Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #940 on: March 03, 2016, 17:21:26 PM »
La ce-ti mai trebuie unul?

Manualul este mai distractiv decat automatul iar masina lui Forester este una dintre cele care merg foarte bine.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #941 on: March 03, 2016, 18:17:28 PM »
Pentru circulat in Bucuresti nu recomand sub nicio forma un motor turbo, cel putin nu pe al meu si in niciun caz un Forester.

Iata de ce:


La drumul descris de grafic am consumat 19,8 l/100 Km...

Desi cred ca sunt ultimul de pe acest forum care ar trebui sa-si dea cu parerea referitor la ce anume este recomandat pentru Bucuresti (intrucat nu joc in liga campionilor ca majoritatea celor care posteaza), va marturisesc ca un vecin si-a cumparat Dacia Sandero cu motor de 1.5 dCI/70 CP si ii consuma vreo 5 litri in oras ceea ce il face exagerat de fericit. Alt vecin are un Yaris de 1.4 Diesel si deasemenea apreciaza un consum foarte mic.
Eu mi-as cumpara o automata japoneza, Honda Jazz mai precis, benzina, cu cutie automata. Si basta.   
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5178
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #942 on: March 03, 2016, 18:21:13 PM »
Nu stiu altii cum sunt, da' nici eu n-as freca WRX-ul in traficul de Pipera-Colentina. Am facut o data, prin 2009 cred, 2 ore de la OMV-ul din Pipera pana la Mobexpert, cat sa fie, maxim 300m... Seara, in jur de ora 17, ploaie. Mult, mult prea aiurea. Hai, Brasov, giratorii, stau intr-o suburbie... Merge, aici as fi dispus la DD cu WRX-ul. Si totusi o tin in curte, merg cu aia mica.
Eu aveam impresia ca Mihai mai are un mic litraj. Daca nu, il incurajez sa-si ia o panarama de oras.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #943 on: March 03, 2016, 18:46:26 PM »
Mic litrajul din familie este condus zilnic de cealalta jumatate. Consumul este cea mai mica problema. Am drumuri asa scurte incat un plin sau maxim un plin si jumatate imi ajunge pe luna. Problema e la uzura si costul reparatiilor unei masini de genul acesta cand nici macar nu beneficiez de atuurile pe care le are.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #944 on: March 03, 2016, 23:09:16 PM »
...
Desi cred ca sunt ultimul de pe acest forum care ar trebui sa-si dea cu parerea referitor la ce anume este recomandat pentru Bucuresti (intrucat nu joc in liga campionilor ca majoritatea celor care posteaza), va marturisesc ca un vecin si-a cumparat Dacia Sandero cu motor de 1.5 dCI/70 CP si ii consuma vreo 5 litri in oras ceea ce il face exagerat de fericit. Alt vecin are un Yaris de 1.4 Diesel si deasemenea apreciaza un consum foarte mic.
...
Cu partea asta suntem pe lungimi de unda diferite. Am o mare problema cu ceea ce scoate un diesel pe teava de esapament, chiar si cu filtru de particule. Si din cauza asta eu as bana dieselu din orase. E parerea mea..

...
Eu mi-as cumpara o automata japoneza, Honda Jazz mai precis, benzina, cu cutie automata. Si basta.   
Aici mai vii de-acasa!  :D :D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #945 on: March 03, 2016, 23:10:31 PM »
In seara aceasta, in timpul turei de cartier efectuata pentru tonifierea sistemului muscular al trenului posterior, am constatat ca cele mai multe masini "senioare", in ordine, sunt:
1. Subaru Forester
2. Honda Accord
3. Audi A4
4. BMW Seria 5
5. Dacia Duster

Ca urmare a evaluarii, iti propun o Honda Civic 5D, benzina, automata, de 1.8 l.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #946 on: March 03, 2016, 23:24:17 PM »
Buna seara, Forester!
Nici de departe nu sunt un impatimit al motoarelor Diesel la autoturisme, in special pentru deplasarile in oras, desi compania mi-a pus la dispozitie un S80 D5... caci asa s-a decis in alte sfere.
Astazi am avut o deplasare la Constanta si am preferat sa merg cu masina personala in detrimentul masinii de pozitie intrucat vroiam sa vad cum reactioneaza XT-ul pe DN2 si deasemenea, ma intalneam cu un confrate in fata caruia nu puteam sa apar cu altceva...
Drept urmare, motorul Diesel este conceput, in opinia mea, pentru capacitati cilindrice mari, cuplu mare si consum eficient/masa transportata, adica masini create pentru a muta volume agabaritice si masa mare din punctul A in punctul B.
Pentru eleganta, rafinament, bun gust si confort exista benzina automata.
Cutia manuala, turbina si hergheliile de cai putere sunt destinate celor ca voi. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #947 on: March 03, 2016, 23:43:19 PM »
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

