data pusa pe rampa;
- double check distributia....sunt tare tentat sa o fac...Mihai Florescu ce zici?
- revizia;
- clar vopsitoria in deja clasicul albastru de Sti;
- Up pipe ori aftermarket, ori facut la Pilot ori daca gasesc unul de Sti la un pret decent care nu are catalizator;

Un singur lucru ma enerveaza la masina asta: e exagerat de zgomotoasa si asta in conditiile in care nu am avut nici-o masina cu catalizator si fara evacuare facuta dar asta depaseste orice limita a bunului simt mai ales dupa ce am facut downpipe-ul. Aici inca ma gandesc la o solutie.....

Si atasez iar link-ul unde am mai adaugat cateva poze de zilele astea :) https://www.dropbox.com/sh/btniosuw3th6h1a/AAA3CzqRoXCAFrdPCHYLNlyra?dl=0

Acum s ama intorc la munca....

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1181 on: May 15, 2017, 09:49:21 AM »
- double check distributia....sunt tare tentat sa o fac...Mihai Florescu ce zici?

Eu zic doar sa o verifici. Are numai 2 ani, pompa Hepu, curea Dayco, in rest totul original: termostat, role, intinzator. Garantia producatorului este de 3 ani, fata de 2 cum e pe la Contitech sau altele.


Un singur lucru ma enerveaza la masina asta: e exagerat de zgomotoasa si asta in conditiile in care nu am avut nici-o masina cu catalizator si fara evacuare facuta dar asta depaseste orice limita a bunului simt mai ales dupa ce am facut downpipe-ul. Aici inca ma gandesc la o solutie.....

Hmm. Totusi ai evacuare de 80mm si pe ambalaj scria "NOT for road use".
Lasand asta deoparte, eu zic sa pui ceva fonoabsorbant pe plafon si inapoi capitonajul. O sa se simta diferenta. Apoi mai merge facuta la fel si podeaua de la portbagaj.

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1182 on: May 15, 2017, 20:12:48 PM »
Asa voi face, voi arunc aun ochi la distributie :)

Hmmm...aveam o suspiciune in legatura cu evacuarea :)) Totusi am descoperit ca ala mic doarme bine in masina asa ca daca el nu se plange atunci nici eu nu ar trebui. Ramane sa ii pun up pipe-ul si heat wrap la greu :)

Ma gandesc sa inlocuiesc BOV-ul actual Baileys cu o valva originala deoarece nu prea imi place cum descarca. Mi se pare cam inconsecvent si am o suspiciune ca imi afecteaza in anuminte amestecul...ce ziceti de asta?

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1183 on: May 15, 2017, 20:20:05 PM »
il poti desface si curata pe cel de la baileys .. ca asa am patit si eu la forester si acum merge perfect !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1184 on: May 16, 2017, 12:51:25 PM »
error
« Last Edit: June 10, 2017, 17:16:00 PM by Dragos Aron »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1185 on: June 10, 2017, 17:16:11 PM »
Haideti sa poatez repede un mic update :)
Family car-ul este consemnat in service pana pe 15 iulie ai va primi urmatoarele:
- intercooler Sti (l-am primit si e si pacat sa nu il pun :) );
- up pipe de Sti (modica suma de 100lei a meritat ca sa scap si up pipe-ul catalizat);
- downpipe modificat...din nou :)) cu flansa facuta la laser ca sa dea westgate-ul in evacuare;
- evident garnituri OE pentru up si down pipe (mi-au sosit ieri);
- vopsitorie integrala in clasicul albastru Sti (a inceput demontarea) - masina e la Activ Auto;
- bucsi bara stabilizatoare OE (le am deja);
- bucsi bielete anti ruliu Powerflex (comandate deja la Racing Nick);
- banda termica pentru downpipe (achizitionata deja de la Racing Nick);
- sigurante capota Sparco (nu sunt fan dar nu imi place cum face capota);
- discuri spate, placute spate, saboti (inca nu am dat domanda deoarece ma mai gandesc ce sa aleg si mai am o luna pana intra la mecanica);
- revizie;

