Nope, eu doar am stricat-o cu amortizoare de sedan.
Pe de alta parte, si masina de fata are aceeasi problema daca nu ma insel prea rau, parca avea suspensia de STI. As fi curios de caderile pe care le are acum. Sau camber, daca tot s-au adoptat englezismele.
Daca cineva are o varianta de suspensie cu tot cu flanse reglabile la vanzare sau doar flanse reglabile sa dea de veste
Varianta simpla dpmdv, care rezolva fara nici cea mai mica bataie de cap nevoia de camber mai mare si, bonus, si caster (inclinatie longitudinala) mai mare e asta:
https://www.rallysportdirect.com/part/top-hats/whi-kca335-whiteline-com-c-caster-camber-adjusting-strut-mountCulmea, sunt si reglabile, putand fi indexate cu cate 120* la montaj.
Bratele de berlina nu sunt o optiune pentru mine deoarece nu stiu de unde sa le iau si cu siguranta ar trebui sa le schimb bucsile....
malakay, e-bay, dezmembrari specializate pe Subaru... cam 100$ perechea, de STI, aliaj. Recomand provenienta Japonia, cele de UK sunt oxidate (e doar o presupunere paranoica insa).
Bucsele ai zis oricum ca le schimbi, ca ai luat nu stiu ce poliuretanice.
Avantaje: crestere ecartament fata cu 10mm, implicit creste caderea pe negativ, poti pune bara antiruliu de sedan care ofera mai multe optiuni aftermarket.
Dezavantaj posibil: stropesti mai rau portierele.
Voi pe ce geometrii mergeti?....
Geometrie varza, distrusa de amortizoare de sedan, repet, ca la tine.
-
Camber pozitiv fata, camber negativ mai mic decat de fabrica pe spate (asta e ok totusi). Am incercat sa rezolv problema coborand masina cu arcuri "sport", insa doar s-a ameliorat, mai am de lucru. Caderea de pe fata am s-o rezolv usor si absolut sigur si totodata elegant (e parerea mea) cu ovalizare si saibe plate si subtiri sudate peste cu TIG, apoi finisate. Caderile de pe spate nu sunt egale, acolo am un set de camber bolts care inca nu m-au convins. Poate le folosesc doar pentru estimarea deviatiei care-mi trebuie, apoi aplic iar manevra cu saibele. Altfel, varianta ideala, brate reglabile. Problema e ca-s scumpe de behaie.
- Caster standard. Sau ma rog, usor marit urmare a coborarii suspensiei. Ma gandesc sa-mi bricolez un discret ALK acasa (distantiere pe bucsele posterioare ale bratelor fata).
- Toe zero, atat fata si spate. Acum e o idee deschisa pe fata, normal ca vireaza mai rapid si mai bine, dar in linie dreapta e usor instabila.
Toe-urile mi le fac singur, acasa, cu sfoara. Am in plan sa-mi fac si echipamentul pentru camber.
Alte modificari pe suspensie si directie:
- ARB spate de WRX / STI sedan (spatele se potriveste la wagon, fata nu) OEM, de 20mm. Originalul are 17. I-a luat mult din subvirarea aia idioata, acum se apropie de neutralitate. Estimez ca voi trece in domeniul supravirarii dupa ce-i fac caderi negative pe fata. Apoi, pentru ca arcurile "sport" pe care i le-am pus sunt mai fleasca decat cele OEM (sincer sa fiu, avand in vedere drumurile noastre, imi convine) si are ruliu mai mult decat inainte, am sa-mi iau o bara fata de 22 diametru, cu 2 pozitii (standard pentru 22, offset pentru 24). Originalul are 20.
- caseta de directie mai rapida (nu ai observat nimic dubios la actuala???). De departe, modificarea nr 1 adusa masinii;
- cuplaj coloana directie de STI, rigid. Desi nu cred ca face nimic in plus fata de un cuplaj de WRX in stare buna;
- strut-bar spate. Pe fata sa vreau si nu pot. A, si o traversa de aluminiu sub masina, parte fata. M-as mira sa faca aia ceva.
Si atat. Poliuretan foarte mult (de fapt cam tot ce se putea face) am inghesuit pe suspensia motor-transmisie. Chestie de preferinte cred. Pe suspensie n-as prea vrea sa umblu cu rigidizari, ca toata Romania e un off-road, iar la mine masina e de zi cu zi.
Anvelope de strada, intinse pe jante cu 0.5" mai late, ca sa flexeze mai putin. Mi-e frica de semislickuri. Cum zicea colegul mai sus, AWD nu e FWD si inca ma abtin de la chestii fortate.