Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1340 on: January 24, 2018, 09:42:57 AM »
Scoate o mufa de la unul din TGV-uri, pune un voltmetru si vezi daca exista variatii de tensiune la pornire.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5124
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1341 on: January 24, 2018, 10:14:23 AM »
Dragos, se pare conf linkului lui Mihai ca-i problema mostenita de la el. A mea porneste la sfert si la -20 grade din pacate. Mi-ar placea sa aiba toanele tale, de dragul ungerii, dar... nu :(
Prost, prost moment ti-ai gasit sa fii maxim de olog dar si somer. Te-ai apucat de niste investitii imense in masina aia si oricat de bine ai vinde-o, tot pierzi o groaza de bani. Sper sa se rezolve problemele...
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1342 on: January 24, 2018, 10:17:15 AM »
eu am trecut iarna cu ea .. fara sa imi dea batai de cap .. sa zic o data la 3 zile mai facea .. nimic enervant .. poate ii e dor de mine :))))
Detoate , STI sa fie

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1343 on: January 24, 2018, 10:30:43 AM »
Cred ca-i placea benzina Lukoil de la Ploiesti :)))

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1344 on: January 24, 2018, 12:21:50 PM »
After remap am mers cu omv100 , numai asta folosesc
Detoate , STI sa fie

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1345 on: January 24, 2018, 14:36:04 PM »
De pornit clar porneste de fiecare data doar ca nu la prima cheie. O singura data am lasat-o sa invarte pana a pornit la prima dar cred ca a durat peste 7-8 secunde. Varianta 2 e sa ii dau la prima cheie 2 secunde si pe urma la a doua o ia imediat :) Pe mine ma enerveaza ideea si faptul ca daca va ajunge la cineva care nu e de pe forum va trebui sa explic povestea si cine stie cum o interpreteaza...

Benzina de 95 eu nu mai folosesc de ani buni dat fiind ca ultimele masini conditionau 98+. Merg doar cu efix 98 (care daca nu mint astia e tot 100) de la Rompetrol (cardul de firma :) ).


Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1346 on: January 24, 2018, 14:46:46 PM »
Daca zici ca porneste la urmatoarea cheie, vezi senzor pozitie arbore cu came si pe cel de turatie.

TGV-urile nu au nicio treaba cu pornirea la rece, cantitatea de aer intrata in motor fiind restrictionata oricum de clapeta. Au rol doar pentru reducerea emisiilor la rece.
« Last Edit: January 24, 2018, 14:48:20 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1347 on: January 24, 2018, 14:50:38 PM »
[...] vezi senzor pozitie arbore cu came [...]

Schimbat si ala :) Nu a afectat cu nimic pornirea.
« Last Edit: January 24, 2018, 14:51:32 PM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1348 on: January 24, 2018, 15:11:03 PM »
Mai ramane cel care da turatia arborelui (montat pe pompa de ulei).
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1349 on: January 24, 2018, 19:10:52 PM »
Asta ar fi o ocazie sa schimb si pompa de ulei :) O sa verific ce costuri implica.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1350 on: February 14, 2018, 01:31:22 AM »
Am zis sa mai updatez si eu un pic topicul...

Wagon-ul dupa Craciun a devenit daily  iar pentru mine asta inseamna cam 250-350km pe saptamna numai in oras. Se intampla sa plec cu el in weekend si asta imi duce media din saptaman respectiva pe la 500km.
Plusuri:
- consumul care a fost calculat la pompa de fiecare data si din cauza ocd-ului de care sufar alimentez la aceeasi benzinarie si la aceeasi pompa in 90% din cazuri...acesta a fost 12,7%, plinul urmator 13,1%, urmatorul 15,8% si pe urma 13,9%. Au mai fost cateva alimentari dar nu de fiecare data am socotit :)
- zambetul tamp zilnic cand iti vezi masina, mai ales cand scapi de la job :)
- faptul ca la fiecare cateva zile ai ocazia sa schimbi cateva vorbe cu cineva legat de masina;
- imi adoarme copilul diabolic de repede;
Minusuri:
- rigiditatea, brutalitatea, faptul ca e morocanoasa :)) Cumva lucrurile care imi plac la masina asta devin minusuri cand o folosesc zilnic;
- trebuie sa pierd mai mult timp cautand locuri de parcare ca sa nu mi-o zgarie vrun ninja;
- evacuarea care nu este un minus pentru mine dar am discutii periodic pe unde am eu treaba

