Am despachetat cam greu, stiu, dar nu a fost totul gata asa rapid. Rezultatul final conteaza, fiind dupa parerea mea foarte bun.
Echipa de la RallySportDirect s-a miscat foarte repede si in 2 saptamani mi-au trimis din SUA una bucata colet 4kg pentru 60$ transport in care se aflau produse StopTech. Am ales produsele lor in urma feedback-ului foarte bun primit de la cei care au folosit produsele. In acelasi timp au fost ieftine si am dat pe placute fata (recomandate ca fiind aggressive street si track day) + furtunase metalice fata/spate + transport cat as fi dat la noi in tara doar pe placute.
Dar povestea nu se incheie aici...
Cam asa aratau franele mele...
Si clar era nevoie de upgrade dupa diverse sperieturi cu masini care taie calea exact cand te gandesti sa ii dai si tu ceva gaz. Multumesc Dan (impreza01) si Victor + Claudiu pentru contributie
Etrierul de STi este mult mult mai usor decat cel de WRX. Nu imi venea sa cred. E drept ca discurile in schimb compenseaza, fiind foarte grele. Etrierul brembo cantareste 3.9kg si discul cantareste 7.5 kg (pentru cei disperati cu greutatea aditionala
)
Am terminat tarziu si nu am avut timp sa mai fac poze pe lumina...
Vreau sa le multumesc lui Boddo si baietilor de la garaj care mi-au vopsit etrierele si s-au ocupat de schimbarea lor, de aerisirea franelor si asa mai departe.
Evident ca muream de curiozitate si am sarit imediat in masina. Despre ce vorbim? Etriere Brembo de STi, placute si furtunase metelice fata StopTech, discuri DBA 4000 slotted fata, Motul RBF 600, furtunase metalice spate (placutele si discurile spate sunt inca cele vechi no name). Dupa 2 ture prin oras nu am simtit nici o diferenta si eram putin trist. Ca dimensiune etrierul de STi este mai mare decat capul meu si cel de WRX zici ca este copil. Discurile sunt imense si placutele agresive trebuiau sa aiba efect.
Asa ca am platit ROvigneta si am iesit pe autostrada. Frana dupa frana dupa frana de la 110-140km/h pana pe la 20-40km/h si distanta de franare era din ce in ce mai scurta, franele deveneau din ce in ce mai bune pana cand am considerat ca s-a facut formarea lor.. cam 10 repetari si nu simteam "brake fade" deloc, dar cauciucurile de iarna au imbatranit cu 1 an
si scartaiau destul de tare asa ca era timpul sa racesc franele usor dupa care sa repet procesul de formare.
Rezultatul... efectul ideal pentru mine. La apasare usoara franarile sunt la fel ca inainte, ceea ce face condusul in oras usor. In schimb, la franari puternice intra imediat botul in pamant si ma chinui sa raman in scaun, suspensia se chinuie sa ramana dreapta si franarile de la viteza mare sunt o adevarata placere. Sa franezi de la 140 la 20 in cativa metri e genial, sa faci chestia asta de 10 ori consecutiv si franele sa tina din ce in ce mai bine e ce isi doreste fiecare pasionat de serpentine. Din pacate franele sunt atat de bune incat cauciucurile si suspensia nu le fac fata. Masina se misca destul de mult si baga botul in pamant cam tare.
Sunt mega extra incantat de performanta.. iar de aspect, mie mi se par geniale, dar fiecare cu gustul lui. Sunt constient ca pana la primavara e posibil sa le am distruse de la nisip si sare, dar era pacat sa pun atatea piese noi pe masina si sa ma zgarcesc tocmai aici.
La discuri am prins un discont de 37% fiindca apare noul model de DBA 4000 si era lichidare de stock. Le-am luat din UK de la un importator DBA (zic ei importator oficial). Transportul a fost doar 25 lire pentru un colet de 40cmX40cm si 15kg. Placutele au un heat range foarte bun, care ma tin in siguranta atat pe vremea rece (temperatura minima pentru functionare optima este de 15 grade C), dar rezista cu brio si abuzurilor, avand un punct termic maxim de 700 grade celsius... cel putin asa declara producatorul. In aceasta categorie de "heat range" intra si bine cunoscutele Ferodo DS2500, dar care sunt de 3 ori mai scumpe. Probabil indicele de frictiune este mai mare.
Recomand acest upgrade posesorilor de Subaru Turbo, in special unde greutatea este mai mare (Impreza >2001 si Forester XT). Probabil ca pentru un full upgrade ar fi trebuit si pompa de frana de STi ca sa ciupeasca mai bine la atingerea pedalei + discuri si placute spate (urmeaza la primavara).