Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

UXE

  • 1741
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #980 on: April 07, 2016, 16:44:06 PM »
Super, eu maine ma duc pe la ei sa imi iau si eu agregatul. Poate o termina si pe a ta pana la sfarsitul programului.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #981 on: April 07, 2016, 16:50:51 PM »
Daca aia a fost problema sigur e gata. Ar fi fost si astazi dar nu au ce le trebuie pentru compresie si diagnoza de Subaru. Din nou multumiri lui 'nea Florin ca apeleaza la prieteni.

Din pacate astea sunt neajunsurile unui service multimarca sau mai mult orientat pe europene. Nu ii critic insa. Costa niste mii de euro bune echipamentele si nu au (cel putin momentan) clienti suficienti incat sa justifice astfel de investitii.

Tocmai de aceea recomand in primul rand centre specializate precum Autokino sau chiar SMT (pentru cine are bani de SMT). Nu stiu Exelixis daca au dotari similare sau folosesc romraider :D

Muttley

  • 5124
Răspuns: Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #982 on: April 07, 2016, 16:59:42 PM »
mi-a spus 'nea Florin ca are o metoda de a le pune la distanta corecta

Daca afli care-i metoda, sa zici si aici daca e diferita de folosirea unei fasii de carton asezate intre curea si limitator in timp ce se strang suruburile  :-\

Edit: ma mir ca un service auto nu are sedevistica de compresie... Fie ea compresie de Subaru. Sa le faci cadou un kit de masurat compresiile de pe OLX, "investitia"-i de vreo 150 lei.
« Last Edit: April 07, 2016, 17:02:46 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #983 on: April 07, 2016, 17:11:46 PM »
Da, e metoda cu un carton de la cutia de filtru de ulei. Nu mai stiu daca dintr-o bucata sau indoita de cateva ori ajunge fix la specificatiile date de Subaru. Era printre ei stiuta cand faceau Subaru la Radacini si au ajuns sa gaseasca un etalon usor de intalnit.
Ca asa cartoane gasesti peste tot :D
« Last Edit: April 07, 2016, 17:13:22 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #984 on: April 07, 2016, 17:59:28 PM »
Sublerul se poate folosi si la masurat carton  ;)
In fine, ma bucur c-o rezolva si ti-o readuc in parametri.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #985 on: April 07, 2016, 21:00:20 PM »
eu folosesc sublerul ... si subaru zice sa le pui intre 0.5 si 1.5 mm deci nu e rocket sience!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #986 on: April 07, 2016, 21:21:06 PM »
Nu e deloc, da' mecanicii au un stil aparte de a prezenta strangerea pe dreapta a surubului ca ultimu' racnet in materie.
Intreb... la malakay n-ai fi putut s-o duci s-o rezolve?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #987 on: April 07, 2016, 22:10:35 PM »
No, prezentarea solutiei era pentru astia mai nestiutori ca mine si ca mecanicii la care am mai fost si nu aveau habar de asa ceva.

Malakay are si el un loc de munca, un ban de facut, treburi etc. Nu puteam sa ma duc la om... "Ba, fa-mi si mie masina". :D

Aia e. Sper sa invete altii din greselile mele sau din ce impartasesc aici. Ma gandesc la cei care asista la lucrari de genul dar nu stiu ce face mecanicul pe acolo...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #988 on: April 11, 2016, 09:49:04 AM »
Am luat masina vineri si am facut cam 80-90 km peste weekend in oras. Motorul merge bine si in continuare se raceste foarte bine si chiar la mers in trafic bara la bara cu treapta 1 apa tot sta la 85-86 grade. Deci bun antigelul asta Hepu G12+. Ramane de vazut in timp cat de bun este pentru instalatie.

Nu s-au montat bujiile pentru ca cele Denso Iridium aratau impecabil si atunci le mai tin cel putin pana la urmatoarea revizie. Oricum cred ca le-am schimbat anul trecut si am facut doar 7-8.000 km de atunci.

Pe partea de sasiu nu s-au schimbat bucsele bara stabilizatoare fata pentru ca era un surub intepenit si vineri la 5 eu am vrut masina.
In rest s-au schimbat pivoti, bielete antiruliu f/s si bucsele bara stabilizatoare spate.
Masina este cu totul alta. E mai inchegata, parca rotile sunt lipite de masina, schimba directia mai rapid si nu mai troncane nimic peste gurile de canal sau micile imperfectiuni. Acum lucreaza direct suspensia.
Uimit de cum niste piese mici si ieftine schimba total comportamentul.

O sa ma duc saptamana asta sa rezolvam si bucsele pe fata si cam gata.

Cost manopera 540 lei.
« Last Edit: April 11, 2016, 10:37:40 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #989 on: April 11, 2016, 10:01:51 AM »
N-am experienta voastra, dar bujii noi dupa 8k km mi se pare overkill.
Ce bielete si bucse, OEM sau upgrade?

Compresia au masurat-o?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #990 on: April 11, 2016, 10:17:01 AM »
ref. bujii, eu fac in Bucuresti 5km in 40 minute + stat sa se incalzeasca motorul 2-3 minute iarna si cel putin 1 minut vara. Timp in care merge bogat si le cam afum. Asta s-a vazut la toate bujiile platina folosite (2 seturi). Astea iridiu spun si ei ca tin mai mult, deci posibil asa sa fie. Pana acum le-am schimbat la 2 ani (~15.000 km) si ti-am spus, erau mereu afumate destul de rau. De asta am vrut sa le schimb mai devreme de data asta.

Bucse OEM, bielete si pivoti ceva firma japoneza dar dupa specificatii OEM, nu upgrade.

Compresia zicea la telefon ca a masurat-o si era bine la toate. L-am rugat sa-mi noteze valorile dar vineri cand m-am dus sa iau masina mecanicul nu mai era acolo si doar am platit factura. O sa mai intreb cand ma duc data viitoare. Sperand ca nu arunca foaia, daca a luat cu adevarat compresia...
« Last Edit: April 11, 2016, 10:18:54 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #991 on: April 11, 2016, 10:32:04 AM »
Da, mi-a scapat ca tu faci Colentina - Cheepera la ore indecente.
Daca mai merg vreodata cu tigaia mea, am sa incerc bielete de aluminiu cu poliuretan, entuziasmul tau dupa schimbarea cu piese echivalent OEM imi da speranta.
Ma bucur ca merge bine, presupun ca ti-a revenit moralu' la cote sanatoase :)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #992 on: April 16, 2016, 22:02:19 PM »
Am trecut la cauciucuri de vara, spalat acaretul, strans un colier uitat desfacut la intercooler si nu stiam de ce se aude asa tare turbina.

Plinul si gusa de descarcare la sfarsit de saptamana.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #993 on: April 17, 2016, 07:47:22 AM »
Ipotetic vorbind, ia in considerare si drumul dintre Talisoara si Cheile Varghisului: este exact traseul la care ne-am gandit ca ti-ar fi pe plac. In afara de peisajele de basm am remarcat un drum serpuitor, cu diferente de nivel, asfaltat proaspat si de o calitate ireprosabila.
Drum bun sa ai oriunde iti vei consuma energiile creative!
« Last Edit: April 17, 2016, 07:54:10 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #994 on: April 18, 2016, 20:53:51 PM »
Primul feedback pentru royal purple dupa aproximativ 3-400km:
- motorul mai silentios chiar si la rece si in ture
- consum mai mic. Am tot observat in mers consum instant cu 0.5-1 litru mai mic dar am pus pe seama drumului si o posibila inclinatie. Apoi m-a lovit la ralanti ca in loc sa oscileze instantu' intre 0.9 si 1l/h sta constant la 0.8 si urca la 0.9 doar cand pornesc ventilatoarele. Inainte sarea si in 1.1.

Dupa 200km s-a transformat din mov "mortisha" in galben transparent aproape. Sa vedem acum si cat de repede se impute cu benzina si cat dispare din el pana la revizia urmatoare.

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #995 on: April 18, 2016, 21:16:41 PM »
Mihai, motor mai silentios si consum mai mic sunt putin in antiteza ;)
WRX SW 2002

Forester

  • 3114
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #996 on: April 18, 2016, 21:22:04 PM »
De ce?
De cand merg eu cu masini, cand motorul (la aceeasi masina) a devenit mai silentios, concomitent tragea mai bine si consuma mai putin (la acelasi stil de mers). Cu alte cuvinte, cand motorul era in "toane bune"  :)
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5124
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #997 on: April 18, 2016, 21:25:26 PM »
Mai sunt o serie de factori. Un aer dens si rece va face un motor mai sprinten, va consuma mai putin si va suna mai rotund. Asemanator cu benzina.
La ulei insa, un ulei "silentios" e un ulei gros. Un ulei gros inseamna frecari hidrodinamice.
Dar asa o fi, nu spun la modul categoric ca ar fi exclus.
WRX SW 2002

Forester

  • 3114
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #998 on: April 18, 2016, 22:40:38 PM »
Am inteles. Ce povesteam eu se intampla cu aceeasi benzina, acelasi ulei in motor (fizic, adica fara sa fie separate de macar o revizie) si pareau efectiv "toane" ale motorului.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #999 on: April 18, 2016, 23:03:31 PM »
Are alta compozitie uleiul, alti aditivi alte tehnologii. De asta costa mai mult decat dublu fata de motul x-cess. Asta nu e neaparat mai gros, dar e mai "uleios". E greu de explicat. Trebuie sa le pipai :)