Per total clar imi place la nebunie dar aia astept sa imi iau inapoi masina cealalta ca sa revina Wagon-ul de weekend...mai trebuie sa socializam cam o luna :)


Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1351 on: February 14, 2018, 12:23:15 PM »
Ma bucur ca e ok martoaga ... pentru mine a fost masina care m-a convertit la constelatie  ;D
Detoate , STI sa fie

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1352 on: March 10, 2018, 13:07:19 PM »
Dap, e chiar ok per total dar desigur ca trebuie sa existe si un dar :)) Dat fiind ca se pare ca o iau pe un drum "gresit" pentru bugetul familiei mele o sa incep sa imi tin un log cu km si mentenanta/modificari.

Astfel la 220500km, acel dar consta in urmatoarele lucrari de mentenanta:
- radiatorul pisa antigel grupa mare si dupa ce m-am tot invartit sa iau ceva complet din aluminiu m-am razgandit si am luat un Nissens care se monteaza luni 12.03.2018;
- capul de planetara de pe dreapta fata se crede in razboi in anumite momente si am comandat altul...ajunge saptamana viitoare dar dat fiind ca nu e urgenta nu il schimb pana nu stabilesc tot ce fac pe suspensie/ariculatie;
- am luat si rulment skf daca tot umblu la capul de planetara;
- kit garnituri etrier dreapta spate comandat, ajunge zilele viitoare. Dupa iarna asta etrierul se pare ca ramane un pic blocat si il aud ocazional la plecarile de pe loc;

Intre timp am fost la geometrie si am plecat deprimat. Dat fiind ca am suspensia de sedan, pe fata nu am reusit sa scot camber negativ mai mare de -0,24 grade (0,48 pe punte) si asta in conditiile in care pe langa camber bolt-uriel originale mai am si inferioare de la powerflex.
Noroc cu Malakay care mi-a dat un link cu niste bascule de aluminiu de Sti care deja ziua urmatoare erau in drum spre Bucuresti si luni imi ajung :)

Acum mai imi trebuie urmatoarele:
- poliuretan pentru bascule;
- ALK Whiteline cu mai mult caster;
- sa decid daca merg pe ARB-urile de Sti Hawk (20mm fata/spate) pe care le am deja acasa si daca da, sa comand poliuretan si pentru ele;
- bielete antiruliu Whiteline pentru Sti;

Mai am niste dileme legate de suspensie...acum am KYB rosie ProDrive cu arcurile rosii ProDrive si care este exact pe gustul meu pentru o masina care vede concedii cu nevasta si copilul dar nus tiu ce sa fac...sa iau flanse fata Whiteline cu camber/caster improved, sa caut niste flanse pillowball care sa se potriveasca cu suspensia asta (habar nu am cum sa le gasesc), sa iau flanse fata/spate Group N sau sa trec pur si simplu la Tein/BC/Bilstein/KW (nu sunt decis pe partea asta).

Voi ce parere aveti?




