189.800km azi.
Am luat masina de la NEORTIC motors unde am revenit cu placere.
Am schimbat ulei (Motul X-cess 5w40 parca 140 lei), filtru ulei, aer si benzina de la nipparts (55lei) , bujii Denso Iridium (200 lei de la seful GC-urilor), etansat capac tacheti partea soferului cu absolut toate garniturile (nu mai stiu cat a fost ca le am de peste 1 an comandate din SUA).
Pe langa asta am cerut sa mi se aeriseasca pompa de ambreiaj fiindca dupa schimbul ambreiajului am sesizat un zgomot de pompa cand actionam pedala si mai ales la plecarea de pe loc zici ca urlau curelele, dar era din pompa. Zis si facut, sau mai bine zis TACUT, ca s-a facut liniste, au disparut vibratiile si cupleaza acum vitezele mult mai legat si intra mai usor in viteze.
Motorul trage foarte frumos si chiar merge ca uns cum se spune, fara dat in nas si tremurici, revine repede in putere in schimb de viteze fara sa ezite (probabil bujiile).
Bonus daca tot era dat jos intercoolerul mi-au curatat si clapeta de acceleratie si senzorul MAF. Au curatat si pe sub motor urmele de scurgeri de la capac tacheti + masina spalata la livrare.
Cost manopera 290 lei cu factura.
Si distractia acum. Am inteles ca bobina pe cilindrul 3 are lipsa o mica piedica drept pentru care ieri nu am luat masina seara, dand erori pe cilindrul 3 si azi dimineata cand s-au uitat la ea, au realizat ca nu face bine contact. Ca solutie intermediara au fixat cumva cablul ca sa stea presat si sa nu se miste, dar mi-au recomandat bobina noua.
More fun! A pus stetoscopul pe capacul distributiei si de fapt se aude cica foarte clar o rola din distributie, nu piston slap sau ax turbina sau tacheti. Distributia care are 8k km, dar 2 ani, deci a trecut garantia de 18 luni si oricum nu aveam factura de la montaj, deci degeaba. E pana la urma mai mult ca sigur defect de fabricatie, nu eroare de montaj.
Asa ca Mihaitza al vostru in stilul "daca tot schimbi ceva, pui piese scumpe si bune sa te tina", uite ca acum trebuie sa schimbe iar piesele. Imi bag picioarele in curele racing si made in Japan si etc. Mecanicul mi-a recomandat curea Dayco (fiind cea mai silentioasa, spunand ca Gates sunt cele mai rigide si ca astea Conti nu sunt chiar asa proaste cum credem toti) si sa merg pe ce kit gasesc eu ca orice are aprobare Subaru pe Europa e clar minim standard OEM.
Astept cotatie STIshop de la un kit Dayco de la RCM. O sa fac schimbul fara pompa apa si curele accesorii ca astea chiar nu am de ce sa le schimb.
Si uite asa cum imi planificam eu sa pun niste gume bune de vara luna asta, mai astept ca sa fac iar distributia.
In alta ordine de idei am vazut la Neortic un Legacy 2010 albastrul inchis cum am eu revopsit integral si dupa o constatare si cotatie de pret m-am decis ca o sa vopsesc integral masina la ei mai spre vara dupa ce rezolv cu mecanica.