Mai trebuie sa fac rost acum de o valva recirculanta OE ca sa inlocuiesc bov-ul Baileys. Are cineva de vanzare? Banuiesc ca e direct fit, respectiv scot dop-ul din futunul ala gros, o montez pe IC si bag vacum-ul in ea? :)

Atasez si link-ul cu pozele deoarece l-am mai updatat: https://www.dropbox.com/sh/btniosuw3th6h1a/AAA3CzqRoXCAFrdPCHYLNlyra?dl=0

De asemenea s-au ocupat cei de la Aust Intermed sa imi inscrie masina si acum am numere :) B 991 GOR deoarece pe baietelul meu il cheama Igor si cu ajutorul unei benzi numarul se va citi B 99 IGOR (B 881 GOR il am la Lupo-ul Gti cu care merg la birou). :)
« Last Edit: June 10, 2017, 17:21:33 PM by Dragos Aron »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1186 on: June 10, 2017, 22:25:41 PM »
Mie imi placea si albastrul asta, doar ca ii trebuia ceva mai multa stralucire (mai multa perla in vopsea si strat de lac gros).

Oricum sunt sigur ca o sa iasa bine.

Nu pot sa nu remarc ce lipsita de rugina este. Si deja nu se mai pune ca este italianca. Are 7 ierni in Ro si s-a mers cu ea...

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1187 on: June 11, 2017, 08:42:21 AM »
Spor la treaba ! Ma bucur ca masina a avut bafta de propietari ok !
Detoate , STI sa fie

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1188 on: June 11, 2017, 16:37:58 PM »
@MihaiFlorescu sa sti ca am stat mult in cumpana in legatura cu schimbarea nuantei atat din ratiuni financiare cat si datorita faptului ca nu mi se parea rea culoarea doar ca, asa cum spui si tu avea nevoie de un pic de stralucire. Oricum am fost convins de Cosmin care are si STI cat si service-ul Activ Auto unde am masina ca decizia corecta e albastru STI :))

@MihaiStan Multumesc! Sper sa o duc intr-o forma in care sa fiu mandru sa vin la intalnirile cu voi :) Boala asta cu masinile e veche....nu stiu cum mai rezista sotia mai ales in momentele in care descopera ca banii de Pampers au folst alocati bucsilor :))

Pe langa ce am in lucru acum la Wagon, respectiv caroseria, articulatia si franele spate am inceput sa cochetez cu ideea de conversie la 6 trepte. Nu am buget deocamdata dar trebuie sa cantaresc optiunile.

Un lucru trebuie sa nu uit mai ales ca am tendinta sa deviez des.....asta este masina mea de familie/concediu :)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1189 on: June 11, 2017, 20:00:03 PM »
intra si culoare 02c de sti si swap de 6 trepte :D !!! ma bucur ca ramas pe forum si este ingrijita !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1190 on: June 13, 2017, 10:07:25 AM »
Daca tot vrei sa pui discuri si placute noi pe spate, poate vrei sa schimbi si garniturile.  Iti fac cadou un kit de garnituri. Nu este original. Este autofren.
Ne auzim in privat daca vrei.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1191 on: June 14, 2017, 23:07:53 PM »
Multumesc, suna bine.

Azi ma uitam si am gasit pentru spate discuri Brembo cu placute Brembo, saboti TRW, lichid RBF660 si un det de garnituri etrier OE daca tot am unul de la tine :) Maine le dau ok-ul la service sa le comande. Din cate am socotit vor fi cam 1300-1400lei toate.

