Dupa o lunga perioada, mai exact 2 luni revin si eu cu un update
Astfel, povestea cu cutia care a cedat o stiti aproape toti. S-a intamplat intr-o superba seara de primavara la uimitoarea viteza de 30km/h mergand la relanti in treapta 2 spre un semafor....shit happends.
Am luat in calcul conversia la 6mt dar depaseam bugetul considerabil. Dupa aceea am luat in calcul o cutie sh dar cum tind sa fiu tipicar, nu as fi montat-o asa cum era si o desfaceam deci se adunau alte costuri asa ca am ales varianta de rebuid la cutia mea cu piese noi de origine care s-au dovedit relativ accesibile doar ca termenul de livrare initial de 2 saptamani a ajuns sa fie prin Auto Total 7 saptamani.
Am cumparat urmatoarele:
- pinion treapta 2;
- tren fix;
- pinion marsarier si sincron treapta 1/marsarier (acestea au venit o data cu trenul datorita unui update facut de Subaru prin 2004);
- garnituri, simeringuri, piulite, surubele, rulmenti, etc;
- pinionul de treapta 3/4 s-a spart la depresare si a fost inlocuit asap cu ajutorul lui Malakay (by the way...multumesc mult ca mai stateam 2 luni);
Pe langa toate piesele OE am mai adaugat si placile de ranforsare postate mai sus, un short shifter de Sti GC si un extender de 3"pentru schimbator. Desigur, profitand ca masina este in service o perioada mai lunga am mai rezovat cateva aspecte:
- un punct de rugina la aripa stg spate care s-a soldat cu inlocuirea unei portiuni de tabla pe aripa si contra-aripa;
- am roluit buzele de la aripile spate si le-am inchis cu mastic astfel incat in viraje mai stranse sa nu mai atinga talonul anvelopei (atingea un pic cu 8J si et48 cu gume 225);
- am pus poliuretanul si bielete antiruliu din aluminiu cu poliuretan;
- am pus basculele de Sti cu caster 5 grade;
- am fost nevoit sa trec la bara stabilizatoare fata de Sti Hawk pentru a se potri bieletele antiruliu;
- am schimbat capete planetara, burdufe si alte maruntisuri;
- inlocuit garnitura capac chiuloasa stg.
Si pentru istoric, km....parca 221650.
Concluzii:
- cutia functioneaza ireprosabil dar desigur se aud niste chestii noi. Merg pe ideea ca nu exista cutie de genul asta care sa fie silentioasa
- o data cu basculele, pe langa caster in plus s-a latit puntea fata cu 1,3cm pe parte deci 2,6cm pe punte;
- am obtinut camber cu suspensia de sedan de -1,3gr stg/dr;
- se simte total diferit directia, este mult mai responsive cu un turn in agresiv;
- datorita poliuretanului, confortul a ajuns la nivel de car tras de boi dar sa dea dracii de nu-mi place