KET

  • 3920
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #948 on: March 04, 2016, 08:15:44 AM »
...
Astazi am avut o deplasare la Constanta si am preferat sa merg cu masina personala in detrimentul masinii de pozitie intrucat vroiam sa vad cum reactioneaza XT-ul pe DN2 si deasemenea, ma intalneam cu un confrate in fata caruia nu puteam sa apar cu altceva...
...

Hahaha! Si confratele a aparut cu altceva decat Subaru, desi are doua  :D :D :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #949 on: March 11, 2016, 11:26:25 AM »
Am luat gandacul zilele astea sa ma feresc de vant si ploaie si ca sa il mai misc putin.

Azi dimineata cand m-am parcat la munca mi se parea ca miroase cam tare a ulei incins. Se pare ca au cedat garniturile de la capacul chiuloasei si pe partea pasagerului, dupa ce le-am schimbat pe partea soferului anul trecut. Acum imi pare rau ca nu am luat kit complet stanga-dreapta. Nu picura (inca) dar le vad umezite de ulei.

Si mai am o problema la gatul de alimentare cu ulei. Probabil cand s-a umblat la garniturile de care spuneam mai sus, nu a fost strans bine si la presiune probabil ca scuipa un pic la prinderea de bloc. Pe schema nu apare nici o garnitura, deci probabil e doar vorba de strangere si curatare. O sa vad care e problema cand umblu la ea. Initial am crezut ca la completarea cu ulei s-a dat pe langa, dar desi am curatat, a reaparut ulei in zona.

In alta ordine de idei, deja ma uit din ce in ce mai cu interes la Honda Accord. Am vazut ca sunt cateva la ~300.000 km si oamenii zic ca nu au schimbat nimic decat consumabile. Sa vad la vara cum se aliniaza astrele si poate gasesc una cu putin km. Momentan este ceva foarte interesant la 15k euro, dar nu am cash-ul.
« Last Edit: March 11, 2016, 11:38:26 AM by MihaiFlorescu »

KET

  • 3920
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #950 on: March 11, 2016, 11:34:40 AM »
Nu cred ca te apuci de inlocuit garniturile alea decat atunci cand vei umbla pe la ambreiaj sau mai faci vreo lucrare mai mare, nu?
Legat de Honda Accord, eu am masina de munca una cu motor de 2.4 si este foarte ok masina. Cand ajungi pe la CT ti-o dau sa faci un test drive  ;)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #951 on: April 02, 2016, 22:24:11 PM »
Au ce zi lunga. Ma dor si buricele degetelor. M-am apucat de distributie la 12 cu ajutorul lui Dan si nu am terminat.
Ne-am lovit de multe probleme neprevazute, mai multe decat anticipam.

Cureaua era in ultimul hal si bine ca nu am amanat.

Merci Victor pentru suportul tehnic la telefon. Sper sa inchidem maine si sa bag lichide in ea.

Apoi emotiimari la pornire.

Poze cand le iau de la Dan.

Muttley

  • 5178
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #952 on: April 02, 2016, 22:42:10 PM »
E abordabil? Urmeaza si la mine  :-\
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #953 on: April 03, 2016, 00:03:40 AM »
...Sper sa inchidem maine si sa bag lichide in ea.

Apoi emotiimari la pornire.

Pai de ce nu zici asa, daca e vorba de lichide sunt omu' tau caci doar ce-am dat astazi o fuga pana la o crama renumita pentru a procura ceva lichide cu denumire de origine controlata, arome explozive de fructe exotice, mineralitate si o culoare rosu intens cu tonuri brune.

Daca lichidul anterior mentionat nu este "digerat" de Bugeye-ul tau putem trece la clasa de distilate unde recomand un Hors D'age.

Garantat, dupa cateva "plinuri" cu lichidele anterior mentionate iti dispare pana si ultima bruma de emotii...


 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #954 on: April 03, 2016, 02:17:18 AM »
Poze cand terminam ;D
Gata, la somn ca maine o luam de la capat

UXE

  • 1741
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #955 on: April 03, 2016, 08:04:50 AM »
Mihai,  si garnitura de chiuloasa?  O schimbi si pe ea tot acum?

Muttley

  • 5178
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #956 on: April 03, 2016, 10:39:40 AM »
Distributia are tot atata legatura cu garniturile de chiulasa cat ar avea schimbarea becurilor de la stopul de frana. Nu merge sa zici "daca m-am apucat de distributie, mai am 2 suruburi si ajung la garnituri", n-au nimic in comun.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #957 on: April 03, 2016, 20:37:24 PM »
Ma dor buricele degetelor de abia tastez. Lucrare de 5 ore a durat cam o zi jumate. Bine, ne-am apucat sambata la 12 si am mai si dormit si mancat.

M-am apucat de distributie fiindca era de speriat sunetul facut la rece.fosta curea era facuta zob. Ma mir ca mai tinea.
Aparent de vina a fost opritorul central si un colt. Ori au fost montate prea aproape de curea, ori intinzatorul a fost prost.

Lucrarea a mers greu deoarece au fost probleme neprevazute. Am uitat ca am o masina veche si cu multe piese inca originale pe ea.
Sa enumar piedicile:
- furtunuri originale tari lemn greu de scos fara sa le rupi
- mufele ventilatoarelor din plastic absolut solidificate si la care am stat 40 min sa le desfac cu minim de ruperi, cat sa fie refolosibile
- fulia de la vibrochen s-a desfacut doar cu o teava de 1m si eu atarnat la capatul ei - ori stransa prea tare, ori de la plecari tari am inteles

Greselile mele:
- nu am stiut ca sar asa usor axele cu came pe partea soferului si nu am avut sculele necesare ajustarii (inbus de 10 sau scula de axe cu came de la Subaru). Mi-a fost foarte frica sa nu blochez supapele pana cand mi-a dat verde malakay ca pot sa le rotesc oricum.
Am avut noroc cu tata si am reusit sa le aliniem ca apoi sa montez cureaua urmata de rola de jos fara dinti. Nu am citit atent si eu tot incercam diverse scheme de ajunsesem sa cred ca e cureaua mai scurta decat trebuie.
- nu am stiut sa pun fulia la loc dupa ghidaj si ne-am chinuit mult timp sa o scoatem. Fulia usurata de aluminiu a vazut ceva pilit pentru a se alinia la loc.
- de oboseala si nervi nici nu mai stiam filtrul de ulei cum se scoate si am bagat surubelnita in el pana cand a venit tot tata cu o cheie de tevi
- nu am vazut un surub la pompa de apa si nu intelegeam de ce nu iese. A trebuit sa iau pompa noua sa numar gaurile ca sa imi dau seama. Este unul ascuns rau de tot jos

Ce a iesit bine:
- Dan a fost cu mine si m-a ajutat. Altfel probabil ca inca eram pe acolo. Merci Dan!
- noroc cu tata ca m-a ajutat la cele mai grele treburi
- motorul a pornit si merge ok. Am scapat de toate bataile, deci turbina e ok, tachetii sunt ok, era doar distributia proasta
- nu au ramas suruburi :)
- totul la loc si functional
- am spalat de 3 ori circuitul cu apa si apoi noul antigel. Parca masina sta mai rece. Sa fie noul termostat Subaru mai ok?
- am pus ulei Royal Purple si filtru ulei Subaru. Motorul este sesizabil mai silentios si la accelerari se aude mai gros

Nu am avut cheie suficient de lunga pentru bujii si nu le-am schimbat. Ca un facut am si vazut un misfire pe cilindrul 1 la ralanti. Posibil sa fi scapat si eu apa sau antigel pe bobina?

In mers masina merge mult mai bine si afisa niste consumuri instant pe care nu le-am mai vazut asa mici vreodata. Ramane sa vedem in timp. Momentan e dupa ecu reset ca a stat o zi fara baterie si normal ca merge tare.

Nu am apucat sa ma ating de bucsaraie... :(
« Last Edit: April 04, 2016, 15:28:01 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #958 on: April 03, 2016, 20:42:42 PM »
Am uitat sa zic. Am montat doar opritorul central al curelei. Cele 3 colturi greu accesibile nu au vrut sa intre fara sa atinga cureaua. Din nou am mers pe sfatul lui malakay. Daca e sa sara cureaua oricum desfac motorul si schimb tot cu acele opritoare sau fara.
« Last Edit: April 03, 2016, 20:45:47 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #959 on: April 03, 2016, 20:53:11 PM »
Mihaita ne face cu ochiu  ;)