Intre timp mai adaug niste poze in dropbox dat fiind ca a intrat masina din tinichigerie in vopsitorie :)

https://www.dropbox.com/sh/btniosuw3th6h1a/AAA3CzqRoXCAFrdPCHYLNlyra?dl=0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1192 on: June 15, 2017, 09:13:19 AM »
Kit = ambele parti stanga+dreapta. Vezi ca acelasi lucru il comanzi si tu. Desi scrie kit reparatie etrier, de fapt o sa iti livreze kit pentru o punte/ 2 etriere.

Daca ai gasit la pret ok pe OEM, mai bine il iei. Eu oricum iti dau ce am, dar de obicei la Subaru, OEM este mai bun decat orice la capitolul garnituri, furtunase oring, sealing kit etc.
« Last Edit: June 15, 2017, 09:16:25 AM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1193 on: June 18, 2017, 19:27:29 PM »
Ajutor!

Salutare,
Astazi datorita ploii de afara am zis sa montez intercooler-ul de Sti dar se pare ca planetele sau mai bine zis furtunele nu s-au aliniat.
Astfel, totul se potriveste, mai putin furtunul care intra pe turbo. Este mai scurt cu cativa cm. S-a mai lovit cineva de problema asta?
Intercooler-ul provine de pe un STI 2007 ej25.

Pe langa acesta as avea posibilitatea sa pun si barele stabilizatoare de pe aceeasi masina. Aveti idee daca se potrivesc? Masina fiind in vopsitorie nu am rampa sa ridic si sa vad cu ochii nei.

Atasez si link-ul cu pozele de azi si sfaturile voastre sunt binevenite :)

https://www.dropbox.com/sh/djy2ocr5ou2four/AAAEmJS6cVgZhGj67-da4a0Ca?dl=0

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1194 on: June 18, 2017, 19:53:52 PM »
Nu merg barele stabilizatoare. STI-ul are ecartamentul mai mare.

Ar trebui sa pui bratele de aluminiu, bieletele antiruliu si bielete de directie cu capete de bara de STI.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1195 on: June 19, 2017, 18:57:12 PM »
Azi am fost la Racing Nick si am rezolvat cu cotul, mi-am luat unul mai lung :) Urmeaza zilele viitoare sa reincerc montarea intercooler-ului de Sti :)

Cred ca spre sfarsitul saptamanii imi ajung si bucsile de la Powerflex si intre timp mi-am comandat camber bolts Powerflex fata/spate. Vreau sa obtin camber fata -1.5 sau -2 pe latura si -1 pe spate (cumulat -3 pana la -4 fata si -2 spate).
Am renuntat la barele stabilizatoare de Sti si o sa comand unele H&R deoarece vreau neaparat 25mm spate. Asta va mai dura un pic deoarece nu am buget deocamdata. dat fiind ca vopsitoria s-a complicat un pic.

Astfel....pentru a obtine o vopsitorie de care Mihai Florescu sa fie mandru :) am ales sa demontam si geamurile laterale (triunghiurile de pe caroserie), luneta si parbriz. Implicit am comandat toate chederele noi cat si kit-uri de montaj de la Wurth. Asta este unul dintre elementele care mi-a deturnat bugetul :))

In legatura cu vopseaua...s-a ales varianta finala, respectiv albastru Sti 2007 (cod 020c din paletarul Subaru). Distractia asta implica vreo 3 perle si doar costul vopselei fara alte cheltuieli a ajuns pe la 3000lei plus tva (vopsea Max Meyer). Pe langa vopsea se va merge pe lacuire si supralacuire pentru a permite un polish de adancime dat fiind ca la final trebuie sa iasa sticla :) Sper sa ne incadram cu materialele de vopsitorie pe la 6000lei+TVA.

Revin cu intrebarea: are cineva de vanzare o supapa de recirculare OEM ca sa renunt la BOV-ul Bailey's? L-am curatat in week-end dar tot vreau sa il dau jos.


Muttley

  • 5133
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1196 on: June 19, 2017, 20:08:17 PM »
-2 pe fata cu -1 pe spate si ARB de 25 spate au sa-ti faca masina ingrozitor de tail happy. Sigur asta vrei de la masina de concedii? :D

PS: camber bolts, pe fata mai ales, au obiceiul prost de a se rupe. Incearca mai bine alte variante, flanse cu offset, brate fata de berlina, ovalizare gauri cu saiba sudata peste... ai solutii garla, toate safe.
« Last Edit: June 19, 2017, 20:14:02 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1197 on: June 19, 2017, 23:00:15 PM »
Da, ai dreptate. 25mm clar va genera huge happiness dar barele H&R au pe spate 3 trepte de reglaj si pe varianta soft ar trebui sa fie ok. Prefer ceva mai multa supravirare chiar si la masina de familie. Am ceva experienta cu Sti-ul unui prieten (2007 ej25) cu barele H&R si imi place comportamentul masinii chiar daca din punctul meu de vedere ar trebui in cazul lui sa mute bara spate de pe soft de mediu.

In legatura cu camber bolts-urile am citit foarte mult pe afara si ai dreptate, exista si experiente neplacute cu ruperea acestora dar in acelasi timp am vazut ca foarte multi au montat incorect. Eu, in afara de masina actuala la care am reglaj in suspensie, am avut camber bolts si nu am avut probleme indiferent de ritmul de utilizare.
Am vazut ca ar trebui oricum pe fata sa existe suruburi cu reglaj de cadere iar suruburile aftermarhet se monteaza pe gaurile inferioare.

Daca cineva are o varianta de suspensie cu tot cu flanse reglabile la vanzare sau doar flanse reglabile sa dea de veste :)

Bratele de berlina nu sunt o optiune pentru mine deoarece nu stiu de unde sa le iau si cu siguranta ar trebui sa le schimb bucsile....inca odistractie in plus care nu e bugetata momentan (dat fiind ca deja m-am cam aruncat din scurt in proiectul asta). Varianta cu elongarea gaurilor si sudarea unei saibe chiar nu as face-o...as prefera sa las setup-ul cum este acum :)

Voi pe ce geometrii mergeti? Daily-ul meu (Lupo Gti...KW, complet Powerflex, 145hp/870kg, big brake kit, semi slick etc) are -2.5grade fata pe parte, toe 0 si -1 grad pe parte spate. Este adevarat ca pe ploaie sau anvelope reci e cam "jucausa" masina dar am gasit a fi un bun compromis intre utilizare zilnica, track day cat si momentele cand fac un drum de Paraul Rece mai rapid. In varianta asta de geometrie am o uzura egala a anvelopelor.
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1198 on: June 20, 2017, 09:39:37 AM »
Integrala schimba geometria altfel pe acceleratie decat o tractiune fata, deci daca un setup a mers pe Lupo, nu inseamna ca o sa mearga pe WRX. Apoi la STi ai geometrii usor diferite dat fiind ecartamentul diferit si e mai greu sa il obtii la wagon.

Tot cu Muttley de mai sus poti sa te sfatuiesti ca el a incercat o sumedenie de setari pe geometrie. Si mai are si WRX wagon ca tine.

Muttley

  • 5133
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1199 on: June 20, 2017, 10:30:52 AM »
Nope, eu doar am stricat-o cu amortizoare de sedan.
Pe de alta parte, si masina de fata are aceeasi problema daca nu ma insel prea rau, parca avea suspensia de STI. As fi curios de caderile pe care le are acum. Sau camber, daca tot s-au adoptat englezismele.

Daca cineva are o varianta de suspensie cu tot cu flanse reglabile la vanzare sau doar flanse reglabile sa dea de veste :)
 

Varianta simpla dpmdv, care rezolva fara nici cea mai mica bataie de cap nevoia de camber mai mare si, bonus, si caster (inclinatie longitudinala) mai mare e asta: https://www.rallysportdirect.com/part/top-hats/whi-kca335-whiteline-com-c-caster-camber-adjusting-strut-mount
Culmea, sunt si reglabile, putand fi indexate cu cate 120* la montaj.

Bratele de berlina nu sunt o optiune pentru mine deoarece nu stiu de unde sa le iau si cu siguranta ar trebui sa le schimb bucsile....
 
malakay, e-bay, dezmembrari specializate pe Subaru... cam 100$ perechea, de STI, aliaj. Recomand provenienta Japonia, cele de UK sunt oxidate (e doar o presupunere paranoica insa).
Bucsele ai zis oricum ca le schimbi, ca ai luat nu stiu ce poliuretanice.
Avantaje: crestere ecartament fata cu 10mm, implicit creste caderea pe negativ, poti pune bara antiruliu de sedan care ofera mai multe optiuni aftermarket.
Dezavantaj posibil: stropesti mai rau portierele.

Voi pe ce geometrii mergeti?....
 

Geometrie varza, distrusa de amortizoare de sedan, repet, ca la tine.
-
 Camber pozitiv fata, camber negativ mai mic decat de fabrica pe spate (asta e ok totusi). Am incercat sa rezolv problema coborand masina cu arcuri "sport", insa doar s-a ameliorat, mai am de lucru. Caderea de pe fata am s-o rezolv usor si absolut sigur si totodata elegant (e parerea mea) cu ovalizare si saibe plate si subtiri sudate peste cu TIG, apoi finisate. Caderile de pe spate nu sunt egale, acolo am un set de camber bolts care inca nu m-au convins. Poate le folosesc doar pentru estimarea deviatiei care-mi trebuie, apoi aplic iar manevra cu saibele. Altfel, varianta ideala, brate reglabile. Problema e ca-s scumpe de behaie.

- Caster standard. Sau ma rog, usor marit urmare a coborarii suspensiei. Ma gandesc sa-mi bricolez un discret ALK acasa (distantiere pe bucsele posterioare ale bratelor fata).

- Toe zero, atat fata si spate. Acum e o idee deschisa pe fata, normal ca vireaza mai rapid si mai bine, dar in linie dreapta e usor instabila.

Toe-urile mi le fac singur, acasa, cu sfoara. Am in plan sa-mi fac si echipamentul pentru camber.

Alte modificari pe suspensie si directie:
- ARB spate de WRX / STI sedan (spatele se potriveste la wagon, fata nu) OEM, de 20mm. Originalul are 17. I-a luat mult din subvirarea aia idioata, acum se apropie de neutralitate. Estimez ca voi trece in domeniul supravirarii dupa ce-i fac caderi negative pe fata. Apoi, pentru ca arcurile "sport" pe care i le-am pus sunt mai fleasca decat cele OEM (sincer sa fiu, avand in vedere drumurile noastre, imi convine) si are ruliu mai mult decat inainte, am sa-mi iau o bara fata de 22 diametru, cu 2 pozitii (standard pentru 22, offset pentru 24). Originalul are 20.
- caseta de directie mai rapida (nu ai observat nimic dubios la actuala???). De departe, modificarea nr 1 adusa masinii;
- cuplaj coloana directie de STI, rigid. Desi nu cred ca face nimic in plus fata de un cuplaj de WRX in stare buna;
- strut-bar spate. Pe fata sa vreau si nu pot. A, si o traversa de aluminiu sub masina, parte fata. M-as mira sa faca aia ceva.
Si atat. Poliuretan foarte mult (de fapt cam tot ce se putea face) am inghesuit pe suspensia motor-transmisie. Chestie de preferinte cred. Pe suspensie n-as prea vrea sa umblu cu rigidizari, ca toata Romania e un off-road, iar la mine masina e de zi cu zi.

Anvelope de strada, intinse pe jante cu 0.5" mai late, ca sa flexeze mai putin. Mi-e frica de semislickuri. Cum zicea colegul mai sus, AWD nu e FWD si inca ma abtin de la chestii fortate.
« Last Edit: June 20, 2017, 10:31:47 AM by Muttley »
WRX SW 2002