Muttley

  • 5124
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1353 on: March 10, 2018, 15:11:55 PM »
Io-s de parere ca dai banii pe prostii ca sa-ti pui radiator de racire la kg  :angel:
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1354 on: March 10, 2018, 15:15:46 PM »
Din experenta mea cu Nissens s-au dovedit a fi foarte bune :)

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1355 on: March 17, 2018, 22:30:30 PM »
Post 1

Mi-au sosit basculele de Sti si arata mai bine decat ma asteptam. Chiar si bucsile se prezinta intr-o stare...as zice perfect pentru niste piese vechi. Totusi, nu le voi monta asa. O sa am rabdare pana bugetul imi va permite sa le echipez corespunzator cu poliuretan si ALK Whiteline.

Si cateva poze atasate:




Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1356 on: March 17, 2018, 22:55:53 PM »
Post 2

Am profitat de vremea buna si am alocat un pic de timp sa fac niste masuratori ca sa fiu sigur ca merg in directia corecta. Astfel, am luat barele stabilizatoare ramase de la Sti-ul Hawk al unui prieten si le-am pus pe langa cele de la wagon pentru a compara diferentele.
Au rezultat urmatoarele:

Fata
- bara stabilizatoare de sedan Sti e de 20mm, la fel ca cea de Wagon;
- bara este mai lunga cu circa 1cm in fiecare parte;
- unghiul de prindere al bielelor antiruliu este complet diferit. Cred ca merg puse si cele de wagon cu suruburile montate in Z dar o sa imi iau bieletele de sedan;
- este clar ca bara de sedan trebuie cuplata cu basculele din aluminiu pe care le-am luat deja;
- clemele de prindere pentru bucsile barei sunt la fel la wagon si la sedan;






Spate (aici e distractia):
- bara de sedan este mai lunga la o masuratoare empirica cu circa 7cm (3,5cm pe parte);
- montajul acesteia pe bratele de wagon cred ca va pune stres mare pe bieletele antiruliu;
- bridele de prindere nu se potrivesc;
- suportii de pe caroserie de asemenea nu se potrivesc;











Si asa arata spatele la sedan:



Si diferentele de lungime:
Wagon:

Sedan:


Concluziile ar fi:
Fata
- bara de sedan merge montata in combinatie cu bratele de sedan si cu bieletele antiruliu de sedan;
- nu sunt necesare alte modificari, adaptari, etc.
Spate:
- bara de sedan cu bratele de wagon nu pare sa fie deloc o combinatie buna;
- oricum trebuie suporti caroserie si bridele care imbraca bucsile;

Intrebari/dileme:
Fata
- nu am;
Spate:
- as face si aici conversia la bratele de sedan: http://www.jdm-import.com/jdm-shop/suspension-parts/subaru-impreza-wrx-sti-gdb-rear-lower-arms/ dar imi e teama ca imi vor freca gumele in aripi. Bratele de sedan sunt mai lungi/late cu 10mm pe parte deci 20mm pe punte;
- oare daca iau bratele de sedan, in afara de bieletele antiruliu mai trebuie altceva?



Muttley

  • 5124
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1357 on: March 17, 2018, 23:25:22 PM »
Pana in 2005 a fost o bara spate. 2006-2007 alta. O fi avand legatura cu 5x114, numit de englezoi widetrack.
Bara de sedan MERGE pe wagon! Cu conditia sa fie cea buna.

Bratul spate impreuna cu amortizorul formeaza un triunghi. Interfata anvelopa/aripa o ai pe la linia mijlocie a triunghiului. Daca jos cresti latura cu 10mm, atunci sus, la aripa cu cat oare o sa creasca? Te uiti pe masina si vezi daca valoarea astfel obtinuta iti va pune probleme.

Succes!

PS: pe fata iti trebuie alte bielete dar ai 2 optiuni, cilindric de sedan sau sferic care e doar pentru sedan.
Pe spate nu cred ca trebuie schimbate.
« Last Edit: March 17, 2018, 23:30:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1358 on: March 19, 2018, 16:41:35 PM »
Mai pune te rog si poza cu piulitele si codul lor. Cand poti. Merci!

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1359 on: March 19, 2018, 20:30:19 PM »
Pam pam...astea sunt piulitele OE: